Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

• Maker
    Discussie

• JoeBar_S2
    Deelnemer

T is weer van nen zelfstandige die zijn dikke bak op de firma heeft staan…

GRAPJE.

Neen neem het aan van een loontrekkende… Die na enkele jaren studeren een leuke job vind en na veel bijscholing motivatie zich vooruit werkt en afvraagt, waarom nog…

Dus ik doe mijn werk graag, maak af en toe promotie… Krijg dan beetje loon bij… Maar ook groter lease budget… En wat blijkt ik was als volgende auto aan het kijken voor BMW 325 of 520
      Maar dan ga ik netto serieus moeten inleveren…

Want catalogusprijs incl alle opties en BTW en geen korting (salon, packs, fleet)
      Zijn dat leuke auto’s… Tussen de 45 en 50 k…

Eigenlijk is meneer Elio een lomp kalf, mijn Audi gaat me nu ongeveer 700 euro netto per jaar meer kosten (peanuts in vgl met de Porsches hier) mijn vrouw haar monovolume nog meer
      Dus in ons gezin is dat per jaar 1600 eurokes netto minder… Dat wil zeggen 1600 minder die ik terug in de economie steek…

En bij een volgende auto ga ik toch eens zoeken ook…

Als 200000 gezinnen hetzelfde doen is dat jaarlijks 2 miljard die uit een reeds slabbakkende economie wordt getrokken…

Goe bezig denk ik dan… Met hun loon van 11000 EUR netto… Dat ze daar eens de helft van afgeven gedurende slechts 4 jaar (of voorgoed) …

En zelfs niet vanaf een volgende auto, neen onmiddelijk… Ook premies onmiddelijk weg, plannen voor aanpassingen aan ons huisje… Opnieuw maken met nieuwe input…

Hier zou eens een mars of betoging voor moeten komen…

Dit is gelegaliseerde diefstal.

Ik denk niet dat hier discussie moet zijn tussen loontrekkende of zelfstandige…

Wat ik veel hoor… Jullie met die dikke bedrijfswagens, jullie voelen dat toch niet!

Mensen mijn bedrijfswagen is een stuk van mijn verloning voor het werk dat ik doe…
      Hoe voelen jullie je als je plots volgend jaar een maandloon minder hebt omdat de regering dat beslist…

Nu in mijn geval zal het zijn zwijgen en slikken zeker…

Ik heb het zo slecht niet… Mijnindexaanpassing gaat mijn meerkoet ongeveer opvangen …

Als ze die niet afschaffen 🙂

Maar zouden wij niets kunnen doen…
      Bijvoorbeeld iedereen met een bedrijfswagen, 1 week niet tanken. Alle afspraken naar klanten zo regelen dat je niet buiten moet met de auto en gewoon niet gaan tanken.
      Eigenlijk kunnen we niet zoveel doen denk ik 🙁

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 85)
      • Ik ga ook stoppen… dit gaat tot niets leiden.

te eerste ik zaag niet
          ten tweede je kent me niet
          voor de rest zwijg ik

Lol, vooroordelen werken in 2 richtingen.
            Ook ik heb in de laatste 22 jaar (sinds mijn 17e) minstens 2 jobs tegelijk gehad en de eerste 15 jaar zelfs 3, met gemiddelde nachten van 3 a 4 uur, waaronder ook steeds een groot zelfstandig gedeelte. Heb nu nog steeds 2 eigen zaken trouwens, maar ik heb nooit de P op de zaak gezet, omdat ik dit er gewoon over vond. En ook ik ben met 0€ begonnen hoor, vergis je niet. Maar er zijn ook zelfstandigen die het gebleit van sommige andere zelfstandigen over hun te dure bedrijfswagen soms moe worden.
            Het is fijn dat er mensen zijn die jaren van de achterpoortjes gebruik gemaakt hebben, en geen probleem ermee, dan moeten de wetgevers de achterpoortjes maar niet maken.
            Maar je moet dan ook beseffen dat het ineens kan gedaan zijn, net omdat het achterpoortjes waren. Maak de rekening maar eens wat je al die jaren uitgespaard hebt tov een gewone werknemer die een mooie auto reed, (waar er best ook zijn die erg hard en toegewijd werk leveren, (en veel die zelfs meer moeite in hun werk steken dan sommige zelfstandigen tegenwoordig als je hun restloon bekijkt)), en wat je nu moet betalen tot je huidige afgeschreven is, het zal best nog meevallen. En de volgende kies je maar, het gedeelte van de auto dat je echt nodig hebt voor je werk zal helemaal niet zo duur zijn. Het gedeelte fun of luxe dat je erbij wil zal vanaf nu echter uit eigen, jammer genoeg veel te zwaar belaste zak moeten komen.
            Ik hoor teveel zelfstandigen in mijn omgeving klagen dat hun werknemers niet half zo hard werken als zij zelf doen, maar ze vergeten dan wel dat ze zelf 5 tot 10 keer het inkomen hebben, en met ne grote bak rijden, en een gedeelte van hun verwarming en hun villa door de firma betaald wordt, en ze verzamelen btw bonnekes bij de vleet om in hun onkosten te steken, etc etc. , en dat is geen jalouzie,ik zou niet weten op wie ik jaloers zou moeten zijn, maar een vaststelling van iemand die er zelf middeninzit, ook van vele achterpoortjes profiteert, maar niet loopt te zagen en huilen alsof hij in armoede gaat eindigen omdat zijne Porsche nu duurder gaat worden.

De Belg zou in plaats van te klagen en al maar beginnen andere achterpoortjes te zoeken zoals velen (niet specifiek op hier bedoeld), eens moeten beginnen nadenken, reageren en eens fatsoenlijk in opstand komen, maar jammer genoeg hebben de meesten het nog te goed om hun luxeleventje te willen riskeren en wint het egoïsme het dan van de idealen.

en:

Mijn slogan: als de zelfstandigen het dan toch zo goed hebben waarom wordt je dan geen zelfstandige?

werkt ook andersom, als je als zelfstandige het zo slecht hebt, wordt werknemer!
            Ik blijf de 2 doen, ergo ik betaal nu ook dubbel voor een pensioen dat ik wss zelfs niet meer zal krijgen, maar ik zaag niet. Als ik het beu wordt stop ik en doe ik wat anders. Of niks meer; ik heb eens voor de lol uitgeteld welke loopbaan ik met mijn gewerkte uren zou hebben in een 5-daagse 36-urenweek en ik bleek al jaren pensioengerechtigd te zijn ;), zelfs volgens de nieuwe normen.

En inderdaad, de echte groten vallen er weer vantussen, maar dat had ik dan ook niet anders verwacht. Iemand hier misschien wel?

Funny en Reys +1

Het probleem met België vind ik is dat de politici aan de top totaal geen kaas gegeten hebben van ondernemen.
                Het is voor hun een ver van hun bed show en een ze denken hier een melkkoe gevonden te hebben.

Moesten wij ons bedrijf leiden zoals België, we waren al lang failliet, want een tekort op onze “begroting” dat past niemand bij.

Bezuinigen kan ook op andere manieren, de bedrijven doen het iedere dag.
                De helft van de ambtenaren zijn er te veel…
                Sociaal zijn kost veel te veel…
                Al die politici en hun medewerkers kosten veel te veel.

De politici krijgen een kabinet met hopen medewerkers, een DIK netto loon.
                Als ze aan het land dachten, dan zouden ze bvb 1.000 euro per maand minder kunnen verdienen, dat zou ook helpen, een kleine druppel, maar het zou helpen.
                Maar dat heb ik nog geen politieker horen voorstellen 😈

De loonkost is hier veel te hoog, ik heb er geen probleem mee dat personeel meer zou verdienen, en wij wat minder zouden betalen.
                Onze producten zouden goedkoper worden en mensen zouden meer kunnen kopen.

In alle landen rond ons is de btw 19 % waarom hier 21 %
                enz……

Als de kleine kmo er niet meer zou zijn, en mensen als ons staken hun nek niet uit…
                  Waar zou iedereen dan gaan werken :mrgreen:

Een heel stom voorbeeld.
                    Toen ik indertijd in bijberoep flipperkasten op café zette kostte een tax om dat “te mogen doen” (haja, je moet belastingen op je winst betalen, maar je moet ook nog eens een tax betalen om iets te proberen verdienen) 14000 Bfr (omgerekend dus een 350 Euro) per jaar.
                    In Wallonië kostte krak dezelfde tax, om krak hetzelfde mee te doen 7000 Bfr. :wtf:

Was elke Belg niet gelijk voor de wet? :geek:

‘t Probleem is dat België een lege doos is. We hebben niets meer, we leveren alleen nog diensten aan elkaar, maar als je zelfs niet meer kan inspelen op primaire behoeftes ben je het haasje en daar zit België nu. ‘t Is een sell-out van jewelste geweest en nu is’t op.

‘t Probleem is ook als je iets durft te zeggen dat ‘t nogal snel als populistisch gezever opgenomen wordt, zoals deze week die flippo in Luik, dan lees je “‘t Was weer ne smerigen bruinen”, dan denk ik “Zijn we Dutroux al vergeten of Ronald what’s his name?”.

‘t Ligt niet aan de bruine, of aan de Walen, ‘t ligt veel hogerop en daar loopt’t mis. Daar komt dan meestal het “We hebben ze zelf verkozen” antwoord op. Nee, we hebben ze niet zelf gekozen, we hebben moeten kiezen tussen cholera, de pest of kanker. En we MOESTEN kiezen, of we kregen een boete :applaus:

Anoniem

Misschien nog even wat uitleg mbt tot de laatste zinnen in mijn vorige post .Besef dat ik me op glad ijs begeef .Het is zeker niet de bedoeling daar een discussie over op te zetten .Maar is in mijn ogen de werkelijkheid .Het systeem van sociale zekerheid kan maar blijven bestaan door de mensen die solidair zijn en mee ervoor betalen .
                      Iemand die nooit bijgedragen heeft tot dat systeem en er wel kan van mee genieten ????
                      Besef maar al te goed dat we allen in de problemen kunnen geraken en gelukkig gaan zijn dat er een vangnet is .

Anoniem

Mushroom +4

Bruno je verhaal is voor velen onder ons de realiteit .
                        Reys je kan eens tegen bruno zijn vuisten lopen je zal snel aan 25% zitten. 😉
                        Om eerlijk te zijn ze zijn daar in Brussel verkeerd bezig . 👿
                        Niets van overgangsmaatregelen .
                        Dat men eens een kat een kat durft te noemen .Het feit is ons land leeft op 2 snelheden .Walonie en Vlaanderen .
                        Men moet dringend een plan opstellen om Walonie economisch vooruit te helpen .Enkele jaren geleden heeft Di rupo eens een Marshal plan voor Walonie geschreven .In de praktijk is t plan nooit uitgevoerd geworden.
                        Een vlaamse burger die over de taalgrens gaat wonen krijgt maandelijks een premie van 50 euro omdat hij daar gebouwd heeft en dat 20 jaar lang .12000 euro ontvangt hij .Is dat nodig ?Neen .Geld komt uit Vlaanderen en zij smijten er mee .
                        Waarom is de controlo op tewerkstelling niet federaal en waarom hanteert de Vdab strengere normen dan zijn Waalse tegenhanger ?
                        Wij hebben het best solidariteitssysteem van de hele wereld .Maar we zijn dit eigene systeem aan het ondergraven .
                        Men zou de moed moeten opbrengen om aan de vele gelukszoekers die naar ons land komen te zeggen .Stop .Wij aanvaarden geen economische vluchtelingen meer.

Anoniem

Mannen, mannen, ben ik effekes een drietal dagen op werkreis (zon zee strand en uuhhhh vuile broek met gordeltje schroevendraaiers en boormachientje aan!) en het zit er hier al tegen. 😀

Dus ook ik ben zo stom geweest zelfstandig te willen worden. Heb mij kapot gewerkt en sta idd met een P in de garage die ik nog slechts af en toe kan berijden omdat mijn lichaam het eigenlijk niet meer wil verdragen!
                          Verzekering aangesproken, waar ik al vele jaren braaf voor betaal, en ben idd 24.5% invalide verklaard…”[i]mijnheer om een uitkering te kunnen krijgen moet er 25% behaald worden[/i]” ikke ewel, “ja maar Uw contract vermeld duidelijk : daarvoor moet je een arm of been verliezen” , “best ander werk zoeken mijnheer, want in Uw situatie is het niet meer aan te raden zo verder te doen”, ikke terug content!!!!
                          Was ik werknemer geweest zat ik nu lekker op ziekenbond…misschien wel Porscheloos akkoord. 😕
                          Ok ik wijk af maar hoe stom ben ik niet geweest, en toch die vrijheid zou ik voor geen geld van de wereld meer kunnen missen!
                          Ook ik heb al velen het antwoord gegeven: zoek U een pand haal een btwn° en laat het mij weten, zal helpen met de opstart!
                          Man nu doe ik het zelf!
                          Bruno, Jol, Plumber, Audio, en alle getroffenen (iedereen dus!!!) we komen er wel uit, heb al enkele scenario’s klaar maar allen gaan mij geld kosten dat is zeker.

Er is hier al veel waarheid verteld en eenieder die al eens meegemaakt heeft alles te zijn verloren door toedoen van anderen kent het gevoel die nu leeft en wil dat geen tweede maal meemaken. En ‘k zweer het jullie da wilde niet!
                          Rij ik morgen de P aan flarden, dan is dat mijn fout en moet ik daar verder mee vrede nemen. Trouwens na herstellen en betalen is het klaar, maar boven gestelde regels zijn BLIJVENDE!!! Laat mij duidelijk zijn, Rocco en Koen dit is hier geen verwijzing naar jullie! Vind het ook zeer erg!
                          Maar stelen ze de P of moet ik mij plots blauw betalen om net hetzelfde te behouden wat ik al heb samengesprokkeld is dat eeh heel andere koek. Voor iedereen te begrijpen toch?
                          Nog eentje, stel ze doen U plots terug de lening afbetalen voor Uw huis die net afbetaald is en doen er nog een paar procentjes bovenop.

En ja er is geld tekort, ons bolleken is failliet, maar ons aandeel hierin is die dan zo groot?

Benieuwd welke acties er gepland zijn, staken is volgens mij geen optie, maar het zal rap moeten gebeuren want onze Vincent (blauwe kerel?) wil alles nog dit jaar gestemd krijgen!!!

O, maar dat antwoord ik dan ook als ik voor de zoveelste keer het gemekker moet aanhoren over “hoe rijk ik wel niet ben”.
                            Maar dan krijg ik als antwoord “Ja, maar dan moet ik mijn zekerheid opgeven”

:applaus: :applaus: :applaus:

Goed bezig mannen…
                            En dat brengt me naadloos terug bij mijn eerste twee puntjes: profiteren en jaloezie.

Mushroom +3

Ik werk me ook al 12 jaar kapot om mijn zaak te laten groeien. Na 12 jaar heb ik 8 bedienden die bij de minste pijn naar de dokter lopen.
                              Ondertussen werk ik mij kapot, zelf als ik ziek ben.

Mijn slogan: als de zelfstandigen het dan toch zo goed hebben waarom wordt je dan geen zelfstandige?

t’Ils nochtans heel simpel:
                              1) Geef je ontslag op je werk
                              2) Richt een vennootschap op
                              3) Ga je Porsche bestellen in de Porsche garage :drink:

Voilà, ook mijn hart is gelucht, nu zwijg ik er over :mrgreen:

mushroom +2

Mushroom +1

Profiteren en jaloezie.
                                    De 2 dingen die België kapot maken.
                                    Heb als zelfstandige dit jaar de volle 7 dagen verlof genomen, heb geen vakantiegeld, noch 13e maand en als m’n klant me bedankt heb ik geen valnet, maar “ik moet niet klagen want je rijdt met een Porsche”… :puke:
                                    Verleden jaar een aantal weekends en vrije avonden opgeofferd om de BVBA wat uit ‘t slop te krijgen, dit jaar mag ik al de helft van de extra opbrengsten aan bedrijvenbelasting uitgeven (dan moet al de rest nog passeren met beide handjes open). Als ik vraag aan de boekhoudster hoe dat komt krijg ik “Ja, wat had je nu verwacht? Je hebt verleden jaar zoveel meer verdiend dan het jaar ervoor”
                                    Ja du-huh??? :wtf:
                                    Ik doe het niet meer.

En ja, we hebben het hier goed, héééél goed, en langs de ene kant is het niet normaal dat je als simpele werkmens met de auto’s kan rijden waar wij hier mee rijden, maar otoh wordt het inderdaad altijd gehaald bij die die werken of er moeite voor doen.
                                    Waarom offerde ik mijn weekends op? Om leuke brol te kunnen kopen met de firma, op naam van de firma, want wat je jezelf uitbetaalt wordt belast tegen de sterren op. Dingen kopen op naam van de firma is leuk, maar ook daar passeert vadertje staat elke keer om te ontvangen, ook als je verkoopt. ‘t Probleem is dat vadertje staat nu nog eens extra wil passeren voor iets wat ik al jaren geleden gekocht heb voor een schijntje van de nieuwprijs en nu wil vadertje staat dit belasten adhv de nieuwprijs. Terwijl hoor je idd de verhalen over de grote spelers die belachelijk weinig belast worden of zie je dingen gebeuren waarvan je denkt “dit kan toch niet?”, zoals bvb de verkoop van Electrabel aan de Fransen. De buy en lease back operaties etc… Dat zie je toch dat dat dient om de cijfers op te smukken terwijl je voor jezelf een kuil graaft die dieper en dieper wordt?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 85)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.