Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 1,229)
      • Jonge chauffeurs betalen ook meer. Terwijl het in mijn geval wel 15 jaar heeft geduurd eer ik de 1ste keer mijn verzekering moest aanspreken…

Vrouwen zouden ook voorzichtiger zijn dan mannen. Die van mij heeft echter al vaker wat voorgehad dan ikzelf. Toegegeven, meer “kleinschalige” schade.

De statistieken zijn nu eenmaal wat ze zijn. Deal with it.

Er zijn mensen die op hun 80 nog aardig met de auto rijden en je hebt er die op hun 70 al een ramp zijn…..
          Individuele beoordeling is mss eerlijker maar dan zit je weer met de vraag wie kan bepalen of een persoon nog “fit genoeg is om veilig te rijden. De bevriende huisarts?
          5 jaarlijks controle… :think: Ik ken mensen die op minder dan 5 jaar volledig afgetakeld zijn maar van zichzelf nog vonden dat ze nog goed met de wagen konden rijden….
          Is weer een heel moeilijke discussie. Zoals gezegd in het begin, je hebt mensen die al “oud” zijn op hun 60 en je hebt er die op hun 80 nog heel fit zijn….
          Verzekeringen zullen zich op de schadestatistieken baseren, zekers? Cijfers zijn cijfers…..

Akkoord, genoeg haantjes op de weg!

Bestaat er ondertussen ook geen systeem waarbij je auto uitgerust wordt met sensoren en je premie afhangt van je effectieve rijstijl?

[quote=”crossbytje” post=236726]… Wat mij betreft voeren ze maar vanaf 50 een 5 jaarlijkse opfristest in, eventueel zelfs vrijwillig, en gekoppeld aan je verzekeringspremie…[/quote]

wat blijft er dan over van het principe solidariteit en dekking van risico ? defensief en veilig rijden heeft niks met leeftijd te maken. er zijn er genoeg onder de 50 die hun rijbewijs niet waardig zijn. dus opfrissen ja, maar niet aan leeftijd gebonden.

Discriminatie zou ik dat niet noemen. Dat is gewoon hoe verzekeringen werken.
                Ik ken genoeg mensen die nog maar de 70 naderen en die al een sterk verhoogd risico op de weg geworden zijn in vergelijking met 10 jaar geleden (en ook nog steeds geen ongeval gehad hebben…).
                Als daar iedereen gelijk voor de wet wordt, dan betalen wij, jonge(re) mensen, gewoon veel meer omdat een deel van de ouderen niet meer in auto kan rijden, is dat dan eerlijk?

Wat mij betreft voeren ze maar vanaf 50 een 5 jaarlijkse opfristest in, eventueel zelfs vrijwillig, en gekoppeld aan je verzekeringspremie.

Los daarvan: frustrerend is het wel wanneer je nu plots meer moet gaan betalen, maar laat ons gewoon gelukkig zijn dat er mensen zijn die 80 mogen worden, en daarbij nog perfect in auto kunnen rijden…

Mijn moeder ruilt na 21 jaar haar oude Renault Twingo in tegen een Mercedes A170, een zeer mooi tweedehands exemplaar. Mijn moeder is 80 jaar en rijd nog steeds perfect, heeft in haar 60 jaar auto besturen nog nooit een ongeval gehad en heeft een levenslange bonus malus van -2.
                  Echter toen ze naar de verzekering ging om de prijs te vragen, kreeg ze een voorstel van 402 euro BA. Voor de Twingo was het ook al 380 euro. Toen ze zei dat dit toch wel veel was, was het antwoord dat dit met haar leeftijd te maken had.
                  Kan men zomaar iemand discrimineren op leeftijd? :think: :think:

wie gelooft die sossen nog??? die partij heeft zichzelf al jaren geleden overbodig gemaakt en nu aan de zijlaan wat staan verwijten roepen tegen anderen die nu opgezadeld zitten met de te vullen putten die de sossen zelf gemaakt hebben :what:
                      ook de turteltaks is ook een gevolg van een zoveelste blunder van de sossen, ja, dochter van …., topman van Optima die net voor het faillissement vlug de biezen genomen heeft… benieuwd welk bedrijf zijn volgend slachtoffer gaat worden :think:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/2.44712?eid=1.2685107

Allez, wie had dit kunnen denken :up:
                        Zelfs de sossen hebben hun grenzen

:puke: meer ga ik daar niet op zeggen.

[quote=”DST” post=236575]http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2738531/2016/06/14/Luc-Van-den-Bossche-stapt-op-bij-Optima.dhtml

:censored: :censored: Rest gedelete wegens niet geschikt voor publicatie :censored: :censored:[/quote]

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2742555/2016/06/16/Directieleden-Optima-Bank-versasten-snel-nog-geld-voor-faillissement.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2739914/2016/06/15/Optima-probeerde-bij-overheden-en-instellingen-geld-los-te-weken.dhtml

Tipje vd ijsberg

Yep. Ik zou met de nieuwe Spyder gaan en die in het centrum parkeren en er de vlag van Wales op plakken…. 😈

Ik zit den 20ste in Toulouse
                                Is blijkbaar iets te doen
                                Rusland-Wales of zo iets?

Dat heb ik dan gemist. Vroeger keek ik regelmatiger. Maar een mens kan maar zoveel slaap aan. 😈

15 reacties aan het bekijken - 736 tot 750 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.