Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

  • Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 1,229)
    • Men denkt dat vliegtuig maatschappijen die zich niets aantrekken van de voorschriften rond CO2 beperkingen en blijven vervuilen door de consument geboycot zullen worden ….
      Iets zegt me dat dit wellicht niet het geval zal zijn, als de consument voor exact dezelfde service aanzienlijk meer moet betalen bij een Europese maatschappij dan bij een niet Europese verwacht ik dat de CO2 bezwaren door die consument vlug aan de kant geschoven zullen worden. Zonder mondiaal akkoord zal men enkel bereiken dat de Europese luchtvaart genekt wordt en staan er niet Europese maatschappijen gouden tijden te wachten.

        Men denkt dat vliegtuig maatschappijen die zich niets aantrekken van de voorschriften rond CO2 beperkingen en blijven vervuilen door de consument geboycot zullen worden ….
        Iets zegt me dat dit wellicht niet het geval zal zijn, als de consument voor exact dezelfde service aanzienlijk meer moet betalen bij een Europese maatschappij dan bij een niet Europese verwacht ik dat de CO2 bezwaren door die consument vlug aan de kant geschoven zullen worden. Zonder mondiaal akkoord zal men enkel bereiken dat de Europese luchtvaart genekt wordt en staan er niet Europese maatschappijen gouden tijden te wachten.

          Mja, als ik 1,40€ moet betalen voor een liter super, waarom kost kerosine dan maar de helft? Afdokken zou ik zeggen. Of neem de trein als het binnen Europa is…

            Mja, als ik 1,40€ moet betalen voor een liter super, waarom kost kerosine dan maar de helft? Afdokken zou ik zeggen. Of neem de trein als het binnen Europa is…

              Ach zo zit dat :what:

              Dan stel ik voor om vanaf Februari met de fiets naar het werk te rijden, in ruil daarvoor wil ik met mijn oldie in ‘t Stad door de tunnels karren :first:

                Ach zo zit dat :what:

                Dan stel ik voor om vanaf Februari met de fiets naar het werk te rijden, in ruil daarvoor wil ik met mijn oldie in ‘t Stad door de tunnels karren :first:

                  Dat gaat gebeuren:

                  https://www.europa-nu.nl/id/vhpskq7xf9ym/eu_gaat_luchtvaart_aanslaan_voor

                  Maar ze kunnen het oplossen door schone lucht te kopen uit andere industrieën of te investeren in andere projecten voor het leefmilieu. Net zoals België schone lucht koopt weet je wel.
                  Ik ben al van mijn 6 lid van het WWF en doe regelmatig giften aan het WWF. Als ik nu nog een buurman kan vinden die met een Prius rondtuft en mij zijn schone lucht wil verkopen kan ik dan ongestraft blijven rondrijden met mijn oldies?

                  It’s all about the money, de rest is zeik van boeremie zoals ze hier zeggen.

                    Dat gaat gebeuren:

                    https://www.europa-nu.nl/id/vhpskq7xf9ym/eu_gaat_luchtvaart_aanslaan_voor

                    Maar ze kunnen het oplossen door schone lucht te kopen uit andere industrieën of te investeren in andere projecten voor het leefmilieu. Net zoals België schone lucht koopt weet je wel.
                    Ik ben al van mijn 6 lid van het WWF en doe regelmatig giften aan het WWF. Als ik nu nog een buurman kan vinden die met een Prius rondtuft en mij zijn schone lucht wil verkopen kan ik dan ongestraft blijven rondrijden met mijn oldies?

                    It’s all about the money, de rest is zeik van boeremie zoals ze hier zeggen.

                      Als de minwaarde mag afgetrokken worden, wat maar normaal is als je meerwaarde belast, dan zullen er jaren zijn waarop vadertje staat honger zal hebben. 2008 zou bijvoorbeeld zo een jaar geweest zijn.

                      Als cash geld finaal geschiedenis wordt dan kunnen ze natuurlijk in principe wel veel belasten dat nu nog niet haalbaar is.

                      Ik kan me echt niet voorstellen dat VLD & NVA dit CD&V bedenksel hun kiezers door het strot zou durven duwen.

                      Ondertussen was het geen probleem om de elektriciteitsdistributie deels te verpatsen (met 4% gewaarborgde opbrengst, waar vind je dat nog) aan een dictatoriaal land waarmee we zo maar even een handelsdeficit hebben van 8 miljard per jaar. Dat is dus 8 miljard dat elk jaar van onze handen in die van hen belandt. Geld moet rollen, maar wel liefst binnen eigen land, want anders is het weg. Probeer jij maar eens je product te slijten in China. Aan onszelf leggen we allerlei restricties op (meestal terecht) maar hoe zij hun rommel produceren (denk aan milieu, slavernij) daar hebben we geen controle over, dus we benadelen gewoon onszelf.

                      Laten we in Europa eens een keer beginnen met kerosine te belasten zoals benzine. Mijn dochter vloog bijvoorbeeld onlangs voor een paar euro naar Berlijn en terug, hoe praat je dat goed als weet hoe schadelijk vliegtuigen zijn?

                        Als de minwaarde mag afgetrokken worden, wat maar normaal is als je meerwaarde belast, dan zullen er jaren zijn waarop vadertje staat honger zal hebben. 2008 zou bijvoorbeeld zo een jaar geweest zijn.

                        Als cash geld finaal geschiedenis wordt dan kunnen ze natuurlijk in principe wel veel belasten dat nu nog niet haalbaar is.

                        Ik kan me echt niet voorstellen dat VLD & NVA dit CD&V bedenksel hun kiezers door het strot zou durven duwen.

                        Ondertussen was het geen probleem om de elektriciteitsdistributie deels te verpatsen (met 4% gewaarborgde opbrengst, waar vind je dat nog) aan een dictatoriaal land waarmee we zo maar even een handelsdeficit hebben van 8 miljard per jaar. Dat is dus 8 miljard dat elk jaar van onze handen in die van hen belandt. Geld moet rollen, maar wel liefst binnen eigen land, want anders is het weg. Probeer jij maar eens je product te slijten in China. Aan onszelf leggen we allerlei restricties op (meestal terecht) maar hoe zij hun rommel produceren (denk aan milieu, slavernij) daar hebben we geen controle over, dus we benadelen gewoon onszelf.

                        Laten we in Europa eens een keer beginnen met kerosine te belasten zoals benzine. Mijn dochter vloog bijvoorbeeld onlangs voor een paar euro naar Berlijn en terug, hoe praat je dat goed als weet hoe schadelijk vliegtuigen zijn?

                          Zo wil CD&V de rijken doen bijdragen (HLN)

                          Een meerwaardebelasting op alle aandelen, fondsen en obligaties, met een drempel van 50.000 euro: dat is wat CD&V verstaat onder fiscale rechtvaardigheid. Onze krant kon het voorstel van de partij inkijken.

                          “CD&V meent dat niet altijd aan dezelfde mensen bijkomende inspanningen mogen worden gevraagd. Wij willen die inspanning verdelen door winsten op korte termijn een hogere bijdrage te laten betalen dan winsten op lange termijn”, klinkt het.

                          Zo zou er een belasting van 30% geheven worden op aandelen die binnen het jaar worden verkocht. Hoe langer iemand zijn aandelen aanhoudt, hoe lager de belasting zou worden. Wie na 15 jaar verkoopt, zou nog maar 7,5% belasting betalen op de meerwaarde. Wie na 30 jaar verkoopt, zou ontsnappen. “Minwaarden zijn aftrekbaar via de belastingaangifte, kmo-aandelen en startersaandelen worden niet onderworpen en we voeren een vrijstelling in voor geld dat opnieuw geïnvesteerd wordt in starters”, staat te lezen.

                          Vrijstellingsdrempel
                          CD&V denkt aan een vrijstellingsdrempel van 50.000 euro per persoon, gespreid over een periode van 10 jaar. Dus 5.000 euro per jaar. Historisch opgebouwde meerwaarde zou niet in het vizier genomen worden. De speculatietaks wordt in één adem afgevoerd.

                          Open Vld en N-VA verzetten zich tegen het voorstel. Ze vrezen dat het de economie zal treffen en beleggers naar het buitenland duwen. De Vlaamse Federatie voor Beleggers spreekt van een ramp voor de kleine belegger, [color=#ff0000]volgens fiscalist Michel Maus gaat het voorstel niet ver genoeg. “De basis is te smal. Waarom aandelenwinst belasten en niet ook de meerwaarden op gronden, gebouwen, kunst, oldtimers enzovoort?”
                          [/color]

                          Daar is weer over nagedacht se :what: :think: :bounce:
                          Als ze dan de minwaarde ook nog eens aftrekbaar maken doe ik mee :happy: :mrgreen:

                          Vb. peroons A koop een oldtimer aan 30k en verkoop deze aan zijne maat B voor 10k
                          Maat B koopt er eentje van 50k en verkoopt hem aan persoon A voor 30k.
                          Jongens toch.
                          PS: gezien de markt zal instorten bij zo’n maatregel nog perfect verdedigbaar ook :popcorn: :loser:

                            Zo wil CD&V de rijken doen bijdragen (HLN)

                            Een meerwaardebelasting op alle aandelen, fondsen en obligaties, met een drempel van 50.000 euro: dat is wat CD&V verstaat onder fiscale rechtvaardigheid. Onze krant kon het voorstel van de partij inkijken.

                            “CD&V meent dat niet altijd aan dezelfde mensen bijkomende inspanningen mogen worden gevraagd. Wij willen die inspanning verdelen door winsten op korte termijn een hogere bijdrage te laten betalen dan winsten op lange termijn”, klinkt het.

                            Zo zou er een belasting van 30% geheven worden op aandelen die binnen het jaar worden verkocht. Hoe langer iemand zijn aandelen aanhoudt, hoe lager de belasting zou worden. Wie na 15 jaar verkoopt, zou nog maar 7,5% belasting betalen op de meerwaarde. Wie na 30 jaar verkoopt, zou ontsnappen. “Minwaarden zijn aftrekbaar via de belastingaangifte, kmo-aandelen en startersaandelen worden niet onderworpen en we voeren een vrijstelling in voor geld dat opnieuw geïnvesteerd wordt in starters”, staat te lezen.

                            Vrijstellingsdrempel
                            CD&V denkt aan een vrijstellingsdrempel van 50.000 euro per persoon, gespreid over een periode van 10 jaar. Dus 5.000 euro per jaar. Historisch opgebouwde meerwaarde zou niet in het vizier genomen worden. De speculatietaks wordt in één adem afgevoerd.

                            Open Vld en N-VA verzetten zich tegen het voorstel. Ze vrezen dat het de economie zal treffen en beleggers naar het buitenland duwen. De Vlaamse Federatie voor Beleggers spreekt van een ramp voor de kleine belegger, [color=#ff0000]volgens fiscalist Michel Maus gaat het voorstel niet ver genoeg. “De basis is te smal. Waarom aandelenwinst belasten en niet ook de meerwaarden op gronden, gebouwen, kunst, oldtimers enzovoort?”
                            [/color]

                            Daar is weer over nagedacht se :what: :think: :bounce:
                            Als ze dan de minwaarde ook nog eens aftrekbaar maken doe ik mee :happy: :mrgreen:

                            Vb. peroons A koop een oldtimer aan 30k en verkoop deze aan zijne maat B voor 10k
                            Maat B koopt er eentje van 50k en verkoopt hem aan persoon A voor 30k.
                            Jongens toch.
                            PS: gezien de markt zal instorten bij zo’n maatregel nog perfect verdedigbaar ook :popcorn: :loser:

                                Garage in elkaar steken bij deze temperaturen en gekweld worden door een hernia… :bounce: :bounce: Morgen dakwerken….andere manier om een cabriokleurtje te kweken… :mrgreen:

                                15 reacties aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.