Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

15 berichten aan het bekijken - 1,216 tot 1,230 (van in totaal 1,230)
    • En weet dat de stroom zelf maar 1/4 van je factuur is. 1/4 is distributie. De helft zijn taksen!

… en dat die distributiekosten in Wallonie lager zijn dan in Vlaanderen; terwijl daar het aantal aansluitingen per strekkende meter veel lager is dan in het drukbevolkte vlaanderen :think: :what: :puke:

De liberale politieke elite die eigenhandig de horeca, eventen, beauty&verzorging, kappers, … de kostwinning afpakken zonder enig wetenschappelijk bewijs houden zelf een virtuele nieuwjaarsreceptie.
          Wij gaan wel binnen de lijntjes lopen, terwijl zij een feestje bouwen alsof er niks aan de hand is!
          Ok, misschien zitten ze daar wel met minder mensen dan anders maar virtueel is dit zeker niet. Wij mogen zelfs nog geen vriend uitnodigen of een eenvoudige vergadering met de collega’s beleggen, moeten maximaal thuiswerken, … en al zeker geen party organiseren met vedetten en muziekband.

Iedereen daar op de foto zou een fikse boete moeten krijgen en de OpenVLD als organisator het tienvoudige, want als dit geen LOCKDOWN FEESTJE is dan ben ik mister presley aka elvis voor de vrienden !!!

Distributiekosten door intercommunales dienen in Vlaanderen voornamelijk om dividenden te kunnen uitbetalen aan hun aandeelhouders, zijnde de gemeenten. Op die manier compenseren de gemeentes het verlies aan inkomsten door minder geld vanuit de Staat.
            En dus betaalt de gewone burger 3x:
            – besparing bij de Staat wordt dan gebruikt om andere ‘prioriteiten’ te financieren, waarvoor belasting moet betaald worden
            – gemeentes verhogen gemeentebelastingen om verlies aan inkomsten te compenseren
            – intercommunales blijven aan de kas passeren, waarvoor de burger eventuele effcientiewinsten/schaalvoordelen, niet ziet in zijn rekening en dus teveel betaalt

De gewone burger gooit ook wel geen stenen naar de limo van de koning….

123

[quote=”Yambox” post=283761]
              Tweede paragraaf : 0% gelijk. Het feit dat je nu bestaat, ben je de facto part of the problem. Ik ook trouwens, en een overgroot deel van de 8 miljard anderen ook.
              [/quote]

Ik kan onmogelijk schuldig zijn aan t geen mijn ma haarzelf aan deed door op 17 jarige leeftijd losbandig en dom te zijn.

Heb ik niet om gevraagd, en je kan van mij niet verwachten dat ik mezelf over de kling jaag om een wereld probleem te helpen oplossen.
              Ik kan enkel doen wat ik kan, en dat doe ik ook, door geen kinders te maken die vervolgens meer kinders maken.

Ik lever al een exponentieel resultaat door het vanaf mijn tak in de stamboom af te nijpen.

Back to the future eens gekeken :

Das een hoop CO2 uitgespaard !

Een economie heeft wel vers bloed nodig, al is het maar om je kont af te vegen wanneer je er zelf te oud voor bent.

Je kan dat immigreren maar dan ga je wellicht aan kwaliteit inboeten omdat de opleiding/opvoeding/taal in herkomstlanden vaak niet aangepast is aan de noden hier. Tenzij je normen oplegt zoals Australië. Daar hebben ze natuurlijk ook veel ruimte

Beter zelf kweken! 2,3 kinderen per koppel is prima.

123

als ik mijn eigen gat nie meer kan afvegen , mogen ze mij gewoon een pilletje geven..
                  bespaart me het gedoe om telkens iemand te moeten roepen voor zoiets.

[quote=”DeePee” post=283810]Hoe de liberalen de eigenaren van zonnepanelen om de tuin leidden …[/quote] Na de Turteltaks kennen we nu ook allemaal de terugdraaiende Tommelein.

https://www.dropbox.com/s/6nhc76fwt10ajrj/VID-20210118-WA0017.mp4?dl=0

zelfmoordlijn1813.be

niet nodig 😈 eerder rent-o-kill :what:

Het is steeds spannend en ontluikend om de commentaren hier te mogen lezen 😀 😀 😀

Weinig goede keuze in het politiek land blijkbaar

de “sossen en de groenen” deugen niet , nu zijn het weer de liberalen die de zonne-kaas gegeten hebben 😀

Er blijft weinig over op en duur hé ; ik zou nog bijna beginnen denken dat vele forumleden klaar zijn voor de PvdA ; de “communisten” die ook prive bezit wilen afnemen( sterk verminderen ) en delen.
                          Zien jullie dat zitten misschien , dat je straks je speelgoed-hobby ( Porsche en andere merken) zou kunnen (gaan moeten) delen met je buren in de straat .

Vooral blijven schieten op de huidige Vivaldi , goe bezig :applaus:

In dit geval is het toch wel hallucinant. Mensen zijn op de kar gesprongen en hebben soms een warmtepomp of een elektrische wagen gekocht. Ze wilden het verbruik compenseren met de zonnepanelen. Dat valt nu allemaal in het water. Je warmtepomp heb je vooral nodig in de winter als er weinig licht op je panelen schijnt en je Taycan wil je tijdens de nacht opladen.

Dit is zo van de pot gerukt.. maar ja, het gaat om brave goedgelovige burgers, niet om anarchistisch tuig dat brandschattend de straat optrekt. Onze bewindslui kunnen dus nog gerust slapen.

Rendement van de zonnepanelen is de laatste 10 weken zo goed als niks
                              Ben benieuwd waar de energie voor al die elektrische wagens en warmtepompen vandaan moet komen als de kerncentrales toe zijn

Fake economy. All fake. Zonder financiële tussenkomst kunnen zonnepanelen louter technisch NIET renderen in gans ons Belgenland.

123

[quote=”ZUFF-65″ post=283863]Het is steeds spannend en ontluikend om de commentaren hier te mogen lezen 😀 😀 😀

Weinig goede keuze in het politiek land blijkbaar

de “sossen en de groenen” deugen niet , nu zijn het weer de liberalen die de zonne-kaas gegeten hebben 😀

Er blijft weinig over op en duur hé ; ik zou nog bijna beginnen denken dat vele forumleden klaar zijn voor de PvdA ; de “communisten” die ook prive bezit wilen afnemen( sterk verminderen ) en delen.
                                  Zien jullie dat zitten misschien , dat je straks je speelgoed-hobby ( Porsche en andere merken) zou kunnen (gaan moeten) delen met je buren in de straat .

Vooral blijven schieten op de huidige Vivaldi , goe bezig :applaus:[/quote]

Alle politiekers zijn tuig van de richel.

Er is geen concurrentie, ze zijn allemaal maat met mekaar als er geen camera te zien is.
                                  Maak u geen illusies.

Door de stemplicht krijgen ze gegarandeerde opkomst en elke stem = dotatie voor de club.

De enige manier dat je echt een boodschap kan sturen, is door burgerlijk ongehoorzaam te zijn, en niet te gaan stemmen.
                                  je kan ongeldig stemmen, maar goed, dan speel je nog altijd hun spelletje mee. Weigeren is een duidelijker signaal.

Ik ga al sinds ik terug in BE woon (2007) niet meer stemmen.
                                  Niks boete of bestraffing.

Protest stemmen?? ze lachen er mee.
                                  Zodra iemand genoeg protest stemmen krijgt, krijg je de nieuwe partij die nadien het meest beloofd heeft en het minst gedaan heeft.

Niet stemmen : Gaat je stem dan naar de meerderheid, nee, das gelogen
                                  Heb je dan geen recht van klagen? ook onzin, want ik ben in elk geval niet diegene die mee heeft gewerkt aan de particracy.. van mij krijgen ze geen dotatie, van al de rest .. wel.

15 berichten aan het bekijken - 1,216 tot 1,230 (van in totaal 1,230)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.