Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 1,229)
    • En als je die gemiddelde belastingbijdrage dan nog es afzet tegen de gemiddelde algehele kwaliteit van de wegen … dannuh? (doublefokt)

En dat was nog maar 2019

In 2020 worden de firmawagens nog eens een pak meer belast (nieuwe formule verworpen uitgave soms x2 zelfs x3)

Volgend jaar voor iedereen nog eens een sloef erbij want dan alles volgens WLTP

[hide]Ah, ok, ik denk dat ik je tekst fout had geinterpreteerd. Ik las iets in de trend van “die rijke stinkerds moeten geen belastingen betalen en andere mensen wel”. Maar dat was blijkbaar niet wat je bedoelde. Het was gewoon een feitelijke stelling waar ik teveel had achter gezocht. De gift is voor elk vermogen beschikbaar veronderstel ik.[/hide]

Groot vermogen wordt inderdaad door iedereen anders ingevuld. Een (juridisch correcte) bank- of handgift, al dan niet met voorbehoud van vruchtgebruik, noem ik geen constructie. Je hoeft echt niet naar een Nederlandse notaris.

[quote=”geertg” post=281177]Klopt diegene met grote vermogens betalen geen erfbelastingen maar constructies zijn daar niet echt voor nodig.[/quote]

[hide]
                Dit wil ik wel eens even toegelicht zien:
                -1- wat definieer je als een groot vermogen ?
                -2- hoe betalen die mensen geen erfbelasting en dit zonder constructies ?
                [/hide]

Klopt diegene met grote vermogens betalen geen erfbelastingen maar constructies zijn daar niet echt voor nodig. Bank- en of handgiften nog drie jaar leven = niets betalen ofwel onmiddellijk laten registreren aan 3 % (rechte lijn) of 7 % (rest).

123

[quote=”geertg” post=281093]Sommige belastingen zoals erfbelastingen zijn perfect vermijdbaar.[/quote]

Niet voor iedereen. Het sop is niet altijd de kolen waard om uitgebreide constructies te doen.Diegenen die er echt over klagen zijn meestal niet diegenen die veel vermogen hebben..

En wie ze moet betalen heeft niet altijd controle over wat de dooie had kunnen doen ter vermijden van die belastingen.. Daar ben je dus het leidend voorwerp.

Hoedanook, elke euro belasting die daar wordt vermeden gaan ze dus ergens anders moeten heffen, Uiteindelijk zijn het de uitgaven en de schuldgraad die bepalen hoeveel belastingen er nodig zijn.

Sommige belastingen zoals erfbelastingen zijn perfect vermijdbaar.

…..en ik zou het niet willen weten…, en mijn batterijen zijn niet op in de weegschaal…. :engeltje:

Ik zou het ook wel weer es willen weten … maar de batterij van mijn weegschaal is al een tijdje op …:wink:

Als wij gevat durven antwoorden klinkt het “gefrustreerd”. Waaruit blijkt enige frustratie ? Wij schrijven geen ellenlange teksten, so what ?

Voor de rest zijn wij het helemaal eens met uw “betoog”.

Op café zouden wij met Yellow en uzelf een trappist drinken, Westmalle Trippel zoals meestal en liefst aan een tafeltje. Dat is zeker, de rest zijn uw veronderstellingen.
                            En … pas op, wij hebben ook sport gedaan en wegen 99.00 kg !

:drink:

123

Jong, ge klinkt gefrustreerd.
                                ‘t is duidelijk dat YS u nie aanstaat en dat ge op alles dat hij schrijft, ook al gaat het niet over u, gepikeerd ga reageren.

Dat zegt meer over u dan over hem.

Nie alles wat hij schrijft is mijn gedacht, ik ga er vanuit dat ik ook dingen schrijf die zijn gedacht niet zijn.

Maar das ook niet de bedoeling op een forum.
                                Het is wel de bedoeling dat er andere meningen “kunnen” bestaan op een forum , zonder dat er daar gezaag over moet komen.

Als zijn mening U niet aanstaat, kun je die uiteraard ook gewoon negeren.

’tis een beetje gelijk op cafe met een heel lange toog..
                                Nu is het duidelijk dat ge niet neffest YS gezellig staat te keuvelen, maar van op een afstand meeluisterd en alles wat hij zegt , moet naroepen.

Uiteraard kan dat, zowel op een forum als op cafe.
                                Op forum is het uiteraard veiliger want als ge zoiets op cafe doet krijgt ge vroeg of laat iemand die het niet kan apprecieren en het vervolgens op een non verbale manier komt uit leggen.

Wie boven de rest staat mag puntjes geven.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.