Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik ben chauffeur op een vrachtwagen, of een debiele klojo met het iq van een cavia zoals jullie mij benoemen. Ik kan dezelfde verhalen verhalen vertellen of autobestuurders, hoe ik tegen 100 kmh wordt ingehaald door cayenne’s in de bebouwde kom waar ik streep 50 rij.
Ach, laat ook maar… :bounce:[quote=”Rufie” post=247333]Wat vinden jullie van die afgeplakte praatpalen ?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3061819/2017/01/23/Praatpaal-definitief-uit-straatbeeld.dhtml?utm_medium=rss&utm_content=binnenlandophlnbedesnelstenieuwssitevoorbinnenlandsnieuwsMoet toch een serieus werk geweest zijn ? Was een klein stickertje met buiten dienst niet eenvoudiger ?
Hoe lang gaan die gedrochten nu nog blijven staan ? Als de plastiek scheurt zal het een zicht zijn…[/quote]Omdat veelmensen en dan vooral Buitenlanders blijkbaar geen sticker kunnen lezen en die er zelfs af zouden trekken om de praatpaal toch nog proberen te gebruiken. Je zou er van verschieten hoe mensen op dat moment denken en handelen. Nu is het duidelijk en ze gaan toch allemaal verwijdert worden. Maar dit moet wettelijk weer via een aanbesteding gaan.En gedrochten 😀 Misschien meer op de weg letten in plaats van de “gedrochten” langs de weg 😉
[quote=”bladerunner” post=247330]… en ondertussen nadert mijn afrit, ik moet er af. Maar het zal wel lukken hoop ik nog, maar niet dus, ik kan niet voorbij en ik kan mij niet laten afzakken, ik zit gekneld tussen 2 debielen in een vrachtwagen. Pas 8 kilometer verder is de eerstvolgende afrit die ik neem om terug te keren naar mijn oorspronkelijke afrit. … Europees inhaalverbod voor vrachtwagens.[/quote]
Op het eerste punt : waarom niet afzakken om de afrit te kunnen nemen? Ik heb dat ook al gedaan en buiten een bumperklever en alle toeters te horen zakte ik toch af tot 80 km/uur. Leuker is dan weer om tegen 87-88 km/uur rechts te rijden en vanaf het moment dat een vrachtwagen je op het linkse of middenvak voorbij wil gaan telkens je cruise control met 1 km/uur bij te tikken. Tot je exact even hard rijdt en hij niet voorbij kan. Op de E19 Antwerpen-Brussel heb ik zo al verschillende klojo’s hun afrit brucargo laten missen. Die kunnen dan de ring van Brussel op en helemaal terug rijden. Zij kloten de weggebruikers dus terug kloten is de boodschap. Ik noem die klojo’s ook bewust geen mensen meer maar een soort van nieuw ontstaan ras met een IQ van een cavia.
Punt twee : zijn al langer voorontwerpen over. Het grote probleem is dan juist wat bij op- en afritten? Een bepaalde afstand houden zodat andere weggebruikers kunnen invoegen respecteren ze toch nooit. Dus ze gaan bij een inhaalverbod nog meer bumper kleven en zo het ganse rechtse vak insluiten. Dan geraakt niemand nog op of af de autosnelweg gereden. Maar het inhaalverbod gaat er aan komen. Idem met alle andere punten over LV die ik hier al eens heb opgesomd. Maar misschien is het allergrootste probleem dat het een Europese beslissing moet worden. En dat gaat verschrikkelijk maar dan ook heel verschrikkelijk traag.
ze gaan die allemaal laten staan en her en der eentje ombouwen tot flitspaal :puke:
Wat vinden jullie van die afgeplakte praatpalen ?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3061819/2017/01/23/Praatpaal-definitief-uit-straatbeeld.dhtml?utm_medium=rss&utm_content=binnenlandophlnbedesnelstenieuwssitevoorbinnenlandsnieuwsMoet toch een serieus werk geweest zijn ? Was een klein stickertje met buiten dienst niet eenvoudiger ?
Hoe lang gaan die gedrochten nu nog blijven staan ? Als de plastiek scheurt zal het een zicht zijn…Zelfs de overprijsde geraken verkocht 😯 Ben stillekesaan naar een ander merk aan het zien…. De 944 blijft voorlopig maar het zou goed kunnen dat ik de Boxster vervang door een BMW 4 cabrio of Audi A5 cabrio. Voor 50K vind je wel wat 🙂
Van de week iets gaan ophalen in Nederland, via autostrade ong. 100km. Uurtje rijden ongeveer. :driver:
Ja mijn gat…. :think:
Voorbijstekende vrachtwagens op een tweebaansvak autostrade, ik krijg er het zuur van maar wat ik nu meegemaakt heb is wel echt erover. 👿
Ik zie in de verte een vrachtwagen, zet mijn pinker op en ga naar het linker rijvak om voorbij te steken. Dat was echter zonder debiel 1 te rekenen. Ik noem vrachtwagenchauffeur 1, debiel 1 en vrachtwagenchauffeur 2, debiel 2. Net voor ik aankom gaat debiel 1 dus ook naar links om drie voorliggende vrachtwagens voorbij te steken. Ik moet in de remmen en we rijden 90,50 km/u. Ik vermoed dat de voorste vrachtwagen 90 km/u rijd want er is amper verschil. Ik kijk op mijn dagteller en welgeteld, en dit is echt waar, bijna zeven (7) kilometer later is hij voorbij en kan ik terug naar rechts. :censored:
Maar, dit is nog niet alles, terwijl ik achter debiel 1 rij op het linkerrijvak tegen 90,50 km/u beslist ook debiel 2 om in te halen en achter mij te komen hangen tegen 90,50 km/u. Wat gebeurd er nu, omdat debiel 1 niet sneller kan duurt het een eeuwigheid en ondertussen nadert mijn afrit, ik moet er af. Maar het zal wel lukken hoop ik nog, maar niet dus, ik kan niet voorbij en ik kan mij niet laten afzakken, ik zit gekneld tussen 2 debielen in een vrachtwagen. Pas 8 kilometer verder is de eerstvolgende afrit die ik neem om terug te keren naar mijn oorspronkelijke afrit. 👿 :censored: 👿
Nu heb ik vlug even gerekend, en wat ik wil zeggen is;
debiel 1 rijd op een afstand van 7 km 4 vrachtwagenlengtes ( = +/-100m) sneller dan de vrachtwagen vooraan. Op 70 km zou hij dus 1000m verder zijn en op 700 km 10.000m of 10 km. Dit is ongeveer 8 uur rijtijd, wat ze mogen rijden zonder te stoppen en dan verplicht zijn om te rusten.
Dit betekend dat debiel 1, tegen 90,50 km/u ongeveer 6 minuten eerder op zijn rustplaats is dan de vrachtwagen die tegen 90 km/u rijd. Van tijdswinst gesproken.Mijn verkiezingsmotto: Europees inhaalverbod voor vrachtwagens. :first:
Is toch normaal.
Vele Porsches staan over prijst.
Als er dan eentje met de juiste prijs te koop is wil toch iedereen die :geek:Tja, je moet verdorie snel zijn. Heb er nu al 3 op het oog gehad die binnen de week verkocht waren…. :bounce:
Dat is inderdaad hatelijk, altijd proberen een optie vast te krijgen, een akkoord dat ze hem ondertussen niet aan iemand anders verkopen.
Dat is natuurlijk niet evident in het buitenland, ze weten daar ook wel dat ze niet per se aan klantenbinding moeten doen met iemand die ze na aankoop waarschijnlijk nooit meer terugzien.:bounce: :bounce: :bounce: Godverdoemme! Hij is verkocht! :bounce: Had een afspraak in een OPC in duitsland nu zaterdag voor een boxster naar mijn zin voor een heel goede prijs maar hij is gisteren verkocht…. man man man man nu ben ik echt pissed!!!
Door de kilometerheffing gaan vrachtwagens meer over gewone wegen rijden. Bij ons in de regio is het vrachtvervoer op enkele maanden een factor maal vier, vijf en meer gegaan. Allemaal mastodonten op NL, P, BG en CZ platen. Maar ook een plaatselijke maar vrij grote grondwerker is het meer en meer aan het uithangen. Die gasten stoppen zelfs bijna niet meer voor een rood licht of aan een rotonde. Wet van de sterkste denken die dan. Zelfs al eens zo ne pippo uit zijn trekker gesleurd. Twee schoolkinderen moesten opzij springen want die gast minderde niet aan het zebrapad. Ik zat achter hem en hij gaf zelfs gas bij. Terwijl ze al duidelijk aan het oversteken waren. Gewoon onleefbaar geworden en levensgevaarlijk voor de schoolkinderen. Een stuk mag maar 50 km/uur gereden worden. Maar als je dat doet hangen ze tegen uw bumper en zitten ze met heel hun opgehangen kerstboom te flashen. Enige voorlopige oplossing tot de politiek ingrijpt : gas lossen en tegen 35-40 km/uur over de weg tuffen. Ja ik ben een echte vrachtwagenhater geworden en heb noch respect noch begrip voor die cowboys. Daarbij nog de werfcamionetten met zware aanhangwagen aan en de koeriers en bruine chauffeurs en het spel is compleet.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.