Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

  • Maker
    Discussie
  • T is weer van nen zelfstandige die zijn dikke bak op de firma heeft staan…

    GRAPJE.

    Neen neem het aan van een loontrekkende… Die na enkele jaren studeren een leuke job vind en na veel bijscholing motivatie zich vooruit werkt en afvraagt, waarom nog…

    Dus ik doe mijn werk graag, maak af en toe promotie… Krijg dan beetje loon bij… Maar ook groter lease budget… En wat blijkt ik was als volgende auto aan het kijken voor BMW 325 of 520
    Maar dan ga ik netto serieus moeten inleveren…

    Want catalogusprijs incl alle opties en BTW en geen korting (salon, packs, fleet)
    Zijn dat leuke auto’s… Tussen de 45 en 50 k…

    Eigenlijk is meneer Elio een lomp kalf, mijn Audi gaat me nu ongeveer 700 euro netto per jaar meer kosten (peanuts in vgl met de Porsches hier) mijn vrouw haar monovolume nog meer
    Dus in ons gezin is dat per jaar 1600 eurokes netto minder… Dat wil zeggen 1600 minder die ik terug in de economie steek…

    En bij een volgende auto ga ik toch eens zoeken ook…

    Als 200000 gezinnen hetzelfde doen is dat jaarlijks 2 miljard die uit een reeds slabbakkende economie wordt getrokken…

    Goe bezig denk ik dan… Met hun loon van 11000 EUR netto… Dat ze daar eens de helft van afgeven gedurende slechts 4 jaar (of voorgoed) …

    En zelfs niet vanaf een volgende auto, neen onmiddelijk… Ook premies onmiddelijk weg, plannen voor aanpassingen aan ons huisje… Opnieuw maken met nieuwe input…

    Hier zou eens een mars of betoging voor moeten komen…

    Dit is gelegaliseerde diefstal.

    Ik denk niet dat hier discussie moet zijn tussen loontrekkende of zelfstandige…

    Wat ik veel hoor… Jullie met die dikke bedrijfswagens, jullie voelen dat toch niet!

    Mensen mijn bedrijfswagen is een stuk van mijn verloning voor het werk dat ik doe…
    Hoe voelen jullie je als je plots volgend jaar een maandloon minder hebt omdat de regering dat beslist…

    Nu in mijn geval zal het zijn zwijgen en slikken zeker…

    Ik heb het zo slecht niet… Mijnindexaanpassing gaat mijn meerkoet ongeveer opvangen …

    Als ze die niet afschaffen 🙂

    Maar zouden wij niets kunnen doen…
    Bijvoorbeeld iedereen met een bedrijfswagen, 1 week niet tanken. Alle afspraken naar klanten zo regelen dat je niet buiten moet met de auto en gewoon niet gaan tanken.
    Eigenlijk kunnen we niet zoveel doen denk ik 🙁

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 85)
    • Bruno 100 % gelijk, ik timmer ook al meer dan 20 jaar aan de weg, met de nodige ups en downs, zie ook andere post van mij.

      Er moet inderdaad meer respect komen, zowel van werkgevers naar werknemers als van werknemers naar werkgevers.
      Unizo werkt aan een actie, je zal er wel van horen.

      Ik had vroeger een bedrijf samen met mijn schoonvader, en we stelden een vijftig tal mensen te werk.
      Wat wij allemaal deden voor dat personeel, fenomenaal, vond ik zelf, en toch werden we allemaal scheef bekeken.
      De ondernemersraad durfde het zelfs aan vragen te stellen over de auto’s waar we mee reden… 😥

      Vandaar, de boel verkocht.
      Ik werk nu alleen samen met mijn vrouw, geen personeel
      Alle werk wordt uitgegeven aan zelfstandigen die wel hard willen werken en niet zeuren.
      Spijtig dat ik dit moet schrijven.
      En inderdaad, als ik te ver ga, sla me maar in de ban ruzie

      Maar vergeet niet, in belgie zijn er 81.000 leden van Unizo die een kmo leiden.
      Als die allemaal het bijltje gooien, dan is het gedaan met ons land.

      Ik heb dit jaar nog geen dag vakantie gehad, ben iedere dag aan het werk, ook in het weekend, begin om 7 uur en stop rond middernacht.
      Sorry dat ik dan een beetje giftig wordt.

      Maar de spons erover en laat ons allen samen aan een beter land werken… :mrgreen:

        Brune volledig gelijk,

        Aan iedereen die denkt te moeten afgeven op zelfstandigen die achter poortjes zoeken.

        Je had het zelf ook als zelfstandige kunnen proberen en het risico nemen…
        + lees de eerste twee Posts in dit topic eens opnieuw…

        Dit is waar JP voor waarschuwde dat kon gebeuren de eeuwige discussie werknemer, zelfstandige… En waarom????

        Zelf ben ik geen zelfstandige … Vroeger het lef niet om het risico te nemen, nu geen financiële speelruimte meer…

          Dat ik met geen GT3 moet rijden voor mijn werk kan ik inkomen maar ik denk niet dat er 1 mens rondloopt die geen achterpoortje gebruikt en alles schoon betaalt aan de staat
          Het gaat mij niet dat het terug de WERKNEMER en WERKGEVER van kleine en middelgrote ondernemingen die alles moeten recht trekken
          Hoeveel belastingen betalen die 800 grootste firma’s in België aan belastingen?
          Maar ze kunnen ze niets doen anders gaan ze weg en heb je er x00000 sukkelaars erbij die hun werk verliezen
          Wat mij frusteert aan heel deze VAA affaire is dat moet mijn loon omhoog moet en dan betaal ik belastingen om eigenlijk belastingen te betalen en als ik de wagen verkoop er eigenlijk een serieuze minwaarde op de firma op boek en zo de firma in problemen breng
          Als ze mij zeggen dat de volgende wagen deze regeling zal hebben dan heb ik daar geen probleem mee en kan ik daar rekening mee houden en zo waarschijnlijk geen Porsche meer kopen
          Geen verkoop meer van nieuwe Porsches is ook geen nieuwe 2dehands niet meer dus heeft de liefhebber er minder kans op om er 1 te kopen 🙁
          Moest er voor deze hele affaire een overgangsregeling komen en er eindelijk duidelijkheid komt dan zou het toch veel beter zijn
          @Yabba als je als 20jarige een zaak start en 15 jaar 7op7 werkt voor min 12uur per dag en je na 5 jaar zeggen dat je bijna failliet bent en er toch door geraakt en 15 jaar met een bestelwagen rond crost en enorme investeringen doet zeg maar gerust X000000 euro en nee dit is geen nulletje teveel om met alle wetgeving in orde te zijn dan mag je toch eens profiteren zekers
          Voorbeeldje van de opstart is 11.25%intrest op lening voor het gebouw en ik kan je zeggen dat is zweten en dit zonder hulp van mijn ouders
          Hartje is gelucht en ik zal er nu niet meer op reageren zolang er geen duidelijkheid is van de regering

            ik lees verwijten die nergens op slaan ❓ en de waarheid ligt ook hier weer ergens in het midden.
            @ yabba: gelijk dat quasi niemand een GT3 beroepsmatig nodig heeft
            @ bruno: gelijk dat je risico’s neemt en je daarvoor via een belastinghefboom voor liet compenseren. als ze je zo’n regeling afpakken doet dat pijn.

            mijn frustratie en ik denk deze van zowat iedereen: ze pakken flink (bij) de grote massa en de groten ontsnappen nog steeds.

            het VAA op een firmawagen gaat met gemak maal 4 of 5. Laat ons over een jaar samen eens controleren of electrabel veel meer dan de 0,04% vennootschapsbelasting betaald heeft op de MILJARDEN winsten die in Belgie boekt en doorsluist naar Frankrijk. En gezinnen en bedrijven betalen hun energie dan ook nog teveel vergeleken met onze buurlanden.

              Groot gelijk Bruno RS !
              Groot gelijk Bruno RS.!!!
              Maar deze reacties krijg ik wekelijks.
              Niet zelfstandigen zien alleen het schoon weer.
              Maar hier gaat het helemaal niet over in deze topic.
              Volgens mij is hier iedereen de klos!
              En kost het voor mij ook enkele maandlonen per jaar extra.
              Ook mijn werknemers worden in 1klap een stuk duurder.
              En hier wordt niemand beter van.
              Resultaat: opslag prijzen, aanwervingsstop, etc

                Euh Sorry maar ik ben de laatste die zegt dat je geen Porsche mag hebben
                Ik vind ook dat iedereen teveel betaald en dat ze beter eens hun zaken op orde zouden stellen
                Gelieve wel eens te informeren wat ik doe en hoeveel ik werk en het risico dat ik heb genomen en me dan eens te zeggen wat ik mis doe
                Dank bij voorbaat
                Jullie mogen me gerust van het forum smijten maar ik neem het niet dat ik als profiteur wordt afgeschilderd

                  Auto’s op mijn prive nemen is ook geen oplossing want dan moet ik mijn loon verhogen en wat betaal je dan ja belastingen en ik zit opgescheept met die 36000 euro regel

                  Ik zie niet wat het probleem is, ik moet ook eerst belasting betalen op mijn loon, en met wat er overschiet er mijn P van betalen. en er is geen enkele zelfstandige die een goede reden heeft om een GT3 af te trekken omdat hij die voor zijn werk nodig heeft, tenzij misschien Walter Rohrl…
                  Eigenlijk is het gewoon het sluiten van wat achterpoortjes die teveel uitgemolken werden om geen belastingen te betalen.
                  Ik ben het met je eens dat we teveel belastingen betalen, maar dan moeten die voor iedereen naar beneden, niet enkel voor de zelfstandigen…

                    [quote=”Bruno RS” post=86513]ik kom juist van Porsche
                    dat van die catalogusprijs kan niet wettelijk want je kan geen belasting heffen op BTW
                    Op de som die ze dan uitkomen daar betaal je dan % belasting op en dat is dan te zien hoe je ze betaalt en dit prive of via de vennootschap
                    Dit is wat zij zeggen en Porsche en ook andere merken zijn aan het lobbyen om het niet zo ver te laten komen
                    Er is ook iets niet juist met de waardering op nieuw waarde[/quote]

                    Vandaag net opleiding gehad over dit topic, en inderdaad belasting heffen op een catalogusprijs is in feite belasting heffen op een belasting (= de 21% BTW die in de catalogusprijs zit). Dit is inderdaad iets wat een EU-lidstaat wettelijk gezien niet mag doen, dus zal waarschijnlijk nog een staartje krijgen.

                    Als je alles in rekening brengt, krijgt België dankzij de nieuwe regels ook de “eer” verruit het duurste land te zijn op vlak van loonkosten (voor mensen met een firmawagen uiteraard). Dit maakt ons land dus ook het minst interessant voor buitenlandse bedrijven om in te investeren (denk aan bijvoorbeeld de autofabrieken die we nog over hebben). Men hoeft geen groot licht te zijn om in te zien wat dit met onze economie zal doen, om nog maar te zwijgen van de rechtstreeks verminderde koopkracht van iedereen die een bedrijfswagen heeft om zijn beroep te kunnen uitoefenen. 😡
                    Wie zich nog niet IN DE KONT GEN**KT voelt door Di Rupo 1 zal de pijn later nog wel voelen 👿

                    Betreffende de nieuwe regeling van de BIV: men wil zogezegd vervuilende wagens uit het straatbeeld weren, en “schonere” wagens promoten.
                    Hoe verklaar je dan dat de BIV van kleine stadswagentjes met benzinemotor 3 à 4 keer zo hoog zal liggen als voorheen, tegenover middenklasse wagens (zelf die grote boosdoeners: de SUV’s) met dieselmotor die net goedkoper worden in BIV ❓ Een voorbeeldje: Volvo S60 D3 (163pk) BIV nu= € 1239, nieuwe BIV is nog slechts € 207 🙄
                    Waar gaan ze het geld halen die ze hier “mislopen”..? Wel… de huidige tarieven van jaarlijkse verkeersbelasting liggen vast tot 30/06/2012, dus vanaf 1/07/2012… hou je almaar vast :puke:

                      In vele landen buiten Europa zouden deze pesterijen regelrecht leiden tot een burgeroorlog. Dan spreken we hier niet enkel over auto’s maar de rest komt er ook nog bovenop.
                      Dexia waar wij allen een schuld voor afbetalen en daarbovenop gaan de banken ons nog wat meer afzetten. Zonnepanelen, elektriciteitsprijzen, allerlei verdoken belasting zoals hier al eerder aangehaald. Dan nog te zwijgen over de geldstroom naar ons anderstalig gedeelte.
                      En wat doet de brave Vlaming?

                        [quote=”funny” post=86499]36000-regel is het volgende .Als een zaakvoerder een minimum loon van 36000 uit de vennootschap haalt dan is er verminderde vennootschapsbelasting .
                        Bruno dat versta ik niet goed wat je schrijft ,auto uit vennootschap halen dan moet ik mijn netto loon verhogen ???
                        Waarom zou je dat moeten doen ?
                        Je kan op een perfect legale manier je wagens uit de vennootschap halen en inschrijven op je persoonlijke naam .Voorwaarde is dat je de gelden prive hebt .Op het gedeelte van de wagens die in de boekhouding al zijn afgeschreven zal je een meerwaarde betalen .De zaak is de aankoopprijs zo laag mogelijk te houden maar toch dat dit nog realistisch is .[/quote]

                        Als ik mijn auto’s op mijn naam zet moet ik die ook kunnen betalen en daardoor moet ik mijn loon optrekken en zo meer personenbelasting betalen

                          ik kom juist van Porsche
                          dat van die catalogusprijs kan niet wettelijk want je kan geen belasting heffen op BTW
                          Op de som die ze dan uitkomen daar betaal je dan % belasting op en dat is dan te zien hoe je ze betaalt en dit prive of via de vennootschap
                          Dit is wat zij zeggen en Porsche en ook andere merken zijn aan het lobbyen om het niet zo ver te laten komen
                          Er is ook iets niet juist met de waardering op nieuw waarde

                          Wim

                            Heeft dan in ieder geval zijn naam mee. :mrgreen:

                            Anoniem

                              De maatregelen maken deel uit van het regeerakkoord .Heeft weinig met vld te maken .Of juist Wel .Ik verklaar me ,vld zelf zou zo een maatregel niet uitvaardigen maar ze hebben zich laten doen en akkoord gegaan met de maatregelen om toch maar te kunnen mee regeren .
                              Quickie voert gewoon uit wat er beslist is . 😡 😡 😡 😡 😡

                                Ik doe helemaal niet aan politiek, en ik ben helemaal gene rooie, verre van zelfs, maar dit alles op één persoon schuiven lijkt mij niet correct. Deze middag op het nieuws horen zeggen dat de “Quicky” (en das nen blauwe) de nieuwe beslissingen van bedrijfsvoertuigen en de energiebesparende maatregelen zo snel mogelijk er door wil, nog voor Kerstmis.

                                Het zijn allemaal gangsters, één voor één en het is 67% van ons Belgen die hiervoor gekozen hebben.

                                Anoniem

                                  36000-regel is het volgende .Als een zaakvoerder een minimum loon van 36000 uit de vennootschap haalt dan is er verminderde vennootschapsbelasting .
                                  Bruno dat versta ik niet goed wat je schrijft ,auto uit vennootschap halen dan moet ik mijn netto loon verhogen ???
                                  Waarom zou je dat moeten doen ?
                                  Je kan op een perfect legale manier je wagens uit de vennootschap halen en inschrijven op je persoonlijke naam .Voorwaarde is dat je de gelden prive hebt .Op het gedeelte van de wagens die in de boekhouding al zijn afgeschreven zal je een meerwaarde betalen .De zaak is de aankoopprijs zo laag mogelijk te houden maar toch dat dit nog realistisch is .

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 85)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.