Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

    15 reacties aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 1,229)
      • [hide][quote=”JV” post=239193]…een andere oplossing is er ook nog maar je mag er niets meer over zeggen of je hebt een klacht wegens racisme aan je broek.[/quote]

        alle belgen die een uitkering krijgen 4 uur per dag op een hometrainer met een dynamo zetten is toch niet racistisch :mrgreen: .[/hide]

          http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2821694/2016/08/04/Optima-kan-Belgische-staat-50-miljoen-euro-kosten.dhtml

          En ik die dacht dat het waarborgfonds een gezamenlijk potje was dat door alle banken gedekt werd, neen dus, het zijn wij die dit weer betalen, leve de politiek. :think:

            [quote=”floere” post=239178]Het is niet jan met de pet welke 10 zonnepanelen liggen heeft op zijn dak die de schuldige is.
            De grote bedrijven die hun daken vol liggen hebben met zonnepanelen doen kassa,kassa!! :bounce:
            Ik zeg: weg met alle subsidies.
            Vb : als men een tesla van 75.000 euro kan kopen heb je die 5.000 euro van de staat niet nodig.
            Floere.[/quote]5000 euro is enkel bij particuliere aankoop. Bedrijven hebben die subsidie niet maar wel 100% (theoretisch 120%) fiscaal voordeel. En opladen op het bedrijf = elektricitiet ook nog eens 100% te recupereren. Is dan ook de reden waarom je vrij veel tesla’s ziet rijden. Het is milieuvriendelijk dus ze kunnen overal de “groene jongen” spelen. Het is sociaal aanvaard en het is fiscaal heel aantrekkelijk. Schaf morgen het fiscaal voordeel van bedrijfswagens af en je ziet geen enkele dikke bak meer rijden. Of zet het maximum voordeel op 50% en de E-wagens en de hybrides krijgen ze aan de straatstenen niet meer verkocht (reden waarom ook een cayenne en panamera E-hybrid zo goed verkoopt, 90% fiscaal voordeel).

            Dat ze zonnepanelen gingen belasten zat er al jarenlang aan te komen. Ik dacht ook zonnepanelen te leggen maar gelukkig niet gedaan. Of ik had mijn hof moeten vol leggen en dit onder een vennootschap gestoken moeten hebben (maar mag dan weer niet). Vandaag zijn mensen met zonnepanelen tweeemaal gesjost. De mensen verwijten ze dat het hun schuld is dat de turteltaks er gekomen is en vadertje Staat die ook een deel van de koek willen = belastingen op heffen. De oplossing : ofwel de hoofdschakelaar af zetten en in de donker zitten ofwel braaf betalen.

            Welkom in België zeggen ze dan :what: (een andere oplossing is er ook nog maar je mag er niets meer over zeggen of je hebt een klacht wegens racisme aan je broek)

              ik speel wat te graag met tepels :happy: :happy: maar melk ze niet plat

                Het is niet jan met de pet welke 10 zonnepanelen liggen heeft op zijn dak die de schuldige is.
                De grote bedrijven die hun daken vol liggen hebben met zonnepanelen doen kassa,kassa!! :bounce:
                Ik zeg: weg met alle subsidies.
                Vb : als men een tesla van 75.000 euro kan kopen heb je die 5.000 euro van de staat niet nodig.
                Floere.

                  Hier hetzelfde, met dank aan de “Geit van Gent”, dochter van die andere socialist profiteur en van Turtelboom die het zo mooi kon vertellen zodat nu de zonnepaneelbezitters veelvuldig met de vinger gewezen worden. Ik spreek tegen niemand meer dat ik zonnepanelen heb want ik krijg telkens op mijn brood dat het aan mij ligt dat de rekening nu zo duur is. :think: :what: :think:

                    Oh, ik dacht dat je wilde zeggen dat je graag met tepels speelt…. :mrgreen:

                      i am
                      nieuw-wereldrecord-koeien-melken.jpg
                      one of them
                      eenzijdige contractbreuk telt niet voor overheid

                        En degenen die zonnepanelen hebben liggen, worden tegenwoordig ook serieus gekl**t. :bounce: :what:

                          kan er van meespreken, 50€ opslag per maand enkel voor het transport van electriciteit :bounce:

                            Inderdaad, deepee, ik kan het niet beter verwoorden of toch: gangsters zijn het.
                            Wij hebben onze factuur dit jaar met iets meer dan 50 (!) procent zien stijgen.
                            Je moet er niet aan twijfelen dat heel wat mensen langzamerhand de eindjes niet meer aan mekaar kunnen knopen.
                            En de drama’s die daaruit voortvloeien wil je niet meemaken.

                              in Nederland daalt de elektriciteitsfactuur met 15 procent, in Vlaanderen stijgt ze met bijna 40%

                              We waren er natuurlijk al eerder voor gewaarschuwd, maar het is en blijft een hallucinant cijfer. Meer nog, het is een cijfer om kwaad van te worden. De consumptieprijs voor elektriciteit is in het tweede kwartaal van dit jaar spectaculair gestegen ten opzichte van het hetzelfde kwartaal vorig jaar. Voor een doorsnee Vlaams gezin gaat het om een prijsverhoging van 286 euro op jaarbasis, een stijging met bijna 40 procent. Nochtans, zo blijkt uit de cijfers van het Prijzenobservatorium, is elektriciteit in dezelfde periode 3,4 procent goedkoper geworden. Neen, u leest het niet verkeerd, maar we herhalen het graag. Neem gerust de tijd om het goed tot u te laten doordringen: elektriciteit werd goedkoper, maar de elektriciteitsfactuur steeg, en nog geen klein beetje.

                              De redenen van die prijsstijging zijn genoegzaam bekend: de stijging van de btw van 6 naar 21 procent, de stijging van de netwerktarieven, het wegvallen van de gratis stroom en tenslotte de bijdrage aan het zogenoemde Vlaams energiefonds beter bekend als Turteltaks.
                              Met andere woorden, als elektriciteit het voorbije jaar 40,6 procent duurder is geworden, dan is dat het gevolg van jarenlang wanbeleid, jarenlange onbekwaamheid, het jarenlang opstapelen van noodlottige beslissingen. Als er ooit iemand een argument zoekt om het begrip ‘hoofdelijke verantwoordelijkheid’ voor ministers te introduceren dan vindt hij dat in het energiebeleid. Ook in Brussel en Wallonië is elektriciteit duurder geworden, maar veel minder dan in Vlaanderen.

                              Uit de cijfers van het Prijzenobservatorium leren we ook dat het aandeel van de elektriciteit – de component energie – in het totaal van de elektriciteitsrekening nog amper 28 procent bedraagt. De netwerktarieven, het bedrag dat we betalen voor het transport van elektriciteit, en de belastingen, vormen samen het grootste deel van de factuur. De elektriciteitsfactuur is daarmee een verkapte belastingbrief geworden.

                                Rekening rijden…remember sinds 1 april : voor vrachtwagens rekeningrijden…Gesprekje gehad met directeur van dienst openbare werken van het openbaar bestuur waar ikzelf doe alsof ik ook werk : budget in rijtaks is zo maar eventjes verdubbeld…Ben benieuwd wanneer onze verkozenen dit budgettair interessant handeltje ook voor auto’s gaan toepassen. Wie zei er ook al weer dat dit goedkoper zou uitkomen? Hou op met de mensen voor apen te nemen. T zou wel eens kunnen dat ik jullie smoel als boksbal aanschouw

                                    vermoedelijk is de CGT die opdook in het Optima dossier niet meer ingeschreven. er gaat momenteel een welles nietes spelletje over wie de eigenaar is.
                                    maar zo moeilijk kan het toch niet zijn om te achterhalen of de auto effectief verkocht werd of niet. een factuur kan je post factum vervalsen, maar een geldtransactie van rekening naar rekening (die qua grootte legaal niet in cash kon gebeuren) moet toch gemakkelijk traceerbaar zijn
                                    :what: en dan maar klagen bij justitie over werkdruk, maar toch geen werklastmeting willen laten uitvoeren :bounce:

                                    De Porsche Carrera GT van Optima-topman Jeroen Piqueur waarop de curatoren beslag hebben laten leggen, is mogelijk toch niet van hem. De beslagrechter moet de knoop doorhakken.

                                    In het dossier rond de omgevallen Optima Bank ging onder meer nogal wat aandacht naar de luxe waarmee Jeroen Piqueur zich omringde, zoals zijn jacht en zijn wagens.

                                    Die auto’s kwamen vorige maand nog eens in het nieuws toen de curatoren van de failliete bank er beslag op lieten leggen, samen met de inboedel van Piqueurs huis in Sint-Martens-Latem. Er was eerst sprake van vier voertuigen: een Rolls-Royce, een Porsche, een Bentley en een vierde wagen waarvan nu blijkt dat het om een Aston Martin gaat. Piqueur wou niet zeggen waar die laatste auto zich bevond, maar de curatoren hebben DB2 uit 1957 nu toch kunnen lokaliseren.

                                    Maar van de Bentley bleek al snel dat die niet van Piqueur is omdat het om een leasingwagen gaat. Nu is er ook discussie over de Porsche. ‘Er is iemand opgedoken die zegt eigenaar te zijn van de Porsche. Wie het is kan ik niet zeggen, maar voor zover we weten is het niet iemand die direct gelieerd is aan Jeroen Piqueur’, aldus curator Hans De Meyer.

                                    Volgens De Meyer heeft de persoon in kwestie een revindicatieprocedure opgestart bij de beslagrechter. De claim zal al binnenkort worden behandeld. De procedure is tot nu toe de enige hindernis die de curatoren tegenkwamen bij het beslag. Van een beroep van Piqueur tegen het beslag is voorlopig nog geen sprake.

                                    Buiten het beslag was het privévermogen van Piqueur onder curatele gesteld door een beschikking van de rechtbank van koophandel van Gent.

                                  15 reacties aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 1,229)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.