Ranting topic – niet voor gevoelige zieltjes

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – niet voor gevoelige zieltjes

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • Ik mis dit topic toch wel wat
      Al is het maar om zulke zaken te plaatsen

      https://www.hln.be/binnenland/instituut-voor-verkeersveiligheid-pleit-voor-rijbewijs-met-punten~a3369624/

       

      Op het gevaarlijkste vervoermiddel allertijden zonder helm
      Veel ironischer kan het toch niet worden hé 

        Dat ze dit idee maar snel terug opbergen……….

          En een paar dagen geleden las ik nog dat Gilkinet voorstander is om de boete voor te snel rijden exponentieel te laten stijgen naarmate men meer boven de limiet getrapt wordt ipv lineair zoals nu… Hoeveel het dan zou kosten om 300 te rijden werd niet meegedeeld 

          Ik zal me dan misschien een Volvo aanschaffen want de laatste tijd valt me op dat ik vaak achter ene hang die 30% trager rijdt dan toegelaten. Blijkbaar kunnen die niet rapper 

            Edit reactie verwijderd op verwijderde reactie 

              De groenen hebben van hun flater bij de verkiezingen van 2019 nog niks geleerd.
              Zoals vaak in de politiek schaffen ze eerst de oplossing af en laten ze het probleem (van torenhoge belasting op arbeid) gewoon bestaan.
              Natuurlijk is er voor een belastingverlaging geen ruimte (meer) in de begroting met een tekort van 4,5%. En da’s dan nog zonder de toelage van 30.000 euro aan alle 25 jarigen gerekend !!
              Laat ze hun eigen put maar opnieuw graven .

              https://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/groen-en-ecolo-willen-van-bedrijfswagens-af

                Mja, inderdaad van de groene pot gerukt. Maar dat dit in Waalse kranten wordt behandeld betekent natuurlijk dat dit net als de luchtballon van 30.000 euro enkel electorale doelen dient. VLD kan wel opdoeken wat hen nog rest als de bedrijfswagen wordt afgeschaft dus dat zal niet gebeuren.

                De Walen zijn er heel goed in om hun publiek gratis manna te beloven die in feite uit de zakken van de werkende en ondernemende Vlamingen komt. Pro memorie: met 60% van de bevolking realiseert Vlaanderen 80% van het BBP en dus de staatsinkomsten in België. Beloven om belastingvoordelen af te schaffen is dus bon ton bij de Waalse politiekers, immers, de meerderheid van de belastingbetalers wonen toch maar in Vlaanderen…

                  Wat hierboven te bewijzen was: als de eigen kiezers het gelag moeten betalen…

                  Vandaag in DS: Waalse minister krijgt doodsbedreigingen omdat hij autobezit duurder wil maken

                  “Waals minister van Klimaat, Energie, Mobiliteit en Infrastructuur Philippe Henry (Ecolo) staat onder verhoogde beveiliging sinds zijn kabinet vorige week een brief ontving met doodsbedreigingen aan zijn adres. Zijn verplaatsingen gebeuren onder escorte, zijn huis en kantoor worden gesurveilleerd en lijfwachten wijken niet van zijn zijde.

                  Volgens onze informatie gaat het om de hervorming van de Waalse autofiscaliteit. In plaats van alleen rekening te houden met het vermogen van een wagen, wil de Waalse regering de verkeersbelasting ook afhankelijk maken van het gewicht van het voertuig.

                  Het dossier is na veel intern armworstelen al een eerste keer gefiatteerd door de regering, maar moet nog allerlei consultatierondes doorlopen en door parlement raken. Uit simulaties blijkt wel al dat voor veel wagens de eenmalige belasting op de inverkeerstelling met soms duizenden euro’s zal toenemen en dat ook de jaarlijkse verkeersbelasting voor veel autogebruikers fors zal stijgen. Veel tarieven zouden vele malen hoger liggen dan in Vlaanderen.”

                  >> Nou, het zal mij benieuwen of er nog veel van de Ecolo-plannen in huis komt.
                   

                     

                    Ardense vallei in opstand tegen het motorenlawaai

                    Actiegroepen tegen motoren­lawaai schieten als paddenstoelen uit de grond. Filip Bronchart en Andra Carpentier weten er alles van. In 2004 verhuisden zij van Gent naar Stoumont (tussen Durbuy en Malmédy), in de prachtige vallei van de Lienne. Bronchart werkt als onderzoeker en kan grotendeels werken van thuis. Carpentier werkte als Nederlandstalige gids in de Hoge Venen. Door de Lienne-vallei liep toen een erg brokkelige weg. Wie er niet moest zijn, kwam er niet. Dat veranderde in 2008, toen de tweevaksbaan een nieuwe asfaltlaag kreeg, ideaal om er met de motor eens flink de gashendel open te draaien. ‘Je had toen nog maar weinig gps-routes voor motorrijders. Maar dan kreeg de route hier de naam “la vallée de mille virages”, de vallei van duizend bochten. De gps-coördinaten werden via internationale websites gedeeld’, zegt Carpentier.

                    Artikel in DS. Strikt genomen gaat dit over geluidsoverlast van moto’s en niet van auto’s, maar ongetwijfeld wordt het in de toekomst ook voor ons steeds strikter en zal men minder tolerant worden. Zeker nadat “stille” EV’s die overhand krijgen in het dagelijks verkeer.

                    Voor de 718 GT4 en Spyder circuleren er talloze YouTube’s die het blijkbaar grote probleem van de minder luide uitlaat tegenover de 981 adresseren maar ik laat de mijne gewoon standaard.

                      Ik verneem dat mensen met dezelfde als mijn daily driver na een onderhoudsbeurt met bijhorende update van de software door de fabrikant de pops&bangs worden uitgeprogrammeerd. Dus geen uitlaatorkest meer van de 6-cilinder met compressor zodra je rechtervoet van het gas af gaat.
                      De groene fundies zitten met hun lange tentakels al even diep verweven in de politieke besluitvorming als de georganiseerde misdaad.
                       

                          Wat een zeveraars en hypocrieten daar in de Berlaymont. We moeten dringend verlost van aardgas en petroleum omdat we niet afhankelijk willen zijn van de Russen en de Arabieren..
                          Dus we schakelen over op elek. Gevolg we worden afhankelijk van het ohzo betrouwbare China, dat tegen het regime van Rusland aanschurkt, en dat intussen 50% van de elektrische autos bouwt en 80% van de batterijproductie voor auto’s in handen heeft. Hoezo de EU moet werken aan zijn onafhankelijkheid ?! We gaan dus met een gerust gemoed het verbod op verbrandingsmotoren tegemoet tegen 2035.

                          Artikel van NOS en een onderzoeker van de TU Delft: https://nos.nl/artikel/2450112-straks-alleen-schone-nieuwe-auto-s-maar-zijn-we-te-afhankelijk-van-china

                          Ik ga aan mijn eigen DeLorean beginnen bouwen om back to the future te gaan: https://radio2.be/lees/koken-we-binnenkort-op-biogas-met-een-bananenschil-kan-je-20-minuten-koken

                            Mja.. belangrijkste reden is natuurlijk om te proberen minder broeikasgassen de lucht in te blazen. Waarbij het natuurlijk zo is dat het wegverkeer maar 15% van de uitstoot uitmaakt. Dus wat met de andere 85%?

                            Ik maak mij ook zorgen over de economische dominantie van een big-brother-dictatuur als China. Maar wij kunnen ook fabrieken bouwen om batterijen te maken, toch?

                            XXX

                              En een bedrijf als Umicore maakt batterijen, recycleert ze ook en bezorgt terug de materialen om er nieuwe et maken.
                              Alleen worden die batterijen in Canada gemaakt…
                              https://www.umicore.com/en/newsroom/news/umicore-prepares-to-construct-battery-materials-production-plant-in-canada/ 
                              En ook in Polen actief..
                              https://www.umicore.com/en/newsroom/news/umicore-inaugurates-europes-first-battery-materials-gigafactory/ 

                                België op de derde plaats van de meest geflitste automobilisten in Europa…zo blijkt uit de cijfers van de European Transport Safety Council (ETSC), waar België op de derde plaats staat van de meest geflitste automobilisten op het oude continent. In 2020 (de meest recente beschikbare cijfers) telde men 352 boetes per 1.000 inwoners. Om een idee te geven van de situatie: Nederland staat op de tweede plaats (366 bekeuringen per 1.000 inwoners) en Luxemburg op de eerste plaats met 392…

                                Duitsland op de 23e plaats (34).(!!)

                                >> Dus de Duitser houdt zich grotendeels aan de limiet. Ter compensatie mag hij op de snelweg dikwijls zo snel als hij wil. Misschien een idee..

                                  Duitse snelheidslimieten veel beter aangepaste aan de veiligheidssituatie
                                  Traag in de kernen, veelal 100km/u er buiten. Dan is het makkelijker om u ff in te houden als je door een woonkern rijdt.
                                  Let wel geen lint bebouwing, dus op den buiten is nogal snel tussen de bossen en velden.

                                  Hier maken ze de snelheid steeds lager waar bij ondertussen op veel punten iedereen denkt, welke idioot heeft dat hier weer verzonnen.
                                  Veel plaatsen waar enkele jaren terug 90km/u normaal was is nu 50 of zelfs 30km/u. Met bijkomend nog wat idiote (gevaarlijke) versmallingen, onduidelijk voorrangsregels en jo-jo aan max snelheid enz
                                  Flitsbak of twee er tussen en de gemeentekas raakt zo wel gevuld

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.