Rare vogel stelt zich voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! Rare vogel stelt zich voor

• Maker
    Discussie

• johan
    Deelnemer

Paso is de forum naam en Johan irl., 45 jaar Oelegem.
      Een rare vogel omdat ik steeds buiten de lijnen kleur wat betreft voertuigen.
      Even verduidelijken; die Paso gaat bvb. terug tot mijn Ducati avontuur (906Paso), niet echt het meest gewaardeerde model onder Ducatisti maar wat een zaligheid om te sturen.
      Daarvoor had ik trouwens een 500GTL (non desmo), het meest gehate model ooit en een blaam voor Ducati volgens vele.
      Geen erg ik koop zoiets voor mijn eigen.

Maar goed, op mijn 17 jaar een kever gekocht en op de dag van mijn rijbewijs stond hij blinkend klaar om een ritje te maken, helemaal zelf opgemaakt.
      Daarna een Hyundai Pony (type1) gereden en de fun ontdekt van een motor vooraan en toch achterwiel aangedreven (even verder in de tekst zul je het begrijpen…)
      Dan vanalles gehad : Toyota-Volvo-Renault 25-Honda (Civic coupe en Prelude)-Mercedes-Citroën (ben wel een stuk Citrofiel, nu bvb. een C8)Alfa Romeo 145 (past als een nieuwe broek zoiets)
      Heb ook nog wat projectjes staan Matra Simca Rancho X en Matra Renault Avantime Privilege (ben zeker ook Matracien)
      Verder ben ik nog een oldtimer Honda Transalp aan het restaureren.

En dan komt die rare vogel weer boven, de 911 heeft me altijd wel mijn hoofd doen draaien als er eentje langs komt maar mijn voorkeur gaat eerder (hier komt die Pony terug) richting 944 968 928 (vooral die laatste).

Waarom aanmelden op dit forum? Binnen drie jaar koop ik er normaal eentje voor mijn zoon, die is gek van Porsche, nadat hij een schaalmodel kreeg van mijn broer, dan is hij 16 en heeft hij nog 2 jaar om hem in orde te brengen.
      Moet dus een projectje zijn.
      Mijn voorkeur gaat uit naar 944 968 928, die van hem 911 en Panamera maar die mag hij zelf kopen, moet nog een beetje droom waar te maken zijn hé.

Ooit kocht ik me al bijna een Porsche (VW), een 914, tot ik door kreeg welke wagen het was, had die zien opmaken en dat was zeker niet hoe ik het graag heb (plaat op plaat gaten dicht bakken), koop ging dus niet door.

In elk geval zal ik in het begin vooral meelezen want die Porsche staat er nog niet direct, nu ja als de Avantime terug rijdbaar is en gekeurd-verkocht dan kan het wel snel gaann… 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • Veel plezier met de werken aan de 944 (‘k ben er momenteel ook aan eentje bezig).

[quote=”paso” post=217049]En al enige tijd zijn we in het bezit van een 944/1 non Turbo.
          Er is genoeg aan te doen maar de basis is goed.
          Ergens volgend jaar beginnen we eraan.[/quote]
          Sjiek, woord gehouden he, 2 jaar later! Have fun!

En al enige tijd zijn we in het bezit van een 944/1 non Turbo.
            Er is genoeg aan te doen maar de basis is goed.
            Ergens volgend jaar beginnen we eraan.

Nog eens bedankt mannen.

Welkom op het forum.
                Sukses met de zoektocht want dat is ook heel aangenaam.

Welkom Paso :drink: veel plezier op het forum en succes met de zoektocht naar een 928 :up:

welkom en suc6 met je zoektocht, je zal zeker vinden wat je zoekt, hebt een net plan dus is het al voor de helft gewonnen

😀

Alvast welkom en tja een 928 *luv :happy:
                      Hij gaat niks anders meer willen 😀

[quote=”paso” post=140021]Ja dat is een probleem die 928, vooral omdat hij het ook niet zo heeft op traag rijden dat zie ik nu al. :censored: :oops:[/quote]

Welkom hier!
                        Direct op je 18de een porsche lijkt me ook niet super verstandig, zeker als hij direct de limieten zou gaan zoeken.
                        Zelf ik vind de mijne nog steeds gevaarlijk met al die pks als 21jarige… 😮

Ja dat is een probleem die 928, vooral omdat hij het ook niet zo heeft op traag rijden dat zie ik nu al. :censored: 😳

Heerlijk zo’n welkom, bedankt.

Tja als een 911 ook zo bruut kan zijn maar langs de andere kant zo gemakkelijk (koppel altijd aanwezig)dan wil ik het wel geloven, uitstraling hebben ze beide.
                            Zelf had ik open Boss uitlaten, dat buldert inderdaad, ooit vervangen door de originele maar dat was van korte duur, ik was al verslaafd aan het Boss geluid.

De Avantime is inderdaad speciaal, zeker als je open air toert, de zijruiten zakken volledig weg en het halve dak is dan open.
                            Ik heb alleen de verkeerde gekocht, 2.2Dci en zoals bij vele heb ik een kapotte motor, dat is repareren (vervanger staat in de garage motor is al bijna uitgebouwd) en buiten, daarna op zoek naar een V6 …. (of een Porsche 😀 )

Die 928, ben meer voor die met de grote achterlichten en vooral met wat onderhoudsgegevens want je kunt er blijkbaar ook op doodbloeden als je blind koopt.
                            In Retie staat er wel eentje waar ik zou durven achter gaan.

De zoektocht ja lekker maar ik moet wel oppassen want krijg gepruttel te horen van mijn wederhelft, staan momenteel 4 auto’s in de tuin (2 X Rancho, 1 X Avantime, 1 X Alfa), nog een Avantime in de garage, C8 voor de deur (en mijn vrouw haar Honda).
                            Alfa ga ik de kont afslijpen en een kast van maken voor op het terras, moet eens dringend opkuisen om de kerk in het midden te houden

Welkom hier op dit forum ,Mooi verhaal maar of dit verstandig is om uw zoon met een 928 de baan op te sturen als eerste wagen op die leeftijd :wtf: :happy: 😯

XXX

Welkom ‘Paso’, buitenbeentjes hebben we hier graag :relaxman:
                                Succes met de zoektocht.

Wim

Welkom, en succes met de zoektocht.

jan
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.