Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ronny, proficiat met uw nieuwe uitdaging ginds ver weg.
Hopelijk moeten we u niet te veel gaan missen 🙁Zolang we kunnen klagen en zagen, leven we nog….(heb ik eens iemand horen zeggen) :salut: :ass:
Amaai wat een gezeur hier… ik verhuis binnenkort naar een land waar de benzine minder dan een euro kost en waar, in de hoofdstad, de smogproblemen groter zijn dan in Apen…oorzaak en gevolg…
Ik heb nu al in een aantal buitenlanden gewoond en toch blijf ik Belgie een luilekkerland vinden, waar de werkende mens niks te klagen heeft (tenzij dat het er wat veel regent) maar denkt om vanalle redenen te hebben om te klagen.Awel, beste medeforummers, je maakt jezelf alleen maar ongelukkig daarmee!
Ik zou zeggen … doe wat je predikt…ga naar het buitenland (niet om vakantie, maar om te wonen, werken, belastingen betalen, Porsche te rijden, politiek ondergaan, etc) en geef dan je oordeel over Belgie.
Over die verhuis, na 13 maart meer nieuws.
Valt het op dat ik soms tegendraads kan zijn? :happy:
Simpel : al die dure camera’s, massa’s papierwerk, gezever met opzoeken buitenlandse nummerplaten … zijn er om overtreders te beboeten. De brandstof naar absurde prijzen jagen is een boete voor iedereen. Waarom iemand beboeten die niets verkeerd heeft gedaan? Daarom dat dit een fair systeem is. Enkel een kilometerheffing is nog beter. Misschien dat dit deels ook een verschuiving van werk gaat geven? Waarom nog elke dag pendelen en in file gaan staan en waarom geen werk in eigen regio gaan zoeken.
En kerosine met benzine of diesel vergelijken = appelen met peren. Je wilt niet weten hoeveel accijnzen er al op kerosine staan, hoeveel taksen (+21% BTW) er moet betaald worden per minuut dat een vliegtuig op een luchthaven staat, hoeveel regels en plichten zij moeten volgen en voor elke regel en plicht serieus moeten betalen, hoe streng alle normen aan het worden zijn en ze verplicht worden om in nieuwe dure motoren en zelfs vliegtuigen te investeren …… En geef toe : als je morgen meer dan het dubbele aan je strandvakantie moet gaan betalen dan is het ook overal weer geklaag en gezaag. Want dat is een typische menselijke karaktertrek geworden. Iedereen klaagt en zaagt maar niemand beseft nog hoe je gelukkig kan leven. En dit zonder veel moeite te doen.
We zitten hier toch op het Porscheforum. Moet je telkens de nieuwste Porsche in je garage hebben staan? Ik ken al jaren iemand die dat vroeger ook had. Werken, werken, werken en het ook graag laten zien. Wel nu rijdt die in een standaard basis mercedes rond. Een wagen zoals dertien in een dozijn. Maar in zijn garage staan wel een viertal mooie bolides. Pas nog een nieuwe Porsche bijgezet. En hij rijdt daar mee. Eens in het weekend als ze uit gaan eten of zo. Hun huis identiek. Vanbuiten een propere woning zoals er ook overal staan. Maar achter in de tuin en binnen in huis pure luxe met alles er op en eraan. Want dat zien de mensen van op straat niet. En niet zien is niet roddelen. Wel die levensstijl volg ik ook meer en meer. Je kan het misschien wel maar waarom zou je het ook doen?
Wat ben je met de nieuwste Porsche als je elke dag gefrustreerd moet kijken of er geen kras in staat, de wagen weeral vuil is, de rekeningen zoals BIV, Wegentaks en de benzine eigenlijk te duur zijn …… Veel mensen forceren zich. En waarom? Voor het oog van de medemens. Dan leef ik liever rustig en ga ik wat meer van de gewone dagelijkse dingen genieten. Zonder mij echt zorgen te moeten maken over hoe alle luxe en blingbling moet betaald worden. Beijk even hoeveel jonge tweedehands Porsches en andere dure wagens te koop staan. De meerderheid is weg doen omdat de leasing of financiering onhoudbaar is geworden.
ik volg het standpunt van Ghost. waarom dure camera’s, massa’s papierwerk, gezever met opzoeken buitenlandse nummerplaten… ? gewoon de brandstof duurder maken is vele malen eenvoudiger en een rechtstreeks verband tussen gereden kilometers >< vervuiling. nu wordt er moord en brand geschreeuwd omdat met de gegevens niet mag gebruiken van NL en FR, maar wat doen ze nu met D, IT, UK, RO, PL, SK, ES, LT, SL, SE, LU, SK, AT, PT, FL, GR, BG, LV, CZ, HU, DK, CY, EE, MA, .... ? maar zo zal het zeker niet lopen uit vrees dat men in het buitenland goedkoper zal gaan tanken. bovendien, door te drastische prijsverhogingen gaat de massa haar gedrag veranderen en dat is nu net niet wat men wil. de auto is en zal een melkkoe blijven voor de staatskas. niemand ligt er vandaag wakker van, maar waarom is een liter kerosine zoveel goedkoper dan bezine waardoor je goedkoper kan vliegen dan reizen met de trein of auto? omdat straalmotoren roetfilters en katalysatoren hebben mss?
Voor de vorige generatie was het nog mogelijk om met één gezinsinkomen een bouwgrond te kopen, een huis te bouwen, kinderen laten studeren, gezinswagen kopen, jaarlijkse vakantie, enz …
Zo over de schouder terugkijkend is onze welvaartstaat er niet veel op verbeterd. Alles wordt duurder, werkenden betalen steeds meer belasting en toch … blijft de staatschuld maar groeien.
Ik heb begrip voor het punt wat Ghost wil maken. Brussel met ophouden met omwegen zoeken om alsnog het geld te halen bij de kleine hardwerkende man/vrouw. Als het milieu voor de politiek dan toch zo belangrijk is, verhoog drastisch de prijs van de brandstof ipv rekeningrijden in te voeren.
De auto moet gewoon blijven zorgen voor massa’s accijnzen, BTW en andere inkomsten voor vadertje staat. Indien de brandstofprijzen te drastisch stijgen, dan gaat de burger zijn gedrag aanpassen. En laat dan net zijn wat men in Brussel NIET wil. Hun inkomsten zijn heiliger dan onze koeien.
Herinner de recente uitspraak van onze minister van financieren omtrent de hogere accijnzen op tabak 😯
Kortom: solidariteit oké, maar het evenwicht is volledig verdwenen.Oepsie, sorry !! Ietsje meer gewist dan alleen de onnodige quote 😳
[quote=”Vincent_991″ post=248278]Beetje de egoïst aan het uithangen? Of narcistische neigingen? Zonder betaalbare brandstof kan het overgrote deel niet meer gaan werken. Industrieterreinen zijn op geen enkel andere manier bereikbaar. Als iemand 1500 euro/maand verdient en 500 euro per maand aan brandstof moet gaan betalen kan beter in zijn bed blijven liggen. Maar misschien wil jij dan wel die mensen onderhouden?
Wie graag 10 euro voor een liter benzine kan betalen …. :bounce: :bounce:
Snellere wagens rippen ze nog meer? Koop dan een iets minder snellere wagen en je bent van die rekeningen vanaf. Steeds hetzelfde gezever en gezaag. Als ik mij morgen een nieuwe 991 aan zou schaffen -als- wat is dan die BIV en jaarlijkse wegentaks nog ten opzichte van de aankoop. Het is altijd al zo geweest : jij wil een zware motor met veel PK’s dus jij betaalt. Is het onrechtvaardig? Ga dan in de politiek of doe er iets aan maar aan de zijlijn blijven mekkeren helpt ook niet veel.
Sorry om zo cru te zijn maar tegenwoordig is het overal klagen, klagen en nog eens klagen. We kopen wel allemaal mooie en dure wagens, als daily of als hebbeding. We gaan wel elke week op restaurant en als het te koud is zetten we zonder nadenken de thermostaat enkele graden hoger. Niemand van ons zal bij kaarslicht een boek gaan lezen maar laat nog steeds ‘s avonds de oprit- en tuinverlichting branden. Elektriciteit wordt maar duurder en duurder maar wie doet het licht uit? Als eens naar de Delhaize geweest? De winkelkarren liggen nog steeds bomvol en mensen betalen wekelijke honderden euro’s aan eten en drank. Dus wie graag een snelle bolide in zijn garage heeft staan : rekeningen betalen of nummerplaat binnen sturen, zo simpel kan het zijn.[/quote]
[quote=”Vincent_991t” post=248278]Beetje de egoïst aan het uithangen? Of narcistische neigingen? Zonder betaalbare brandstof kan het overgrote deel niet meer gaan werken. Industrieterreinen zijn op geen enkel andere manier bereikbaar. Als iemand 1500 euro/maand verdient en 500 euro per maand aan brandstof moet gaan betalen kan beter in zijn bed blijven liggen. Maar misschien wil jij dan wel die mensen onderhouden?
Wie graag 10 euro voor een liter benzine kan betalen …. :bounce: :bounce:
Snellere wagens rippen ze nog meer? Koop dan een iets minder snellere wagen en je bent van die rekeningen vanaf. Steeds hetzelfde gezever en gezaag. Als ik mij morgen een nieuwe 991 aan zou schaffen -als- wat is dan die BIV en jaarlijkse wegentaks nog ten opzichte van de aankoop. Het is altijd al zo geweest : jij wil een zware motor met veel PK’s dus jij betaalt. Is het onrechtvaardig? Ga dan in de politiek of doe er iets aan maar aan de zijlijn blijven mekkeren helpt ook niet veel.
Sorry om zo cru te zijn maar tegenwoordig is het overal klagen, klagen en nog eens klagen. We kopen wel allemaal mooie en dure wagens, als daily of als hebbeding. We gaan wel elke week op restaurant en als het te koud is zetten we zonder nadenken de thermostaat enkele graden hoger. Niemand van ons zal bij kaarslicht een boek gaan lezen maar laat nog steeds ‘s avonds de oprit- en tuinverlichting branden. Elektriciteit wordt maar duurder en duurder maar wie doet het licht uit? Als eens naar de Delhaize geweest? De winkelkarren liggen nog steeds bomvol en mensen betalen wekelijke honderden euro’s aan eten en drank. Dus wie graag een snelle bolide in zijn garage heeft staan : rekeningen betalen of nummerplaat binnen sturen, zo simpel kan het zijn. [/quote]
[quote=”Ghost” post=248278]Er rest ons allen slechts één probleem. De brandstof ie véél te goedkoop..
10 euro de liter aub, dan kan je nog eens een keertje allen de weg op.
CO2 hangt toch rechtstreeks aan de brandstof.
Waarom allerlei regeltjes verzinnen om de geklote pendelende werkman het te laten betalen .
Oei ik vergeet nog de snellere wagen liefhebbers, die rippen ze ook met alle plezier, ook al rijden ze slechts enkele km per jaar.
Politiek is volgens mij niet meer wereld vreemd maar zelfs zonnestelsel vreemd.[/quote]Beetje de egoïst aan het uithangen? Of narcistische neigingen? Zonder betaalbare brandstof kan het overgrote deel niet meer gaan werken. Industrieterreinen zijn op geen enkel andere manier bereikbaar. Als iemand 1500 euro/maand verdient en 500 euro per maand aan brandstof moet gaan betalen kan beter in zijn bed blijven liggen. Maar misschien wil jij dan wel die mensen onderhouden?Wie graag 10 euro voor een liter benzine kan betalen …. :bounce: :bounce:
Sorry om zo cru te zijn maar tegenwoordig is het overal klagen, klagen en nog eens klagen. We kopen wel allemaal mooie en dure wagens, als daily of als hebbeding. We gaan wel elke week op restaurant en als het te koud is zetten we zonder nadenken de thermostaat enkele graden hoger. Niemand van ons zal bij kaarslicht een boek gaan lezen maar laat nog steeds ‘s avonds de oprit- en tuinverlichting branden. Elektriciteit wordt maar duurder en duurder maar wie doet het licht uit? Als eens naar de Delhaize geweest? De winkelkarren liggen nog steeds bomvol en mensen betalen wekelijke honderden euro’s aan eten en drank. Dus wie graag een snelle bolide in zijn garage heeft staan : rekeningen betalen of nummerplaat binnen sturen, zo simpel kan het zijn.
Er rest ons allen slechts één probleem. De brandstof ie véél te goedkoop..
10 euro de liter aub, dan kan je nog eens een keertje allen de weg op.
CO2 hangt toch rechtstreeks aan de brandstof.
Waarom allerlei regeltjes verzinnen om de geklote pendelende werkman het te laten betalen .
Oei ik vergeet nog de snellere wagen liefhebbers, die rippen ze ook met alle plezier, ook al rijden ze slechts enkele km per jaar.
Politiek is volgens mij niet meer wereld vreemd maar zelfs zonnestelsel vreemd.gebrek aan beleid en visie, verwaarlozing, onkunde, … dat is wat de politiek decennia lang heeft uitgespookt. onze vlaamse havens breiden alsmaar uit en elke dag opnieuw staan er kilometerslange files richting ruhrgebied. je vliegt goedkoper binnen europa dan je rijden met auto of trein.
… en nu krijgt “de vlaming” de schuld en de rekening toegeschoven. althans als je deze leuvense “onderzoekers” hun zin zou geven. een bende grote lichten bij mekaar die zich onafhankelijk studiebureau noemen, hebben de KU Leuven als grootste aandeelhouder, en publiceren deze conclusie
:bounce: :what: :loser:
[quote=”deepee” post=247721]
[size=4]
lees meer …[/size][/quote]En als je dan op het nieuws hoort dat die Siegfried Bracke ook 330.000 euro per jaar zou verdienen? Maar het is weeral eens bewezen : elke politieker is een zakkenvuller en lacht met de burgers. Daarom dat ik er ook geen enkele geloof of vertrouw.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.