ratelend geluid versnellingsbak?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 ratelend geluid versnellingsbak?

• Maker
    Discussie

• jeff philipsen
    Deelnemer

Ik heb net een 996 turbo gekocht van 2000 met 145000km.
      Wagen heeft nog onderhoud gekregen voor ik hem mee kreeg.
      Nu merk ik op dat telkens ik tussen de 1000 en de 2000-2500 toeren zit er een ratelend geluid komt en dit gaat weg bij ontkoppelen of in hogere toeren.
      Ik weet niet of dit normaal is aangezien dit mijn eerste porsche is en mss heeft dit ook te maken met de 4×4 aandrijving?
      Kortom moet ik mij zorgen maken of is dit normaal?
      Alvast bedankt voor respons!

Groeten jeff

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • goed om horen dat het ‘maar’ dat zou zijn, want de 996 Turbo’s staan er wel voor bekend dat het varioramsysteem durft te beginnen ratelen, wat zeer akelig kan klinken. De mijne had dit ook, en dat is dus de reden geweest van die motorrevisie aan 162.000 km, die uiteindelijk alles bij elkaar 12.000 euro gekost heeft!

Wim

De Nicola is nun crack hè. 😉

Maar zo zie je maar dat geluiden op papier heel moeilijk te omschrijven zijn, en het geluk daarvan is dat het niet altijd gelijk zware kosten moeten zijn.

Gevonden dankzij 911-rescue!
            Zit stuk los in demper en trilt op bepaalde toeren hard mee en geeft dus ratelend geluid…Gelukkig niks te maken met de boite!

Toch bedankt om mee te denken!

Bakken gaan wel vaker stuk bij de 996 Turbo. Daarentegen is het blok bulletproof 😉

En gelijk heb je 🙂 maar op autostrade bv hoeft het toch niet steeds volle charge te zijn….
                Maar bij normaal opschakelen en Vitesse steeds uitlengen naar 6000-7000 toeren komt het “graven” steeds aan bod tussen de 2000 en 3000 toeren… Maar graven zo klinkt het wel eigenlijk…
                Maar waarom doet hij dat dan ook bij plankgas?

Wim

[quote=”jeff” post=103429]
                  Ben net nog ritje gaan doen en het is zeer luid als ik in 6e rustig rond de 2500 toeren zit en ook als ik doortrek en de turbo’s alle druk geven. Indien ik gewoon rond de 2500 blijf hangen zonder gas te geven is het geluid er niet wel als je terug redelijke portie gas geeft…[/quote]

Sorry, maar 2500 tr/m in zesde, het is geen diesel hè. ruzie 😉

Dit is voor een Porsche motor en bak dodelijk, en zeker wanneer je er dan de volle druk opzet.
                  Dus wil je dan de snelheid verhogen,op die snelheid, dan even terug naar minimaal de 4de versnelling.

Dus ik begin er aan te denken (kan het ook mis hebben) dat het gewoon het graven van je bak is omdat je te weinig toeren maakt.
                  En je geeft het eigenlijk zelf al aan. 💡

Wagen gekocht bij garage maar die zeggen natuurlijk dat dat normaal,is vandaar dat ik,eens wou polsen op forum 😉
                    Ben net nog ritje gaan doen en het is zeer luid als ik in 6e rustig rond de 2500 toeren zit en ook als ik doortrek en de turbo’s alle druk geven. Indien ik gewoon rond de 2500 blijf hangen zonder gas te geven is het geluid er niet wel als je terug redelijke portie gas geeft…
                    Is manuele bak… Geluid filmen nogal moeilijk heb reeds geprobeerd maar rolgeluid is te luid!

Mij voorstellen 🙂 wat willen jullie weten? 28 jaar zelfstandige in de catering passioneel autoliefhebber 🙂 rustig begonnen met golf V gti zelfs nog lancia delta evo gereden en mijn vorige was BMW M3 e92 maar stond op zaak en dankzij onze di Rupo en voordelen bedrijfswagen toch maar afstand van gedaan en privé eindelijk voor Porsche gegaan 🙂 ah ja heb nog 2e auto golf rallye G60 ooit eens gekocht en krijg niet over mijn hart die ooit weg te doen….

Wim

[quote=”jeff” post=103375]
                      Wagen heeft nog onderhoud gekregen voor ik hem mee kreeg.
                      Nu merk ik op dat telkens ik tussen de 1000 en de 2000-2500 toeren zit er een ratelend geluid komt en dit gaat weg bij ontkoppelen of in hogere toeren. [/quote]

Is deze particulier gekocht of bij een garage bedrijf, als het bij laatst vernoemde is zou ik daar terug naar toe gaan.

Verder weet ik niet of de nieuwere dit ook hebben, maar de oudere Porsches gaven altijd een gravend geluid uit de bak als je rond de 2000 tr/m kwam, vinden ze niet zo leuk.
                      Dus daarom adviseer ik om nooit beneden de 2500 tr/m te rijden.

Voorstellen ❗ ❗ ❗ :applaus: :applaus: :applaus:

Bij deze Jeff ,welkom op het forum .

Welkom hier, inderdaad een voorstelling vinden we leuk, foto’s zien we nog liever !
                          Misschien kan je het geluid opnemen en hier even posten, de techneuten zullen dan wel aantwoorden. 💡

Handgeschakeld?? of tiptronic??

Verder nog trillingen bv erbij…??

meer info…

Ha de Jeff 😀
                              Welkom op dit forum als nieuwkomer. Misschien ook even voorstellen, dat we wat meer feeling met de “Jeff” krijgen en al wat er bij komt kijken 😉

Ratelend geluid versnellingsbak, kan vanalles zijn. Omschrijf het geluid eens wat meer zodat we er met zijn allen een beter “beeld” van krijgen.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.