Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 1,229)
    • Getver getver getver 😆 :bounce: :bounce:
      Kan mijn droom van een grote garage opbergen en 1 van de 2 Porsches verkopen :bounce:
      Als je hier in dit leuke landje alles legaal wil doen, kan je er beter niet aan beginnen. Moet een verkavelingswijziging aanvragen en dan een bouwvergunning. Ben ik een jaar zoet mee volgens de eerste schatting.
      Dan moet je nogeens een architect inschakelen voor die vergunning terwijl het een bouwpakket betreft. Mag ik daar ook weer een mooi bedrag voor neerdokken…
      Foert. Misschien verkoop ik ze maar beter alletwee…..
      👿

+1000
        Mensenrechten zijn toepasbaar op “mensen”, niet van toepassing op dit uitschot!!!!
        Alle middelen toegelaten om dit probleem op een zo snel mogelijk tijdsbestek uit de wereld te helpen. Kalifaat platgooien, alle types dewelke op de lijst van “mogelijke terreurverdachten” oppakken, ondervragen (methode Spaanse inquisitie) en om nog een beetje menselijk te blijven >> plaats ze op een afgelaten eiland en laat ze daar hun radicaal geloof beleven.

http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslagen-Brussel/article/detail/2658109/2016/03/26/Is-journalist-terrorist-met-hoedje.dhtml

meneer wil niet praten??? waar heb ik dat deze week nog gehoord??? denk dat er veel mensen zijn die hem en al dat ander crapul maar al te graag willen doen praten, niet? Fuck de rechten van de daders en verander de wetten zodat ze alle middelen mogen gebruiken om hen te doen praten en indien ze het toch niet doen, dan leggen ze er maar het bijltje bij neer, dan hoeven we althans hun eten en drinken en de jarenlage en dure processen die wij uiteindelijk als belastingbetaler ook betalen niet meer op te hoesten…

Veel sterkte voor jou en je collega’s. Mijn werkgever is er dagelijks ook met +/- 30 mensen aanwezig, gelukkig niemand bij de slachtoffers.
            De psychologen zeggen wel “het beste om dit te verwerking is de dagelijkse routine hervatten”, das gemakkelijk gezegd als je dit nog niet hebt meegemaakt. Van de ene dag op de andere wordt jouw job een hoge risico job.

Zelf heb ik een hold-up meegemaakt (5 Albanezen) na een avondje draaien (DJ). De loop van een jachtgeweer tegen het hoofd gekregen.
            Het heeft maanden geduurd voor ik dit uit mijn gedachten kon zetten. Elke keer dat ik mijn vrouw en kinderen zag kwamen de tranen in de ogen, had het verkeerd afgelopen geweest had ik dit niet meer kunnen meemaken.

Terug on-topic >> dit is een droevige gebeurtenis in je leven die je zo snel mogelijk moet verwerken. Put sterkte uit de liefde die je krijgt van je familie, vrienden, ….

[hide]Een copy van een doodgewoon natuurfenomeen.

We hebben het niet eens gemerkt, maar deze week is de lente begonnen. De koekoek kondigt die al enige tijd aan. Al jaren op rij zijn Brussel en andere grootsteden de eieren aan het uitbroeden die extremistische groeperingen/leiders in hun nest leggen. Terwijl de pleegouders het grote koekoeksjong de bek volproppen, zijn de biologische ouders al lang terug in andere veilige continenten. Het is zowel in de natuur als bij de mensheid een vreselijk maar ingenieus verhaal van misleiding.

auteur: Geerdt Magiels[/hide]

Ik kan moeilijk zeggen, ik leef met je mee, want ik denk, dat als je dit niet in het echt gezien of meegemaakt hebt, je niet echt kan meeleven, maar ik doe het toch, ik leef mee met de familie en vrienden van alle slachtoffers, maar je bent in de eerste plaats blij dat er niemand van uw eigen omgeving bij is. Je kan alleen de horror en het verdriet uit de TV beelden vaststellen. Je sympathie betuigen naar de mensen van de hulpdiensten, personeel, militairen en politie, artsen en verpleging. Hopen dat ze die varkenskuttekoppen nu eens en voor altijd uitroeien als kakkerlakken, samen met hun aanhangers, sympathisanten, zij die op de hoogte zijn waar ze zitten, en zij die feestjes geven om deze daden te verheerlijken, ook al wonen ze op amper enkele kilometers van de onheilsplaatsen.

En dan, na amper twee dagen zijn de excellenties weer begonnen met elkaar te verwijten; zij dit en zij dat, en jij dit en jij dat, en wij dit en wij dat. De postjes moeten behouden blijven, of verworven worden, kotsmisselijk wordt ik ervan en van iedereen die in de politiek zit.

Nu even tijd genomen om tot rust te komen -zit nog wel steeds op onze geïmpoviseerde dispatch- maar de aanslagen van Zaventem volg ik van heel nabij en continu op. Normaal stond ik dinsdagmorgen pal op de plaats waar de tweede bom is afgegaan. Maar door omstandigheden moest ik voor een extra opleiding en screening in Geel zijn. Het geluk zit in een klein hoekje en in normale omstandigheden waren ze mij nu nog bij elkaar aan het zoeken (gebouw is nog steeds niet door het forensisch team vrij gegeven). Maar echter rusten zat er niet in en toen zijn alle Pc’s en GSM’s op overdrive gegaan en is er nog weinig geslapen. Veel meer kan ik er niet over zeggen maar geloof me vrij : als je het gezien hebt dan neem je de psychologische bijstand graag aan. Enkele collega’s van mij waren er wel en stonden zelfs in de vertrekhal van de luchthaven. En ze zijn ook door het oog van een naald gekropen. De trauma’s zijn niet min en het zal nooit meer worden zoals het was. En nu begint de drukte en het werk pas en begint alles echt door te dringen.

Maar het meest ergerlijk is dan als je dan af en toe naar de TV kijkt -hangen hier en staan constant op alle nieuwszenders- dan zie je die politici maar zeveren en elkaar zwart maken, dan zie je hoe sommige religies een feest geven omdat ze de terroristen als helden aanzien, mensen die op amper enkele kilometers hier vandaan wonen en wij als beleefde gastheren hebben ontvangen … Maar 1 blik in een gehavende vertrekhal verdandert wel je leven en vooral je visie op het leven.

[hide]Nog meer blunders: politie kende schuiladres Abdeslam al vier maanden

De lokale politie van ­Mechelen beschikte begin december 2015 al over ­mogelijk cruciale informatie over het schuiladres waar Salah Abdeslam ­vorige week werd gearresteerd. Het rapport dat daarover werd opgesteld, zou maandenlang zijn ­tegengehouden door de korpsleiding. Het Comité P onderzoekt de zaak.

Eind november 2015: Mechelse korps krijgt uit Molenbeek tip over radicaliserende neef van Salah Abdeslam

7 december 2015: rapport noemt huis in Vierwindenstraat en vermeldt dat neef contacten heeft met Abdeslams. Informatie zou enkele maanden ‘on hold’ gezet zijn op bevel van de korpschef

18 Maart 2016: pas dan wordt Salah Abdeslam gearresteerd, in het huis in de Vierwindenstraat

Er liep niet alleen vanalles mis met de broers die El Bakraoui. Zowel Khalid als Ibrahim werden vervroegd vrijgelaten na zware misdaden. Schonden allebei hun voorwaarden, maar werden toch niet opnieuw opgepakt.

Onderzoek naar korpsleiding

Hoe kon Salah Abdeslam vier maanden lang ondergedoken leven in Molenbeek? Die vraag klinkt steeds luider. De lokale politie van de Mechelse burgemeester Bart Somers (Open VLD) dreigt in het oog van de storm te komen. Onze redactie vernam uit goede bron dat het Comité P onderzoekt of de korpsleiding cruciale informatie over Abdeslam en zijn netwerk heeft achtergehouden.

De Mechelse politie kreeg eind november vanuit Molenbeek een tip over Abid Aberkan, een neef van Salah Abdeslam, die aan het radicaliseren zou zijn. Op 7 december 2015 maakte de vreemdelingenpolitie van Mechelen daarover een informatierapport op. Daarin vermeldt de politieman dat “de zoon van Djamila Mohamed” (Abid Aberkan, nvdr.) sterk is geradicaliseerd. Djamila zou wonen aan de Vierwindenstraat 79 in Molenbeek. De opstellers van het rapport vermelden expliciet dat Aberkan volgens hun bronnen “contacten zou hebben gehad met de broers Abdeslam”. De politiemensen verwijzen ook naar het feit dat Aberkan eerder werd gevat door de politie en dat hij “als jihadistisch kan worden omschreven”.

Zeer accuraat

Het rapport dateert van drie weken na de aanslagen in ­Parijs, op het moment dat in Brussel terreurniveau 4 van kracht is. Pas vier maanden later wordt Salah Abdeslam opgepakt. De terrorist blijkt zich te hebben verschanst in de woning van Djamila Mohamed, aan de Vierwindenstraat 79 in Molenbeek.

Achteraf blijkt het Mechelse informatierapport wel zeer accuraat te zijn. Maar wat is ermee gebeurd? Het werd niet doorgestuurd naar de politiedatabank ANG. Volgens onze bronnen werd het enkele maanden ‘on hold’ gezet op bevel van korpschef Yves ­Bogaerts. Of de informatie op een andere manier werd overgemaakt aan het federaal parket is een vraag die het Comité P zal moeten beantwoorden.

Rapporten niet ingevoerd

Het Comité P beschikt sinds begin deze week bovendien over aanwijzingen dat meerdere rapporten inzake radicalisering of terrorisme nooit, of met aanzienlijke vertraging, werden ingevoerd in de nationale politiedatabank.

Diane Reynders, woordvoerster van het Comité P, bevestigt dat er een dossier is geopend. Een voormalige topman zegt dat “het niet doorsturen van informatierapporten naar de politiedatabank een hoofdzonde is. De Mechelse politie heeft hopelijk een goede reden om die rapporten niet door te sturen. Het achterhouden van informatie is een misdrijf.”

Het federaal parket was niet bereikbaar voor commentaar.
                    [/hide]

klopt, ipv zich met zulke nutteloze dingen bezig te houden zouden ze beter werk maken van de wet op de beperking van de rechten van terreurbeschuldigden en de op hen toegelaten ondervragingstechnieken :what:
                      dat zulke mensen, al zijn ze de naam niet waardig, nog rechten hebben kan er bij mij niet in, dus zou de wet het moeten toelaten om ze op beestachtige wijze te ondervragen, of zijn ze zo naiëf te denken dat die gasten om hun een plezier te doen info zullen vrijgeven, wellicht wel :bounce:
                      waterboarding is denk ik nog de zachtste wijze om hen te doen praten, folterpraktijken mogen gerust opnieuw ingevoerd worden als je ziet welk leed ze aanbrengen :what: maar dan staan de softies van de mensen van de rechten op de mensheid wellicht op hun achterste poten…

Vergeet het achternaam debat niet, hier hadden de excellenties een volle week voor nodig om een pasgeboren kind zowel de achternaam van de vader of de moeder of allebei te kunnen geven. Je kan ondertussen de gezinnen die hier gebruik van gemaakt hebben op één hand tellen.:roll: 🙄

😎 hm, ik denk dat we alles wat we her en der lezen en horen een beetje moeten “filteren”. Dit soort van gebeurtenis (om het woord drama niet in de mond te nemen) is een hoogdag van alle media. Er wordt volop bericht en ik heb al enkele verhalen gelezen die toch deftig van elkaar verschillen. En reken maar dat bepaalde politiek gekleurde media hun duit in het zakje doen wat betreft polarisatie…..
                          Dat de Belgische Staat gefaald heeft, is niets nieuws, hé. Ze hebben jaren hun energie gestoken in communitaire dingen, het probleem van radicalisering steevast ontkend, justitie is een puinhoop, ons wetboek dateert nog van vriend Napoleon en verdachten/daders hebben soms meer rechten dan hun slachtoffers.
                          Liever bakkeleien of BHV, ministerpostjes, trajectcontroles, Uplace, Oosterweelverbinding, kilometerheffing, bedrijfswagens enz enz….
                          En toch……is het in België nog niet zo slecht!!

[hide]De staat faalt (en niet alleen België) zwaar in z’n primaire taak om z’n burgers te beschermen. En als je dan deze quote leest van een gechoqueerde Hans Bonte, burgemeester van Vilvoorde, dan wordt het hoog tijd dat het hele politie-apparaat in België gedepolitiseerd wordt: [i]
                            ‘Als ik mijn collega van Schaarbeek Bernard Clerfayt (DéFi) hoor zeggen dat buren in Schaarbeek de wijkagent tipten over verdacht gedrag in het huis waar de bommen werden gemaakt, dan val ik van mijn stoel. Men wist dat, en blijkbaar is er niets mee gedaan!’, [/i] aldus Bonte.[/hide]

[hide]jullie zijn allemaal nog veel te mild.
                              barbaren hebben sch**t aan mensenrechten, dus die zouden ze van mij evenmin krijgen.[/hide]

Wim

[quote=”Ive” post=231770]
                                Maar helaas zullen we daar gevangenissen te weinig voor hebben vrees’k[/quote]

Bij ons gaan ze gevangenissen sluiten omdat die allemaal maar voor een kwart volzitten.
                                Dus met EU regels moet dat geen probleem zijn. 😉

+1

15 reacties aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.