Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 1,229)
      • Ze hebben geld nodig, veel geld !

Brusselse tolheffing dreigt pendelaar tot 2.500 euro per jaar te kosten.

lees meer: https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/brussel/brusselse-tolheffing-kan-pendelaar-tot-2-500-euro-kosten/10256930.html

[quote=”DeePee” post=282872]Ze hebben geld nodig, veel geld !

Steden en gemeenten zullen binnenkort GAS-boetes mogen uitschrijven voor lichte snelheidsovertredingen op plaatsen waar maar 30 of 50 kilometer per uur gereden mag worden. Die maatregel heeft het Vlaams Parlement goedgekeurd.

lees meer: https://www.standaard.be/cnt/dmf20201007_97037267
          [/quote]

Quote DS:
          De handhaving van kleine verkeersovertredingen in zones 30 en 50 is al langer een probleem. De Vlaamse regering wil daarom aan de lokale besturen de mogelijkheid geven om kleine overtredingen (tot 20 km/u te snel) te beboeten via de Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS-boetes).

Bij deze genoteerd dat 70 per uur in de bebouwde kom een kleine overtreding is…. :up:

@ Bladerunner: waar ze hun bakbeest tegen inruilen maakt me niet echt uit. wat me stoort is dat de politiek er zelden in lukt om enige rechtlijnigheid in hun beleid, wetten en decreten te steken. voor mij is ne sprinter met dubbele rij stoelen en laadruimte even vervuilend, storend, … als een F-150 of Tarok

ik heb zelf geen nadeel bij deze nieuwe maatregel, maar overmorgen moeten wij met onze passie mss met onze kop op de kapblok.

misbruik van achterpoortjes door het proletariaat kapt de politiek af maar hun eigen voordelen blijven lekker bestaan.
            https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201009_91454173

123

Die muttens met hunne Ram rijden dan 130 als je sjans hebt.. omdat hun spel te veel zuipt.
              En waar mogelijk als het geen 130 meer kan ivm verkeer imposant hun bakbeest in de spiegel van hun voorhange doen hangen.. beetje bumper kleven.. kwestie van te tonen hoe klein hun pietje is.

Verder hangen ze heel graag links want rechts rijden is ghey..
              En hun 5 of 6 of 7 liter laten brullen als ze zien dat jij naar rechts gaat.. Alsof het iets uitmaakt. Die dingen hebben zoveel gewicht en vangen zoveel wind…dat ze toch ondanks hun liters nie kunnen optrekken.. duurt een beetje.. en zuipt nog meer. Dus lang gaan ze niet duwen.. want de benzine pomp is nogal ver en duur als ze op snelheid blijven.

Soit, echt veel last heb ik er niet van want de mijnen trekt wel nog op als ik op130 zit.

Omdat Dirk, ik die rednecks niet direct hun brullende beesten zie inruilen tegen een camionette of een Berlingo. Ik heb trouwens jaren geleden mijn mening over ALLE lichte vrachten hier gezegd en ik blijf hierbij.
                Lichte vracht, eender welk type, maximumsnelheid van 90km/u op de snelweg, op het rechtse rijvak zonder inhaalmogelijkheid op tweevakssnelwegen, en gebruik van de twee rechtse rijstroken met inhaalmogelijkheid bij drievakssnelwegen.

[quote=”Bladerunner” post=282877]Dat werd tijd.[/quote]
                  Inderdaad. Voor een 911 3.8 betaal je jaarlijks ongeveer 2400 euro aan taks. Voor een veel zwaardere Dodge Ram met een hogere CO2 uitstoot betaal je ongeveer 150 euro, zelfs als je die prive inschrijft… die logica ontgaat me volledig.

Ergens wel Luc, maar waarom weeral een halve maatregel en alleen pick-ups viseren?
                    Sluit dan elke (lichte)vrachtwagen voor privégebruik uit voor verlaagd belastingtarief!

Dat werd tijd.

Foei foei foei toch waar gaat dit naar toe…. :bounce:

Ze hebben geld nodig, veel geld.

We wisten al dat de groenen af willen van salariswagens en firmawagens aan de laadkabel willen.
                          Maar de autohaat en geldhonger slaat over op de vlaamse regering en gaat verder dan LEZ zones, circulatieplannen en fietsstraten.
                          [size=4]
                          Pick-uptrucks voor privégebruik zijn binnenkort fiscaal voordeel kwijt[/size]

De Vlaamse regering wil pick-uptrucks in de toekomst anders gaan belasten. Wie nu een pick-uptruck koopt kan van een fiscaal voordeel genieten, ook als die louter voor privégebruik bestemd is. Pick-uptrucks zijn terreinwagens met een laadbak die bedoeld zijn om een lichte vracht te vervoeren. Er moet geen inschrijvingstaks of BIV op betaald worden en ook de jaarlijkse verkeersbelasting ligt een pak lager dan voor wie met een gewone stadswagen rijdt.

lees meer: http://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/08/pick-upt…rt-fiscaal-voordeel/

Ze hebben geld nodig, veel geld !

Steden en gemeenten zullen binnenkort GAS-boetes mogen uitschrijven voor lichte snelheidsovertredingen op plaatsen waar maar 30 of 50 kilometer per uur gereden mag worden. Die maatregel heeft het Vlaams Parlement goedgekeurd.

lees meer: https://www.standaard.be/cnt/dmf20201007_97037267

Petje op en de zetelverkoeling vollen bak.
                              Ben nu echt blij dat ik die optie genomen heb:happydance:

Dito
                                Ik rij cabrio bij vriesweer en hittegolf (dan wel met een petje op, als er geen wolken te bespeuren zijn)

+1 Mart
                                  Zo is het bij het minste zonnetje het dak eraf ….
                                  En voor al degene die boven de xx°C hun dak dicht doen … tzijn salonrijders

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.