Ratelend geluid bij het inklappen van de spoiler

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Ratelend geluid bij het inklappen van de spoiler

• Maker
    Discussie

• The Eagle
    Deelnemer

Hallo, heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de “bearing” in het mechanisme dat er voor zorgt dat de spoiler uit- en inklapt?
      Wanneer mijn spoiler weer inklapt is een duidelijk ratelend lawaai te horen 😳 . Dit zou te wijten zijn aan een versleten bearing.

Graag jullie idee hierover.
      Greetz,
      The Eagle

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
      • [quote=”stefx911″:1vj6jhkh]Net het roulementje gaan halen. Had het stukje meegenomen en binnendiameter moet 6 zijn ipv 5 zoals dat van de foto hierboven.

Nu zal het nog zaak zijn om de binnenste ring van de defecte kogellager eraf te krijgen…[/quote]

Succes! Als je wilt kan ik je een afbeelding uploaden hoe dit moet.
        Cya

Net het roulementje gaan halen. Had het stukje meegenomen en binnendiameter moet 6 zijn ipv 5 zoals dat van de foto hierboven.

Nu zal het nog zaak zijn om de binnenste ring van de defecte kogellager eraf te krijgen…

heb net het stukje uit de wagen gehaald en opengeprutst.

Het is idd de kogellager die kapot is. Maandag eens achter een nieuwe gaan. In Het Roulementenhius zullen ze die wel hebben zeker ?

Bij mij was het geluid weg nadat Luc het geheel gesmeerd heeft ….

Hou ons op de hoogte hé, heb hetzelfde probleem bij mijn 964

Weet nu niet of dit dezelfde kogellager is. iemand ?

Update, ja ik weet het de zomer is al lang voorbij, het is winter en ik heb nu pas de kogellager hier op mijn bureau liggen. Gekocht in 1070 Anderlecht, Dr. Kubornstraat 4, firma Vervaet.
                  Het betreft de kogellager SKF625 2rs1 en kost 6.50 Euro.
                  Ondertussen boorde ik een gaatje waardoor ik kruipolie kon inspuiten maar het had weinig resulaat. Dus in de volgende weken zal ik de kogellager vervangen.
                  Wordt vervolgd

http://s2.supload.com/image.php?get=skf1.jpg

Anoniem

[quote=”stefx911″:2lm2o4k7][quote=”cab ’88”:2lm2o4k7][quote=”stefx911″:2lm2o4k7]En ? Ben benieuwd naar de oplossing… heb eenzelfde probleem bij een 964C4[/quote]

tjah, had ge nu een 911S van ’77 gehad… 😆 😉 [/quote]

Ik heb de “S” nog steeds hoor…
                    Waar staat gescheven dat een man geen twee P’kes mag hebben ? 😉 [/quote]

Ze zouden dat moeten verplicht maken. 😛
                    Minimum twee!

[quote=”stefx911″:17231i1f][quote=”cab ’88”:17231i1f][quote=”stefx911″:17231i1f]En ? Ben benieuwd naar de oplossing… heb eenzelfde probleem bij een 964C4[/quote]

Waar staat gescheven dat een man geen twee P’kes mag hebben ? 😉 [/quote]

tis te hopen nergens ❗

[quote=”cab ’88”:1fixai6m][quote=”stefx911″:1fixai6m]En ? Ben benieuwd naar de oplossing… heb eenzelfde probleem bij een 964C4[/quote]

Waar staat gescheven dat een man geen twee P’kes mag hebben ? 😉

[quote=”stefx911″:1oys9bj2]En ? Ben benieuwd naar de oplossing… heb eenzelfde probleem bij een 964C4[/quote]

Heb nog geen tijd gehad om de kogellader te zoeken. Gaat deze zomer zeker gebeuren. Heb ook al gedacht om het m’n Dremel een piepklein gaatje te boren in het dekseltje en dan via dat gaatje olie in te spuiten.
                          Wordt vervolgd.

Anoniem

[quote=”stefx911″:3vpd5kgd]En ? Ben benieuwd naar de oplossing… heb eenzelfde probleem bij een 964C4[/quote]

tjah, had ge nu een 911S van ’77 gehad… 😆 😉

En ? Ben benieuwd naar de oplossing… heb eenzelfde probleem bij een 964C4

Ok, zal ik doen, maar ik vrees dat het kogellader is.
                                Greetz

Idd maar kijk wel eerst eens goed dat het niet aan het vuil kan liggen

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.