Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Na broederlijk delen komt altijd zusterlijk stelen…. :engeltje:
Das erg hey van die bedragen die verdwijnen en belachelijke directie salarissen, in Holland dan toch. Dat vind ik dus ook al een tijd en ben gestopt met geven waar we vroeger een bak met losgeld in het ganglaatje hadden voor al die vrijwilligers die om niet (en tgv mooie directieverhalen over hoe belangrijk hun bijdrage is) in de kou en avonduren de deuren afgaan.
Tientallen jaren lang (tot heden) heb ik AZG en Foster Parents gesponsord met de ‘irritatie’ over de verloning van de directeurs steeds als stoorzender in mijn achterhoofd. Sinds enkele maanden werd de twijfel groter, zeker na het lezen van hetgeen soms plaats vindt op de Middellandse zee waar men enkele NGO’s ervan beschuldigd voor het faciliteren van groepen (= mensensmokkelaars) om via op voorhand gearrangeerde afspraken, mensen naar hier te brengen. ( Fake news/ realiteit..?)
Daarom heb ik besloten om voortaan mijn hulp te richten op een binnenlands initiatief omdat er dan (allicht) meer controle is.
Mijn keuze is gevallen op de stichting opgericht door ex-triatleet Marc Herremans ‘To Walk Again’. Ik ken daar de leidinggevende persoon en haar eerlijkheid en rechtlijnigheid geven mij de nodige garantie om te weten dat er daar geen geld zal worden ‘verbrast’.Voor de geïnteresseerden: Op zondag 03 december wordt er een ‘Benefietontbijt tvv To Walk Again’ georganiseerd in het Oscar Romerocollege in Dendermonde. (€20 voor VW en €10 voor kinderen).
Mensen met interesse? Clubuitstap..?Belgische lonen, veel lager dan die in NL
http://www.nl-aid.org/salarissen-directeuren-goede-doelen-in-belgie/
NGO Directeur Per maand Per jaar (*) Bedrag jaarsalaris Info over verantwoordelijkheid (****)
11.11.11 Bogdan Vandenberghe €4075,– €56.703,– incl. eindejaarspremie
AZG Christopher Stokes €74.639,– (**)
Bevrijde Wereld Bart Meylemans €3377,– €44.046,– 22 werknemers, € 4 miljoen omzet
Damiaanactie Rigo Peeters €5745,– €79.969,– (***) hier max. anciënniteit
FOS Annuschka Vandewalle €4289,– €58.539,–
Oxfam Solidariteit Stefaan Declercq € 3594,– €43.525,–
Oxfam Wereldwinkel Koen van Bockstal €4334,– €60.336,– 88 werknemers, € 23 miljoen omzet (2,3 in vzw)
Plan België Dirk Van Maele €4977,– €69.280,– Inclusief extralegale voordelen
Steunfonds Derde Wereld Wim De Ceukelaire €2896,– € 37.411,– Geen extralegale voordelen
Trias Lode Delbare €4322,– €60.164,– Inclusief eindejaarspremie
Vredeseilanden Luuk Zonneveld €70.800,– Geen extralegale voordelen 170 werknemers,152 partnerorg.,14 landenEen nadenkertje vooraleer nog eens te storten. :think:
[i]Hoeveel verdienen directeuren van goede doelen? Met die vraag ging ik langs goede doelen in België. Niet alle organisaties waren open. Ik noem u naam, toedracht en de inkomens.
België is een ander verhaal dan het Nederlandse. Ik kreeg slechts van twee organisaties medewerking, 11.11.11 en Memisa. Het is mij een volkomen raadsel wat Belgische hulporganisaties willen achterhouden.
Hieronder de inkomsten van de directeurs van de goede doelen groep in Nederland.[/i]
Prins Bernard Cultuurfonds
A. Esmeijer € 157.879KWF Kankerbestrijding
M.T. Rudolphie € 146.486Reumafonds
H.J.L. Ridderbos € 142.037Hartstichting
J.C.G. Stam (tot 30-4) € 46.520
F. Italianer (vanaf 30-4) € 93.040
Totaal € 139.560Rode Kruis
C. Breederveld € 135.000Longfonds (voorheen Astma Fonds)
M.R. Rutgers € 133.499Zonnebloem
N. van Rooij € 133.220Wereld Natuur Fonds
J. van de Gronden € 132.355Natuurmonumenten
M.G.A.C. van den Tweel (algemeen directeur) € 130.000
T. Wams (directeur natuurbeheer) € 126.000
F. Koster (directeur financiën & bedrijfsvoering) € 123.000
Totaal € 379.000Unicef
J.B. Wijbrandi (algemeen directeur) € 124.038
I.A. Visscher (operationeel directeur) € 121.348
Totaal € 245.386Nierstichting
T.A.J. Ostroom € 124.999KiKa (Kinderen Kankervrij)
F. Hirschstein (algemeen directeur) € 123.694
J. Hülsmann (zakelijk directeur vanaf 01-03) € 95.050
Totaal € 218.784Alzheimer Nederland
G.J. Broekema € 120.002Cordaid
S. Filippini (algemeen directeur vanaf 16-09) € 34.748
R.B.M. Grotenhuis (algemeen directeur tot 16-09) € 111.707
H.L. van Eeghen (directeur programma’s / marketing) € 119.367
Totaal € 265.822Terres des Hommes
A.J. van Santbrink € 111.760Artsen zonder Grenzen
A. Hehenkamp (algemeen directeur) € 108.825
M. Langenbach (directeur operaties) € 107.944
F. van Spengler (directeur middelen tot 31-12) € 95.333
L. Shanks (medisch directeur tot 31-05) € 32.260
S. Wong (medisch directeur vanaf 01-04) € 72.606
K. Coppens (delegerend directeur) € 83.812
Totaal € 500.780Managementteam van het Operationeel Centrum Amsterdam. Dit is een internationaal samenwerkingsverband bestaand uit Artsen zonder Grenzen Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Kijk hier voor meer informatie.
Greenpeace
S. Borren € 109.395Leprastichting
J. van Berkel € 109.354Amnesty
E. Nazarski € 104.404Liliane Fonds
C.J. van den Broek € 104.019Stichting Hulphond
E. Bouwer (algemeen directeur) € 103.902
R. Striekwold (directeur marketing en commercie) € 103.902
Totaal € 207.804Plan Nederland
M. van ‘t Hek € 102.000Stichting Kinderpostzegels
W.J.C.M. van Haaren € 101.399Diabetes Fonds
J.W.M. Dessing € 101.187CliniClowns
J.P. Geels (tot 31-03) € 21.836
B.M.C. Hellendoorn (vanaf 01-04) € 75.975
Totaal € 97.811Spierfonds
J.L. de Ruijter € 97.500SOS Kinderdorpen
M. Ende € 96.552War Child
B. Uyttendaele € 88.353Dorcas
J. van der Mei (fundraising & communication) € 64.358
M. Gendi (operations) € 64.358
N. Hoogenraad (finance & operations) € 63.919
Totaal € 192.635Stichting AAP
D. van Gennep € 61.831ben blijkbaar niet de enige die hier zo over denkt ….. :popcorn:
Lijkt het PFB wel, geld gaat niet naar waar het voor bedoeld is. :happy:
5 miljoen dollar in rook opgegaan.
Het Rode Kruis heeft toegegeven dat er gesjoemeld is met geld dat bestemd was voor de bestrijding van de ebola-crisis in West-Afrika. Het geld werd onder meer versluisd via veel te hoog geprijsde hulpmiddelen, salarissen voor onbestaande medewerkers en valse facturen. Het meeste geld, zowat 2,7 miljoen dollar, verdween in Liberia. In Sierra Leona ging 2 miljoen dollar verloren, in Guinee ging 1 miljoen dollar in rook op, vooral via valse facturen.
Dat is de kip of het ei vraag.
De burger groeit op in dit systeem en de politieker is ook opgegroeid als burger… 😯
En typisch Belgisch volgens mij: we klagen en zagen maar berusten er gewoon in.tja… België. Als ik hier in het buitenland moet uitleggen hoe België werkt, word ik met grote ogen vol ongeloof aangekeken. Als ik er dan nog bij vertel dat we ocharme maar met 11 mio zijn (dat is hier in Zuid Amerika de grootte van een flinke stad, São Paulo is 22 mio inwoners) dan lopen wij Belgen flink naast onze schoenen… .
Wij vinden onszelf een heel stuk belangrijker als we zijn, politiekers die op vraag van kiezers, waarvan de wereld niet groter is dan de straat waarin ze wonen, alles nog wat gaan opsplitsen en onze regio oninteressant maken voor investeerders.
Eentje om over na te denken : wie is er fout? De burger of de politieker?
CHAOS Tienduizenden chauffeurs in opleiding weten niet wat gedaan.
De Vlaamse en federale regering spreken elkaar compleet tegen over hoe je een rijbewijs moet halen.
Sinds 1 oktober zijn de nieuwe Vlaamse regels voor het halen van je rijbewijs van kracht. Wie zijn zoon of dochter wil leren rijden, moet zelf drie uur opleiding gaan volgen om zijn kennis van de verkeersregels bij te spijkeren. Zoon- of dochterlief moet bovendien negen maanden rondrijden in plaats van drie voor hij of zij het praktisch examen kan afleggen. Tenminste volgens de Vlaamse regels, want volgens de federale overheid blijft alles bij het oude.
“Minister Weyts mag de rijopleidingen hervormen, dat betwisten wij niet”, zegt de woordvoerder van federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR). “Maar rijbewijzen zijn een federale bevoegdheid, want die moeten in het hele land hetzelfde waard zijn. In Wallonië en in Brussel gelden de nieuwe regels niet. En wat met mensen die hun rijopleiding en -examen doen in Brussel, maar hun rijbewijs moeten halen in de Vlaamse rand?” Bellot trok naar de Raad van State om de regelgeving tegen te houden. Een poging om de nieuwe wet te schorsen mislukte, maar een uitspraak ten gronde moet nog komen.
Die houding kan er bij zijn Vlaamse tegenhanger Ben Weyts (N-VA) niet in. “Wij plooien ons dubbel om het aantal verkeersdoden naar beneden te halen, maar blijkbaar maakt de federale regering er een erezaak van om te bikkelen over bevoegdheden”, zegt hij. “De nieuwe regeling leidt tot een hogere verkeersveiligheid. Van dit soort aanvallen worden alleen advocaten beter.”
Ondertussen weet niemand nog echt hoe de vork in de steel zit. Rondzendbrieven van Vlaanderen en de federale overheid spreken elkaar compleet tegen. “De chaos in de rijopleidingen is nog nooit zo groot geweest”, zegt Jeroen Smeesters van Federdrive, de federatie van erkende rijscholen in België. “Sommige gemeenten passen de nieuwe regels toe, anderen geven rijbewijzen uit volgens de oude regels.”
Het is ook niet duidelijk wat de gevolgen op langere termijn zullen zijn. “Wie een voorlopig rijbewijs op de oude manier haalt, kijkt later misschien tegen sancties aan”, zegt Smeesters. “In het slechtste geval zal een chauffeur opnieuw moeten beginnen aan zijn rijopleiding. Het is zeer spijtig dat er politieke spelletjes worden gespeeld over zoiets belangrijk als een rijbewijs.”
[hide]Ik heb in mijn jeugd (tot +/- 16 jaar) menig slagje geslagen dus ik bang ben ik inderdaad niet. [/hide]
Ik zag er zo braaf uit dat men (bullies bedoel ik) met me meende te kunnen sollen. Pakte dan vaak ietwat anders uit… :ass:
En die klop klop …? Letterlijk of figuurlijk ? :happy: och ….ik vermoed dat dat de gele kapitein daar niet voor wegduikt. Hij schakelt gewoon zijn twee torpedo’s in…
[quote=”Yellow Submarine” post=257228]Ruzie in het woonwagenpark en binnenkort langs om mijn getuigenis te geven.![/quote]
Je getuigenis/verklaring komt in hun dossier, is makkelijk door hun op te vragen bij het parket, waarin jouw verklaring dan te lezen staat, incl je gegevens, adres…
klop klop… hoi Buurman had je klachten over ons :sarcastischAch, morgen komen mijn Roemeense vrienden verder werken. Dat is meer dan dat ik van mijn Vlaamse vloerder kan zeggen die het terras nog verder moet afwerken. Dankzij hem komt er nu water door de voegen in vloer van de veranda wanneer het regent. Meneer ging 2 weken nog langskomen maar zit ondertussen voor 14 dagen in Sri Lanka.
Anyway, het is altijd iets.
Ik stond echt op het punt om de 944 te verkopen maar heb er straks nogeens mee gereden en ga hem nog eventjes bijhouden. Dat is dan toch weer een zorg minder 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.