Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 1 maand geleden door
123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
William, ik weet nog toen ik bij u ben geweest dat je ermee aan het vechten was, en dat is al een hele poos geleden he man!
Succes met de eerstvolgende keuring zou ik zeggen.Montage 1,5 uur.
Heb dan nog zeker 15 minuten met mijn handen in mijn zakken gezeten zo koud was het hier deze namiddag :happy:[quote=”Ghost” post=124581]
Het ergst van al is dat voor de verdomde remmen uit elkaar te krijgen eerst de steekassen eruit moeten, dan de naven eraf dan pas de remmen. Is leuk werk voor een keer maar 4 keer op 2 weken 🙄 :bounce:[/quote]Ben je er ondertussen wel handig in geworden. :happy:
Maar in ieder geval succes morgen. :up:
Lag niet aan de keuring hoor.
Meer aan mijzelf samen en een raadgevende vrachtwagen garagist.
Wij hebben er steeds voor gekozen om terug te monteren met zoveel mogelijk gebruikte onderdelen.
Mitsubishi vrachtwagen onderdelen zijn immers nog duurder dan Porsche onderdelen.
Vandaag dus opnieuw gemonteerd voor de 4e keer.
Nu moet het goed zijn.
Nieuwe rem pompjes, nieuw rem beleg op de remschoenen, netjes op maat geschuurd op de vers uitgedraaide remtrommels. Heeft alweer wat gekost maar het zal nu morgen wel lukken op keuring.I know the feeling…
Onlangs afgekeurd omdat er teveel verschil in remkracht was in mijn achterste remmen (ook trommels).
Naar de garagist gegaan, hij doet de remmentest tot 4 maal toe, alle 4 keer probleemloos! Toch voor de zekerheid de remmen maar nagekeken, zag er allemaal prima uit dus terug in elkaar gestoken.Herkeuring gedaan, niks geen problemen, zonder moeite erdoor! Keuring… :censored:
Zwijg mij van trommel remmen :bounce:
Morgen voor de 4e keer mijn vrachtwagen remmen op achteras opnieuw monteren en dan hopelijk goed af te stellen voor keuring.
1e keer uiteen gehaald omdat er veel vuil inzat en er teveel remkracht verschil was links en rechts, nog niet oké :puke:
2e maal uiteen voor nieuwe remcilinders, nog niet oké :puke: :bounce:
3e maal uiteen voor nieuwe remschoenen.
Dus morgen voor de 4e keer terug in elkaar steken en hopen dat het nu goed is.
het ergst van al is dat voor de verdomde remmen uit elkaar te krijgen eerst de steekassen eruit moeten, dan de naven eraf dan pas de remmen. Is leuk werk voor een keer maar 4 keer op 2 weken 🙄 :bounce:Kan wel eens kloppen wat je daar zegt, hij heeft in elk geval trommelremmen steken achteraan. :up:
[quote=”Mushroom” post=119017]Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:[/quote]
Kan ook altijd nog een VW kever motor zijn in S uitvoering.
Kijk maar eens onder de achterklep!!!! :think:Het sneeuwt weer! MOTHER BITCHES!
http://m.youtube.com/#/watch?v=_QDl0kJ5f28&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D_QDl0kJ5f28
Nieuwe rant…
Ik mail dus gisteren naar iemand die een 964 verkoopt met 3 armzalige foto’s online in zijn ad.
Ik vraag of hij mij grotere foto’s kan sturen en ook foto’s van het interieur.
Zijn antwoord: Ik heb geen grotere foto’s, maar wel foto’s van het interieurVoila, dat was het.
Niks in attach… 😕
Hoe sommige mensen nog maar overleven zal me altijd een raadsel blijven… :bounce:Pas op, als je remmen té goed zijn word je afgekeurd op de keuring ! Ah ja, te goede remmen mag niet hé mijnheer…. :think:
[quote=”porsche914orange” post=119205]Als je toch andere dan origineel wilt steken zou ik gaan voor gegroefde ipv geboorde schijven. Heb je die vervelende barstjes niet![/quote]
Als bij een onderhoudsbeurt deze gaatjes schoongemaakt worden is er al veel minder kans op dat soort scheurtjes …
… je kunt dat overigens ook zelf tussen de beurten door doen … boortje 4.8 mm als ik mij niet vergis :coolness:
Voila !
Zimmermanns besteld! :driver:
Thx John Beton voor de site en thx PatrickB voor al het zoekwerk!!! :respekt:[quote=”Mushroom” post=119207][quote=”porsche914orange” post=119205]Tarox schijven vind ik persoonlijk beter dan zimmerman.
Of met Performance friction schijven sta je ook zeer snel stil.Als je toch andere dan origineel wilt steken zou ik gaan voor gegroefde ipv geboorde schijven. Heb je die vervelende barstjes niet![/quote]
Huh??
Zimmermann is toch het merk dat Porsche origineel steekt?[/quote]Ik dacht dat die origineel bij Bosh of pagid gemaakt werden. (voor een 996 spreek ik dan).
Kan natuurlijk ook verkeerd zijn 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.