Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

  • Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 1,229)
    • zelf sleutelen kan die pijn enorm verzachten 💡
      de werken die ik recent zelf uitgevoerd heb kostten mij 200 euri aan materialen terwijl dit in de werkplaats het vijfvoudige zou zijn excl werkuren. dat budget kan ik nu anders spenderen 😀 :drink:

        Bij mij zal het eerder een twintigvoud zijn… Net iets minder. Nu ben ik wel verplicht om nog een paar jaar met de 987 te blijven rijden, eh.
        Begin 2017 moet hij een groot onderhoud krijgen… Tel dat erbij en ik heb een nieuwe. 🙂

          Gisteren net hetzelfde gedaan in voorbereiding van de TACB Alpen Klassik trip :coolness:
          Ik kwam er wel vanaf met 20 euro extra :up:

            :bounce: Ik wist het, ik wist het, ik wist het…. De laatste rit van TGeert gaf de Boxster een schurend geluid bij het naar links sturen.
            Dan toch maar beslist om gebruik te maken van de Lentecheck die de OPC’s aanbieden. Als je aan een tripje begint van een paar duizend kilometers met wat “colletjes” in, kan je maar zeker met een gerust hart vertrekken, dacht ik zo….
            Helaas kon er pas voor vandaag een afspraak ingeboekt worden wegens te veel werk bij de OPC.
            Ik had twijfel over mijn voorste banden (links voorraan zat er een “bultje” op de zijkant), al eens bedenkelijk naar mijn remschijven gekeken en mijn ruitenwissers die waren mss ook stilletjes aan vervanging toe. Maar hey, hij is toch door de keuring geraakt in februari dus ik was er toch ergens nog een beetje gerust in.

            En ja hoor, ‘t is vandatte…. :bounce: Dat bezoekje van een uurtje zal er eentje van enkele uren worden en de factuur een beetje hoger dan die 100 EURO van de lentecheck! :bounce: Nieuwe remschijven, 2 nieuwe voorste banden, nieuwe ruitenwissers…..
            En toch klaag ik niet want ik weet dat ze eigenlijk de tijd ontbreken om dit vandaag inorde te maken maar toch maken ze er tijd voor omdat ze weten dat ik zaterdag vertrek….
            Beter nu alles inorde dan ergens in Italië of op de Stelvio in de problemen te komen, zekers?

              Nog maar een paar jaar wachten dan met die 964 Harley G … :mrgreen:

                [quote=”Harley G” post=235275]
                Moet er wel bij vermelden dat hij nog op winterbanden staat :oops:[/quote]

                Stop maar al, uw reputatie is al genoeg om zeep. 😈

                Ik heb ooit gehoord in de bandencentrale dat er begin van de winterpiek een klant kwam om de winterbanden te laten monteren. “Rij maar binnen meneer”. Echter toen de wagen opgekrikt was bleek dat de winterbanden er nog steeds op zaten van de vorige winter… :first:

                  In rechte lijn of uitaccelereren speelt de verhoogde tractie in het voordeel en moet je al echt gek doen om hem te laten uitbreken. Bij abrupt gas lossen in de bocht daarentegen 😯

                    Ik hoor altijd maar zeggen dat die lufties soms wel op een draaimolen lijken bij nat wegdek 😈 :happy:
                    Moet er wel bij vermelden dat hij nog op winterbanden staat 😳

                      Chance gehad precies :think:

                      BTW, met een 911 had je geen doorslippende wielen gehad, al dat gewicht op de achtertrein weet je wel. Tractie verzekerd :happydance:

                        Daarnet bijna een 944 S2 cabrio minder op de wereld :bounce:
                        Eigen schuld. Maak zelf het verhaal met de volgende woorden.
                        Verkeerslichten ring Mechelen aan PCM richting E19/Willebroek.
                        Vochtige baan. Achterwielaadrijving. Geen tractiecontrole en geen esp.
                        Stoere chauffeur. Vertrek doorslippende wielen. Tweede of derde terug.
                        Auto richting middenberm….. :engeltje:
                        Was het een 911 geweest was ik de berm ingegaan en wellicht nog achterwaarts :salut: De transaxle liet zich netjes corrigeren. Passagier was niet zo tevreden….
                        Eind goes al goed. Les geleerd. :respect2:

                          Been there done that, we kennen allemaal dat gevoel zeker .

                          Vl :censored: en kl :censored: , maar als het dan gefikst is :popcorn: :lekker: :drink:

                            It’s never easy Deepee, in de praktijk valt het nog weleens tegen …

                            Planning: Tijdsduur in theorie
                            Praktijk: x Factor 20

                            En dan moet je daarna toch nog even met volle overtuiging, gelukkigzalig met een :drink: achterover gezakt kunnen nagenieten van het toch weer bereikte resultaat … :mrgreen:

                              gisteren de nodige/preventieve onderhoudswerken uitgevoerd aan de ophanging van de 986.
                              bij het demonteren van de remklauw breekt de kop af van één van de twee inbusbouten 👿
                              de hele fusé er afgehaald, zeskant moer er op gelast, breekt weer af net achter de opgelaste moer 👿
                              met nog 0,5 cm uitstekende bout begonnen met uitboren en met een zelfgemaakt mengsel (snijolie/kruipolie) het rotding er toch uit gekregen na lang prutsen en veel vl**ken. (ik heb dikwijls aan igordiver gedacht ondertussen)
                              of hoe een werkje van 10 min kan uitdraaien op een nachtmerrie van 3 uren :bounce:

                              2016-05-1908.49.23.jpg

                                Altijd welkom

                                  Hey Dst , dan ga ik toch is naar uw collectie moeten komen kijken!
                                  Floere.

                                15 reacties aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.