ratelend geluid / trilling tussen 1800 en 2000 rpm

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 ratelend geluid / trilling tussen 1800 en 2000 rpm

• Maker
    Discussie
  • Sinds enkele dagen maakt mijn 964 een ratelend geluid (precies of er iets los zit ergens?!) maar enkel tussen 1800 en 2000 toeren. 😯 😯 😯
    In elke versnelling hoor je dit. Wil er voorlopig niet meer mee rijden uit schrik (verdere) brokken te rijden. :bounce:
    Zijn er hier leden die al iets gelijkaardigs hebben gehad? Of iemand die weet wat dit is of zou kunnen zijn? :respect2: :up:

Thnx

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • [quote=”cabrio wim” post=175521][quote=”EG” post=175390]Geluid blijkt uit de versnellingsbak te komen… Moet er onderuit en open gegooid worden. :bounce: :bounce: :bounce:
      [/quote]

Weten ze zeker dat het van de bak komt, en niet de homokineten zijn. ???
      Waarom schrijf ik dit; omdat een Porsche bak onder de 2000 tr/m wel eens durf te graven in geluid, en homokineten ook dat geluid produceren.[/quote]

Geluid komt wel degelijk uit de bak… 🙁 maar toch bedankt voor de tip!

[quote=”Mart” post=175520]Check ook gelijk je koppelingsplaten nu de bak er toch uit ligt!!! :think:

Anders ben je wellicht spoedig nog een keer aan beurt :bounce: … je kan het maar gehad hebben! :happydance:[/quote]
        Zal ik idd nakijken, zou spijtig zijn om binnen 6 maand idd nog eens die werkuren te moeten betalen… Thnx!!! :respect2:

Wim

[quote=”EG” post=175390]Geluid blijkt uit de versnellingsbak te komen… Moet er onderuit en open gegooid worden. :bounce: :bounce: :bounce:
          [/quote]

Weten ze zeker dat het van de bak komt, en niet de homokineten zijn. ???
          Waarom schrijf ik dit; omdat een Porsche bak onder de 2000 tr/m wel eens durf te graven in geluid, en homokineten ook dat geluid produceren.

Check ook gelijk je koppelingsplaten nu de bak er toch uit ligt!!! :think:

Anders ben je wellicht spoedig nog een keer aan beurt :bounce: … je kan het maar gehad hebben! :happydance:

[quote=”deepee” post=175394]financieel hou je hier rekening mee bij de aankoop van een 2de hands auto, maar versnellingsbakproblemen binnen de 3 maanden na de aankoop is altijd heeeel slecht nieuws om te horen :cry:[/quote]

Idd, er was marge om wat verbeteringen/herstellingen/… uit te voeren maar dit zal toch al aandikken vrees ik… :think:

financieel hou je hier rekening mee bij de aankoop van een 2de hands auto, maar versnellingsbakproblemen binnen de 3 maanden na de aankoop is altijd heeeel slecht nieuws om te horen 😥

Geluid blijkt uit de versnellingsbak te komen… Moet er onderuit en open gegooid worden. :bounce: :bounce: :bounce:
                  NO FUN IN THAT… 😥 😥 😥

Roulement stuk?!?!

En net nu ik dacht dat er een einde was gekomen aan het ‘garage-staan-tijdperk’ en het ‘ik-kan-cruisen-tijdperk’ kon beginnen… Aaaargh!!!! :censored: :censored: :censored:

Thnx, heb er nog niet zoveel gezien met die combinatie… Beetje veel groen in het begin maar je raakt het snel gewoon. Eigen aan die tijd zeker… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[quote=”EG” post=174581]Ja, idd, heb je hem zien staan toch? 😉
                      Ben je er met de jouwe geweest?[/quote]

Yup, moest daar in de omgeving zijn en zag hem staan, mooie 964 in da kleur :up: :up: :up:

Wellicht een onschuldig dingetje wat een beetje los zit en resoneert op het betreffende toerental…

Hitteschild, einddemper, etc

Ja, idd, heb je hem zien staan toch? 😉
                            Ben je er met de jouwe geweest?

Stond je 964 toevallig bij FG deze namiddag???

Roulement van de fan ?

Hopelijk heb je garantie en is het niet te erg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.