Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

  • Maker
    Discussie
  • T is weer van nen zelfstandige die zijn dikke bak op de firma heeft staan…

    GRAPJE.

    Neen neem het aan van een loontrekkende… Die na enkele jaren studeren een leuke job vind en na veel bijscholing motivatie zich vooruit werkt en afvraagt, waarom nog…

    Dus ik doe mijn werk graag, maak af en toe promotie… Krijg dan beetje loon bij… Maar ook groter lease budget… En wat blijkt ik was als volgende auto aan het kijken voor BMW 325 of 520
    Maar dan ga ik netto serieus moeten inleveren…

    Want catalogusprijs incl alle opties en BTW en geen korting (salon, packs, fleet)
    Zijn dat leuke auto’s… Tussen de 45 en 50 k…

    Eigenlijk is meneer Elio een lomp kalf, mijn Audi gaat me nu ongeveer 700 euro netto per jaar meer kosten (peanuts in vgl met de Porsches hier) mijn vrouw haar monovolume nog meer
    Dus in ons gezin is dat per jaar 1600 eurokes netto minder… Dat wil zeggen 1600 minder die ik terug in de economie steek…

    En bij een volgende auto ga ik toch eens zoeken ook…

    Als 200000 gezinnen hetzelfde doen is dat jaarlijks 2 miljard die uit een reeds slabbakkende economie wordt getrokken…

    Goe bezig denk ik dan… Met hun loon van 11000 EUR netto… Dat ze daar eens de helft van afgeven gedurende slechts 4 jaar (of voorgoed) …

    En zelfs niet vanaf een volgende auto, neen onmiddelijk… Ook premies onmiddelijk weg, plannen voor aanpassingen aan ons huisje… Opnieuw maken met nieuwe input…

    Hier zou eens een mars of betoging voor moeten komen…

    Dit is gelegaliseerde diefstal.

    Ik denk niet dat hier discussie moet zijn tussen loontrekkende of zelfstandige…

    Wat ik veel hoor… Jullie met die dikke bedrijfswagens, jullie voelen dat toch niet!

    Mensen mijn bedrijfswagen is een stuk van mijn verloning voor het werk dat ik doe…
    Hoe voelen jullie je als je plots volgend jaar een maandloon minder hebt omdat de regering dat beslist…

    Nu in mijn geval zal het zijn zwijgen en slikken zeker…

    Ik heb het zo slecht niet… Mijnindexaanpassing gaat mijn meerkoet ongeveer opvangen …

    Als ze die niet afschaffen 🙂

    Maar zouden wij niets kunnen doen…
    Bijvoorbeeld iedereen met een bedrijfswagen, 1 week niet tanken. Alle afspraken naar klanten zo regelen dat je niet buiten moet met de auto en gewoon niet gaan tanken.
    Eigenlijk kunnen we niet zoveel doen denk ik 🙁

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 85)
    • tuurlijk niet, want dan zijn ze een klant kwijt…
      je moet altijd een accountant hebben in het land zelf, vandaar, want die mensen kennen daar de weg en zijn daar geregistreerd.

      0

        Heb ook al aan mijn boekhouder gevraagd om “offshore” te gaan maar ze stond daar toch niet voor te springen… 🙁

        0

          heb in 2006 op het punt gestaan in Cluj Napoca (Roemenië) te starten samen met een limburgse vennoot.
          Maar voor we de zaak hadden opgericht, waren we al opgelicht…
          Dus oppassen is de boodschap 😐

          0

            Ik denk er zelf ook al een hele tijd aan om mijn bedrijf naar het buitenland te brengen.
            Was aan het kijken dit in Italië te doen, maar daar is het ook niet goed.
            Duitsland is ook een optie voor mij.
            Maar eerst eens goed uitzoeken hoe het daar zit.

            0

              Gisteren bestuursvergadering gehad van Unizo Limburg.
              We gaan een ludieke maar vooral positieve actie doen.

              Veel kan ik er nog niet over zeggen, maar het idee is dat we iedereen zullen trachten duidelijk te maken dat werkgevers respect hebben voor werknemers, en hun nettoloon graag hoger willen zien, zonder bruto te verhogen…
              En dat naar de werkgevers ook terug respect komt.

              Achter de schermen wordt er op hoog politiek vlak, door unizo nog steeds actie gevoerd.
              We hopen dat het iets uit haalt

              0

                vandaag al een leuke gehoord…
                Was is gesprek met een grote autodealer hier in Hasselt en al zijn merken werken aan twee prijslijsten.
                Een voor particulieren een prijslijst waarin de auto bv 25.000 euro kost.
                En voor fleetklanten waar diezelfde auto 20.000 euro kost.
                Je zou dan geen korting meer krijgen, maar de cataloguswaarde is lager waardoor je minder belastingen ed. moet betalen… 💡
                Verschillende opties zouden achteraf ingebouwd worden, zodat die ook de cataloguswaarde niet omhoog drijven.
                Ik vind dit een leuke oplossing, en het blijkt weer, wij belgen vinden altijd wel oplossingen :mrgreen: 😈

                0
                rjf

                  Dit gaat zeker een serieuze impact hebben op de 2e handswaarde. Dus voor mij als particulier gaat het hebben van een nieuwe P ook veel duurder worden (BIV /jaarlijkse tax), maar de aankoop wordt dan weer een stuk goedkoper. Dus zoveel duurder zal het totale plaatje niet worden. Voor nieuwkopers een hele andere zaak natuurlijk, maar laten we realistisch zijn, als loonslaaf zal ik mij nooit een nieuwe P kunnen veroorloven dus niet echt mijn probleem… :puke:

                  0

                    Bah, verkopen doe ik de mijne niet hoor.
                    Als het zo zit verkoop ik de Porsche van mijn bedrijf aan mezelf privé voor een “prikje”.
                    De enige pil die dan nog te slikken valt is de BIV.

                    Maar het zal de auto industrie zijn die het veel moeilijker zal krijgen.
                    Mijn idee was bvb om eind volgend jaar mijn 997 te verkopen en een 991 te kopen. Dat zal waarschijnlijk dan niet gebeuren…
                    Wie zal de dupe dus worden? De auto industrie dus die minder (sport)wagens zal verkopen.

                    Heb in de week van mijn boekhouder gehoord dat ze een klant heeft met een aantal Ferrari’s in zijn bedrijf. Die gaat die wagens aan de straatstenen niet meer kwijt geraken… En zich ondertussen blauw betalen aan voordelen van alle aard… 😐

                    0
                    Anoniem

                      @ Reys ik heb het zelfde ultieme idee om me in het slechtste geval een trailer aan te schaffen en op circuit te gaan of hem in het buitenland inschrijven .
                      Er bestaat nog heel veel onduidelijkheid mbt de nieuwe regeling .
                      Ik kan me moeilijk voorstellen dat men het voordeel op de oorspronkelijke aankoopprijs gedurende verschillende jaren kan houden .
                      Tenslotte als je een wagen afschrijft dan doe je dit ook op 4 of 5 jaar en de afschrijving is dan toch ook 25 % of 20% per jaar .
                      Een luxe wagen aankopen ,niet inschrijven en gebruiken als promo kan in sommige sectoren en beroepen .Een voorbeeld ,audiotronics zo bv een wagen kunnen bezitten met de laatste telecomsnufjes ,en apparatuur .Dit kan eventueel aanvaard worden door de belastingen .Een Dokter die die zelfde wagen aankoopt zal veel moeite hebben om de fiscus te overtuigen dat hij die wagen heeft en niet inschrijft maar toch afschrijft .
                      Mijn Kjn gaat uit de zaak en de kleine prive bmw komt er in .

                      0

                        [quote=”reys” post=86362]
                        Di Rupo wil meer groene autookes = Bella Macchina 😕

                        Komt het zover, blijkt verkopen de enige verstandige optie (prijzen van de 997 GT3 zijn nu al aan het dalen!!!) en dat zal voor mij een zeer donkere dag zijn, nu ik na bijna 2j en vele EURootjes de wagen naar eigen goesting op punt heb.
                        [/quote]

                        Jammer voor jullie, is goed nieuws voor de mensen die geen “zware wagen” als bedrijfsvoertuig hebben.
                        Dan kan ik aan redelijke prijzen wat nieuws kopen 😈 😳

                        0

                          Wat mij voornamelijk stoort aan Di Rupo en zijn voordelen van alle aard voor wagens is dat ik mijne Porsche 4 jaar geleden heb gekocht, niet nu!
                          Had ik 4 jaar geleden geweten wat ik nu weet had ik misschien nooit een Porsche gekocht!!

                          Kijk, ik verkoop informatica ondersteuningscontracten aan mijn klanten.
                          Stel dat er ene al 4 jaar klant is en ik zeg hem vandaag: luistert manneke, t’is tof wat je mij al 4 jaar een vast maandeljks bedrag betaalt maar vanaf januari laat ik dat stijgen met 650%. En by the way klant, ge hebt eigenlijk ook niet te kiezen, t’is gewoon zo. Betalen zal je!
                          Denk je dat mijn klanten daarmee akoord zullen gaan :wtf:
                          Ik denk het niet.
                          Daarvan moet ik :puke:

                          Dat ze dat doen voor nieuw ingeschreven wagens zou ik nog (enigsinds) kunnen begrijpen(alhoewel 🙄 ) want dan WEET je het tenminste.
                          Maar dit nu zomaar gaan toepassen zonder enige vorm van te kunnen reageren vind ik pure diefstal ❗

                          0

                            Vraag was vooral, mss dat jij meer weet van een auto houden als show car en niet inschrijven…

                            0

                              Kan ik me niet zo dadelijk voorstellen dat ik die Lambo ooit gezien heb .
                              Ik zal eens in mijn fotoarchieven rondneuzen

                              0

                                Ben ook geen boekhouder,

                                Maar ik denk dat dit in verschillende sectoren mogelijk is.

                                een Demo wagen (zonder inschrijven)

                                bijvoorbeeld, demo voor audio-beurzen je bouwt hem volledig uit tot boom-car maar schrijft hem niet in, gaat telkens op de trailer mee naar beurzen…

                                Ik weet vroeger iemand die aan DB-drag wedstrijden (en consoorten)meedeed.

                                had een Rover SD1 3500 Vandenplas.. ding kon niet rijden, motor was ookniet in orde.

                                Maar kleppendeksel was verguld en audio installatie toen (jaren 80 van om en bij de 2 milj belgische franken. (kon je toen een huisje voor kopen)

                                Won veel, 🙂

                                Maar de motor draaide nooit, werd binnen gereden op remorque of geduwd…

                                zoiets moet je toch in je boekhouding krijgen? 🙂

                                ik weet dat Kenwood verschillende wagens heeft (meeste wel ingeschreven)

                                hoor eens bij de boekhouder.

                                ik zou er alleen moeilijk kunnen afblijven, om niet even mijn platen er op te zetten en een toerke te bollen 🙂 als je over die wagens spreekt…

                                Er is touwens een gesponsorde Lambo ook in dat circuit dacht een Diablo, heb er nooit echt ingezeten, maar ben er nu toch al LANG uit 🙂

                                mss weet 911-Lover meer hierover…

                                0

                                  Waar ik al een hele tijd van wakker lig. Stel je koopt via het bedrijf een pokkedure wagen. Zelfs met een dikke financiering op onder de vorm van investeringskredieten. Die wordt dan in de boekhouding gestoken als … investering of zoiets? Want de wagen zelf wordt niet ingeschreven. Dus wel een wagen maar geen nummerplaat op. Ik vraag me af hoe zoiets dan wordt ingeboekt en afgeschreven? 100% als investering? Want er wordt geen kilometer mee gereden. Pakweg dat die gebruikt wordt als eyecatcher in één of andere grote showroom of op een beurs (met trailer dan). Als ik dat aan mijn Boekhouder vraagt verklaart die me weeral voor zot. Misschien dat er hier specialisten zijn?

                                  Bedoeling : wat ben je met een hele exclusieve wagen met nummerplaten op? Je rijdt er toch niet mee. Het is puur een “hebbeding”. Anderzijds als zoiets als investering 100% wordt afgeboekt en dan nog met de nodige financiëring erop > veel minder tot geen belastingen meer te betalen. En iets heel exclusief dat niet veel meer in waarde zakt, zeker als er niet mee wordt gereden, is nog altijd beter dan centen op de bank of een dikke belastingsbrief (voor het bedrijf dan).

                                  Ik rij met plezier met een “polooke diesel” rond als ik weet dat ik bijvoorbeeld een carrea GT of een murcielago in de garage heb staan. Die mag dan nog onder een doek staan, ik zou hem nog regelmatig poetsen.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 85)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.