Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1,186 tot 1,200 (van in totaal 1,229)
      • Dit lijk zeer sterk op het gene waar ik dus hopeloos van wordt :happy:
        Alleen zijn mijn remschoenen 10 cm breed.

Wij hebben steeds de remmen afgesteld met losse handrem kabel.
          Maar als ik nu de kabels van de handrem bekijk bij aanspannen van de handrem is duidelijk dat er verschil in lengte en dus aangrijpmoment van de handrem is.
          Woensdag zal het wel in orde komen.
          Hij rijd er anders niet slechter door 😀

Opgelet! Als er bij de handrem (meestal erachter onder de bekleding of console) ook nog een stelschroef zit (waarmee je de kabels opspant naar de wielen voor de handrem) moet je deze eerst volledig ontspannen, daarna de regeling op de remschoenen binnen de remtrommels uitvoeren waarna alles perfect zou moeten afgesteld staan. Doe je het zo niet, altijd problemen!

Wim

[quote=”Ghost” post=124857]
              De handrem zou eerst moeten worden gedaan en dan pas de voetrem [/quote]

Tis dat ik het systeem niet kende, maar dat is hetzelfde als bij den Daf YA328 met die achtertrommels.

Daar moest je ook eerst dan de handrem stellen en werd dan gemeten (handrem net aangetrokken dat hij net pakte) met moment sleutel om te zien of hij bij de zelfde kracht klikte, zo niet weer iets bijstellen tot een synchroon bereikt werd op de zelfde kracht.
              Dan werkte de voetrem ook perfect.
              In die remdruk verdeler van de Daf zat een kogeltje met 2 veertjes, en was het ene wat slapper als het andere kreeg je ook een verschil.
              Weet dus niet of dat in de Metsubsidie ook zit, maar kan anders ook nog een probleem zijn.

Succes morgen.

Komt goed 😉

Volgens Mitsubishi garagist zit het in verkeerd afstellen.
                  De handrem zou eerst moeten worden gedaan en dan pas de voetrem
                  als er dan nog verschil zou opzitten.
                  Hij gaat woensdag morgen ernaar kijken en ik mag helpen / meekijken.

Mja, kennis van me had het ook voor met z’n Canter die hij gebruikte om auto’s van de cross
                    mee te vervoeren, dacht dat hij toen zei dat het aan de remdrukverdeler lag.

Die zit er niet op, dus daar kan het al niet aan liggen 😀
                      Toch bedankt om mee te denken :up:

‘t zit toevallig toch ni in de remdrukverdeler L/R ?

Ja dat is zo 🙁
                          Vooral omdat ik echt niet meer weet wat er mis kan zijn.
                          Alles is nieuw 🙄

Is om moedeloos van te worden .

:first: :happy: das een goeie :up:

Wim

Dat is flink balen.

Maar je lijkt wel een voetballer, die heeft ook wel een rode kaart of 5 per seizoen. :respekt:

Alweer niet gelukt 😥
                                  De enige constante is het verschil.
                                  Linker wiel remt veel beter dan rechts :bounce:
                                  Ik geef het op, woensdag naar Misubishi garage,
                                  volgens hen hebben wij steeds verkeerd afgesteld.
                                  Hoe het dan wel moet wil ik dan wel eens zien.

Dat was de eerste demontage.
                                    Heb toen meer dan een uur nodig gehad om het achterste wiel eraf te krijgen.
                                    Stilstaan is echt slechter dan rijden, wordt nu nog maar eens bewezen.

15 reacties aan het bekijken - 1,186 tot 1,200 (van in totaal 1,229)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.