Ratelend/krakend geluid in 5de bij bepaalde snelheid

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Ratelend/krakend geluid in 5de bij bepaalde snelheid

• Maker
    Discussie
  • Bij de 924 van mijn zoon stelt zich het volgende probleem:
    Enkel in 5de versnelling, enkel bij een snelheid van ongeveer 130 km per uur hoort men een krakend, ratelend geluid.
    Versnellingsbakolie is recent vernieuwd wat lichte verbetering bracht. Er is geen geluid in een andere versnelling, noch bij een andere snelheid.
    Ontkoppelen en het geluid is weg.
    Op het web hebben we wel iets gevonden over meer speling die zou bestaan in 5de waarbij gebruik van swepco olie zou helpen om het geluid te verhelpen.
    Iemand hiermee ervaring?
    Dank bij voorbaat.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • je kan rare geluiden krijgen van de aandrijfassen en homokineten
      en die ook weggaan met koppeling in, ivm belasting die aan/af gaat

wiellagers, die zouden eigentlijk wel moeten continue lawaai maken ongeacht de koppeling…

[quote=”svandamme”:3d4005vi]
        ben je zeker dat het niks anders is? aandrijf assen? homokineten? achterste wiellagers???[/quote]
        Hartelijk dank, toch nog een reactie 😀
        We zijn van niets zeker. Ik vermoed dat het weinig met de bak kan te maken hebben vermits het geluid enkel bij een bepaalde snelheid voorkomt, niet bij hogere, noch bij lagere snelheid.
        Een kennis deed reeds een suggestie ivm homokineten. Misschien moeten we daar eens naar (laten) kijken. Wiellagers? Zouden toch ook bij andere snelheden van zich moeten laten horen (denk ik).
        Nog iemand suggesties?

swepco is heel goed spul om slecht shakelen op te lossen, ‘t doet wonderen voor de synchro’s

maar echt rammelen/kraken in 5e los van het schakelen…lijkt me raar
          meestal is het 1e en 2e dat eerst kapot gaat, omdat die korter zijn en dus meer belast worden

ben je zeker dat het niks anders is? aandrijf assen? homokineten? achterste wiellagers???

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.