- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
15 december 2011 om 08:57
T is weer van nen zelfstandige die zijn dikke bak op de firma heeft staan…
GRAPJE.
Neen neem het aan van een loontrekkende… Die na enkele jaren studeren een leuke job vind en na veel bijscholing motivatie zich vooruit werkt en afvraagt, waarom nog…
Dus ik doe mijn werk graag, maak af en toe promotie… Krijg dan beetje loon bij… Maar ook groter lease budget… En wat blijkt ik was als volgende auto aan het kijken voor BMW 325 of 520
Maar dan ga ik netto serieus moeten inleveren…Want catalogusprijs incl alle opties en BTW en geen korting (salon, packs, fleet)
Zijn dat leuke auto’s… Tussen de 45 en 50 k…Eigenlijk is meneer Elio een lomp kalf, mijn Audi gaat me nu ongeveer 700 euro netto per jaar meer kosten (peanuts in vgl met de Porsches hier) mijn vrouw haar monovolume nog meer
Dus in ons gezin is dat per jaar 1600 eurokes netto minder… Dat wil zeggen 1600 minder die ik terug in de economie steek…En bij een volgende auto ga ik toch eens zoeken ook…
Als 200000 gezinnen hetzelfde doen is dat jaarlijks 2 miljard die uit een reeds slabbakkende economie wordt getrokken…
Goe bezig denk ik dan… Met hun loon van 11000 EUR netto… Dat ze daar eens de helft van afgeven gedurende slechts 4 jaar (of voorgoed) …
En zelfs niet vanaf een volgende auto, neen onmiddelijk… Ook premies onmiddelijk weg, plannen voor aanpassingen aan ons huisje… Opnieuw maken met nieuwe input…
Hier zou eens een mars of betoging voor moeten komen…
Dit is gelegaliseerde diefstal.
Ik denk niet dat hier discussie moet zijn tussen loontrekkende of zelfstandige…
Wat ik veel hoor… Jullie met die dikke bedrijfswagens, jullie voelen dat toch niet!
Mensen mijn bedrijfswagen is een stuk van mijn verloning voor het werk dat ik doe…
Hoe voelen jullie je als je plots volgend jaar een maandloon minder hebt omdat de regering dat beslist…Nu in mijn geval zal het zijn zwijgen en slikken zeker…
Ik heb het zo slecht niet… Mijnindexaanpassing gaat mijn meerkoet ongeveer opvangen …
Als ze die niet afschaffen 🙂
Maar zouden wij niets kunnen doen…
Bijvoorbeeld iedereen met een bedrijfswagen, 1 week niet tanken. Alle afspraken naar klanten zo regelen dat je niet buiten moet met de auto en gewoon niet gaan tanken.
Eigenlijk kunnen we niet zoveel doen denk ik 🙁
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.