Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re: Di Rupo anti Bella Macchina!!!

  • Maker
    Discussie

  • JoeBar_S2
    Deelnemer

      T is weer van nen zelfstandige die zijn dikke bak op de firma heeft staan…

      GRAPJE.

      Neen neem het aan van een loontrekkende… Die na enkele jaren studeren een leuke job vind en na veel bijscholing motivatie zich vooruit werkt en afvraagt, waarom nog…

      Dus ik doe mijn werk graag, maak af en toe promotie… Krijg dan beetje loon bij… Maar ook groter lease budget… En wat blijkt ik was als volgende auto aan het kijken voor BMW 325 of 520
      Maar dan ga ik netto serieus moeten inleveren…

      Want catalogusprijs incl alle opties en BTW en geen korting (salon, packs, fleet)
      Zijn dat leuke auto’s… Tussen de 45 en 50 k…

      Eigenlijk is meneer Elio een lomp kalf, mijn Audi gaat me nu ongeveer 700 euro netto per jaar meer kosten (peanuts in vgl met de Porsches hier) mijn vrouw haar monovolume nog meer
      Dus in ons gezin is dat per jaar 1600 eurokes netto minder… Dat wil zeggen 1600 minder die ik terug in de economie steek…

      En bij een volgende auto ga ik toch eens zoeken ook…

      Als 200000 gezinnen hetzelfde doen is dat jaarlijks 2 miljard die uit een reeds slabbakkende economie wordt getrokken…

      Goe bezig denk ik dan… Met hun loon van 11000 EUR netto… Dat ze daar eens de helft van afgeven gedurende slechts 4 jaar (of voorgoed) …

      En zelfs niet vanaf een volgende auto, neen onmiddelijk… Ook premies onmiddelijk weg, plannen voor aanpassingen aan ons huisje… Opnieuw maken met nieuwe input…

      Hier zou eens een mars of betoging voor moeten komen…

      Dit is gelegaliseerde diefstal.

      Ik denk niet dat hier discussie moet zijn tussen loontrekkende of zelfstandige…

      Wat ik veel hoor… Jullie met die dikke bedrijfswagens, jullie voelen dat toch niet!

      Mensen mijn bedrijfswagen is een stuk van mijn verloning voor het werk dat ik doe…
      Hoe voelen jullie je als je plots volgend jaar een maandloon minder hebt omdat de regering dat beslist…

      Nu in mijn geval zal het zijn zwijgen en slikken zeker…

      Ik heb het zo slecht niet… Mijnindexaanpassing gaat mijn meerkoet ongeveer opvangen …

      Als ze die niet afschaffen 🙂

      Maar zouden wij niets kunnen doen…
      Bijvoorbeeld iedereen met een bedrijfswagen, 1 week niet tanken. Alle afspraken naar klanten zo regelen dat je niet buiten moet met de auto en gewoon niet gaan tanken.
      Eigenlijk kunnen we niet zoveel doen denk ik 🙁

    10 reacties aan het bekijken - 76 tot 85 (van in totaal 85)
      • Reys als ik mijn 993 ooit weer op de baan krijg zal ik al content zijn hoor, overschot heb ik ook niet meer, wel 1 voordeel dat de mijne nu geen naft en taksen verbruikt :sleep: :mrgreen:

          als er iemand een goede actie weet om het de politiekers te laten voelen zonder de economie schade toe te brengen, roep maar, ik wil wel meedoen dan,

          maar staken doet vandaag meer slecht dan goed voor de toekomst, de bedrijven gaan het al moeilijk genoeg krijgen 🙁

            Hey jongens het is niet omdat jullie dan geen P meer hebben dat jehier moet wegblijven hee 🙂

            ik ben tegen staken, maar dit kunnen we toch niet laten passeren?

            ik blijf het gelegaliseerde diefstal vinden…

            1 je kan er niets tegen doen,
            2 ze nemen de nieuwprijs terwijl dat NU niet meer zo is (ik laat in het midden of hij ooit nieuw gekocht is)
            3 ze veranderen ‘het contract’ eenzijdig zonder een overgangs periode, zelfs voor de huidige wagens…

            als een verzekerings maatschappij dit doet staat Test Aankoop al op de baricades… en is er gekomen dat je bij een prijs verhoging onmiddelijk mag uitstappen (zonder 3 maand opzeg)

            en wat als er veel mensen hun P’s beginnen verkopen, de waarde van de Panamera/997/en andere luxe agens die nu op de firma staan zal je zien kelderen er komt een tweedehands overaanbod…

            Di rupo is onze economie aan het omzeep helpen… waar we de volgende 10 jaar niet gaan uitkomen 🙁

            maar daarvoor moet je 540 dagen met ‘experten’ vergaderen,

            eigenlijk interesseert De Wever zijn programma mij niet, maar over 2jaar hoop ik dat hij meer dan 50% heeft en niet moet onderhandelen, het is met hem of niet!

            ik ben zelfs aan he denken om alles hier te verkopen en ergens anders opnieuw te beginnen…

            mogelijkheden genoeg…

            ik wind me iedere keer opnieuw op hierover 🙁

            nog een kleine gedachte die ik gisteren had, in deze periode (tot half januari) gebeuren de meeste zelfmoorden, ik vraag me af of er nu (en volgend jaar) merkelijk meer gaan zijn dan vorige jaren, ze laten de middenklasse alles weer betalen (zoals gewoonlijk) en verarmen die…

            fijn… :puke: moet ik er van doen.

            Anoniem

              Joebar_S2; bedankt voor de uiteenzetting, de nagel op de kop!
              Audiotronics; zit ook met die vrees, heb er ook geen goed oog in…2012 zou ons allen wel eens goed kunnen doen verschieten!

              (als ik het hier zo lees, is dat hier straks het privé forum van onze Rocco nu dat iedereen bijna op verkopen staat)

                Mijn P is afgeschreven en staat in de garage van de winkel stil. Ik heb nog een privéwagen voor het woon-werkverkeer. Voor mij hoeft dit allemaal niet meer. Ik ga Di Rupo zijn onozele plannen niet sponsoren. Ik zal wel zorgen dat we jaarlijks meer en meer verliezen gaan opstapelen. Uit een lege pot kunt ge niets meer nemen. Wat de regering nu aan het doen is is de dood van België. Ik verwacht in 2012 een massale golf van ontslagen en falingen van bedrijven. De 10.000 falingen van dit jaar gaan er peanuts tegen zijn. Ook hun begrotingstekort, dat loopt zeker nog enkele miljarden op. Het erge van al is dat mensen voor andere politiekers hebben gekozen en toch weer dezelfde pippo’s het voor het zeggen blijven hebben.

                En om over onze vriend Di Rupo te beginnen. Van de week in Luik was een spijtig gebeuren (ver van mijn bedshow) maar moest dat in de wetstraat gebeurd zijn dan was het in belgië één groot feest geweest. Ik hoop dat er nog zo ne zot tevoorschijn gaat komen en de halve wetstraat neermaait. Ik zou die gast nog een medaille geven.

                  en dan nog zeggen dat de groenen er ondertussen uitgewipt zijn, en we deze anti-auto-maatregelen dus te danken hebben aan een regeringsformatie zonder hen. Ik vraag me af of we nog erger hadden mogen verwachten tegenover het gebruik van de auto indien de groenen er nog ingezeten zouden hebben?? Misschien gingen ook wij dan nog een stukje groener zien… :puke:

                    Komt daar ook nog eens hetvolgende bij:

                    vanaf de nieuwe regeling hebben we bijvoorbeeld volgende wagens van ongeveer dezelfde grootte en luxe.

                    Audi A6, BMW 520d, Mercedes C220, VW Passat en Skoda Suberp (suberb?)

                    Met de nieuwe regeling gaat iedereen dus voor de goedkoopste wagen… de skoda….

                    Tenzij de garages alle bestaande modellen gaan verlagen in prijs, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

                    Binnen dit en 4 jaar rijd iedereen met een Dacia of een Skoda… tot zover vooruitgang!

                    Al is ook algemeen geweten dat de Dacia’s prakwagens zijn, het B merk van Renault (wat imo op zich al een B merk is) Een duster is levensgevaarlijk vanaf 15km/u heeft een voetganger geen kans op overleven meer.

                    Gezinnen worden dubbel afgestraft omdat ze voor de volgende generatie willen zorgen (en dus privé meer kilometers moeten afleggen voor alle hobbies) Een gezin heeft nu eenmaal een grotere auto nodig.

                    Ben gene fan van staken… maar als ze dit sterk willen maken, moet het land plat!

                      [quote=”JoeBar_S2″ post=86364]Jullie met die dikke bedrijfswagens, jullie voelen dat toch niet![/quote]
                      Dit is inderdaad een opmerking die je vaak krijgt. Al vergeten ze dat die bedrijfswagen elk jaar 60000km doet om vooral centjes te verdienen. Als ik ga kijken wat het percentage werkelijke privékilometers is, dat valt dat heel goed mee. En toch zal ook ik meer moeten betalen voor in eerste instantie een werktool. Ben benieuwd wat het voor mij gaat worden, rij redelijk groen …

                      Het enige wat ik redelijk frustrerend vind, is dat je een bedrijfswagen kiest met in het achterhoofd de huidige regeling, en ze die dan plots wijzigen. Je kan dan nog wel 3 jaar met die wagen bollen …

                      loe

                        Tsja, ik zit in dezelfde situatie als Audiotronics…
                        Veel VAA bijbetalen voor een “oude” wagen, m.a.w. ik betaal op 2 jaar meer bij dan de waarde van de turbo…

                        Oplossing is niet zo eenvoudig, de wagen is te goed om te strippen en als trackcar af te beulen.

                        Dus hij moet er gewoon uit, waarschijnlijk tegen echte dumpingsprijzen :puke:

                        Wim

                          Ben nu blij dat ik mij hier niet in kan mengen, en Nederlander ben. :mrgreen:

                          Maar leef wel mee met jullie. 💡

                        10 reacties aan het bekijken - 76 tot 85 (van in totaal 85)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.