Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Volgens mijn hadden ze dit geld beter aan de cipiers gegeven :wtf:
Als we dan toch bezig zijn…
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LPR2pNDnkPs[/video]
Mijn aanvoelen is dat de meeste complot-theoriën alle grond missen. Mensen houden nu eenmaal van verhaaltjes en daarom trappen ze er in. Zowat iedereen geloofde Regina Louf haar relaas over het georganiseerde misbruik waarvan ze getuige en slachtoffer was, met hoog-geplaatsen en al. In volle Dutroux nasleep, klonk het best geloofwaardig. Niet dus. Het is nog niet lang geleden dat een wegloper beweerde te zijn vastgehouden met gedetailleerde beschrijving van de dader terwijl ze gewoon een uitvlucht verzon waarom ze niet naar huis was gekomen. Maar ondertussen was er wel een robotfoto van de (verzonnen) dader in de pers verschenen.
Ik moet hier ,spijtig genoeg, Foost volledig gelijk geven! Wat waar is ,wat niet…? Joostje mag het weten. Ik verwonder er mij nog altijd over wanneer iets dan toch uitkomt, het publiek amper reageert. We worden dan met eindeloze politiek debatten terug in slaap gesust en de belangstelling valt weg. Voorbeelden in overschot! Je mag gerust veronderstellen dat we op tijd en stond het nieuws in alle mediakanalen niet met een korrel zout maar met een hele zoutmijn mogen nemen. Dat kunnen we niet meer veranderen . De politieke inmenging en aandelen in die sector is mega groot. Ok, van de nieuwste president in the land of lies weten we alemaal al dat hij de helft van medialand in zijn persoonlijke pocket heeft, maar in andere landen, ook hier , is dat net hetzelfde… er zijn altijd linken met politiekers en zenders. Aandelen op namen die voor het publiek niet gelinkt kunnen worden, daar zijn er talloze van . Transparantie?? Ja ,voor even als iets uitkomt !!
Dag Yellow, bedankt voor je reactie.
Er zijn meer dan voldoende kanalen die de mensen tot bepaalde gevolgtrekkingen willen overhalen, zelf is dat helemaal niet mijn bedoeling.
Het is mogelijk dat alles wat de jeugd tegenwoordig over -bijvoorbeeld maar niet uitsluitend- de maanlanding en 9/11 onderwezen krijgt volledig waarheidsgetrouw is.
Het is evenwel ook niet helemaal uit te sluiten dat dit niet het geval is…
Het is juist wanneer we tot bepaalde gevolgtrekkingen gemanipuleerd worden dat we die misschien beter niet blindelings kunnen nalopen.
Om maar één iets op te noemen : het is toch vreemd dat building 7 volgens BBC verslaggeving was ingestort terwijl het gebouw zelf op de achtergrond te zien is. Had de BBC al een scenario van wat er die dag op welke tijdstippen stond te gebeuren ?9/11 blijft voor mij persoonlijk in mysterie gehuld, iedereen is vrij om er het zijne van te denken…
De 911 daarentegen heeft geen verborgen agenda, die maakt je niets wijs, de sensaties die je in een 911 ervaart zijn uitgepuurde waarheid .
Kwestie van met een positieve noot te eindigen… 😀klopt helemaal Yellow Submarine,
ik ben vandaag in Lima (Peru) toevallig in een misviering beland. Een onzer klanten hier had een feest omwille van de opening van een nieuw bedrijfsgebouw).
Die mis was gewoon copy/paste van wat ik kende van toen ik 10 jaar was. De dames (ok ok niet de bevalligste) liepen die priester als schoothondjes achterna en wilden door zijn wijwater besprankeld worden. (deze is letterlijk te nemen met jullie zondige gedachten :what: )
De Paus kreeg pas op Monza (ja ja her circuit! ) 1.000.000 mensen (1 miljoen!) mensen op de been. Ik kwam niet meer bij toen ik een tijdje geleden met klanten in Assissi was : men kon een kaars kopen voor 2 euro en deze dan onmiddellijk terug doneren … met zijn honderden deed men dat, zonder nadenken. Gewoon doen!
Ik moet die business case van die Kerk toch nog eens van dichtbij bekijken… ik zit zelf in de financiele wereld, maar wij zijn een stelletje amateurs in vergelijking met die gasten die mannen en vrouwen in vervoering brengen en er zwaar geld mee verdienen.
Ik ben het eens met de basisboodschap van Foost : pas op met de gazetten, het nieuws … ze brengen niet altijd DE waarheid, wel HUN waarheid… maar dat geldt ook voor fora :salut: :salut: :salut:
En toch lukt dat in bepaalde landen al tientallen jaren !
[quote=”Yellow Submarine” post=250816]Foost,Het is niet omdat de wereld van de haut finance inderdaad van alle ethiek is gespeend (wat niet bepaald een geheim was) zoals de voormalige bankier uit de doeken doet, dat je meteen maar het gevolg moet trekken dat de landing op de maan en 9/11 grotendeels fake nieuws is of zou kunnen zijn. That’s a whole other biscuit!
Je kan de grootste hoop mensen een beperkte tijd bedotten en je kan een beperkte hoop mensen de hele tijd bedotten maar je kan niet iedereen de hele tijd voor de aap houden.[/quote]
Wél, wél, wél zei Nel, er zitten dikke vellen op de melk. 😳 👿 😳
Er zijn “de massa’s” en wijzelf natuurlijk, als Porsche rijders of iets anders, uitzonderingen/zieners, of is het dat niet.
Compleet geciteerd uit “Sigers Weblog” 02 dec. 2015.
http://www.sigervanbrabant.be/blog/20151202_Obama-bij-de-Bataclan.htm
Denken dat wij naar huis gaan, mama heeft visjes gebakken. :driver: 🙄 :driver:
Foost,
Het is niet omdat de wereld van de haut finance inderdaad van alle ethiek is gespeend (wat niet bepaald een geheim was) zoals de voormalige bankier uit de doeken doet, dat je meteen maar het gevolg moet trekken dat de landing op de maan en 9/11 grotendeels fake nieuws is of zou kunnen zijn. That’s a whole other biscuit!
Je kan de grootste hoop mensen een beperkte tijd bedotten en je kan een beperkte hoop mensen de hele tijd bedotten maar je kan niet iedereen de hele tijd voor de aap houden.
Blij dat ik niet alles weet.
Bescheiden blijven en blij zijn met wat je hebt.
Teveel geld maakt niet gelukkig.Brrr…,helaas, de overgrote meerderheid van de mensen zijn schapen en gedragen er zich ook naar.
Weet dat het beheersen van de publieke opinie heel erg belangrijk is voor diegenen die hun invloed op het wereldtoneel -toneel in cursief- willen laten gelden.
Wie de publieke opinie beheerst, beheerst immers de massa’s. De publieke opinie wordt tegenwoordig hoofdzakelijk gevormd aan de hand van wat het publiek via de belangrijke mediakanalen tot zich ziet komen.
Bij het meeste van wat er via die belangrijke mediakanalen tot ons komt past daarom een stevige dosis scepsis, ik ga er alvast van uit dat bijna elk belangrijk socio/economisch nieuwsitem gemanipuleerd werd.
Als de massa’s aan de hand van zogenaamde feiten tot een publieke opinie zijn gekomen is argumentatie immers niet meer nodig, wie nu tegen de publieke opinie ingaat met welke argumentatie dan ook wordt zelfs gewantrouwd door het grote publiek.
Het beheersen van de publieke opinie mag daarom best wat kosten, ook als de prijs daarvoor uit onschuldige mensenlevens bestaat.
De massa’s gaan er automatisch van uit dat er inderdaad mensen op de maan geweest zijn 40 jaar geleden (volop koude oorlog) in het stenen computer tijdperk. De massa’s gaan er automatisch van uit dat wat de mainstream media over de gebeurtenissen op 9/11 berichten volledig waarheidsgetrouw is terwijl enscenering hier zeker ook niet uit te sluiten is.
Zeker is dat de publieke opinie bij dergelijke gebeurtenissen quasi onmiddellijk gevormd wordt zonder dat er eindeloze discussies moeten gevoerd worden, ganse bevolkingen zijn ongeacht hun gedachtengoed plots overtuigd van iets en vormen zich aan de hand daarvan een -door diegenen die manipuleren gewenst- oordeel. Als men niet zelf iets gezien/meegemaakt heeft is het onmogelijk zeker te zijn of iets de waarheid is, in het beste geval krijg je een interpretatie van een feit voorgeschoteld…Ex-topbankier van de wereldelite doet boekje open:
dank DST leuke info , morgen net men vrije dag !!!!!!!!!!
en spyder terug uit winterslaap oef .
Als je het begrotingstekort wilt helpen oplossen, morgen is het de moment….. geef maar wa gaas 😎
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.