Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Re-Edit: Ik was op zoek naar deze….
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 7 maanden geleden door
jos vanbaelen.
-
MakerDiscussie
-
27 juni 2011 om 17:38
…. een 993 cabrio. 😉
Beste mensen,
Zoals je hierboven kan lezen,
benwas ik een zoektocht gestart naar een mooie, zuivere 993 cabrio.[strike]Alvast bij voorbaat bedankt indien jullie mijn speurtocht willen ondersteunen met interessante weetjes over wagens van dit type die te koop staan.
Ook van eventuele dealer aanbiedingen die ik gemist zou hebben, ben ik graag op de hoogte.[/strike]
Ondertussen heb ik een mooie gevonden. Allez, dat vind ik toch. En dàt is het voornaamste. 🙂
Vriendelijke groet,
Dirk.PS: Bedankt aan iedereen die me info had doorgestuurd !
-
MakerDiscussie
-
Boxer schrijft:
…Ik heb deze informatie ook pas ontdekt en daarom deel ik dit met jullie allen. (Eigenlijk bespaar ik mss velen een boete ?!?) 😉
Non-conformiteit van het kenteken kan je hoogstens een waarschuwing opleveren en mag niet direct beboet worden. Als een overijverige agent(e) die zijn job niet kent (sorry maar het vrouwelijke soort is in dit soort dingen vaak het ergst) je er ooit een boete voor aansmeert: niet direct betalen en bezwaar indienen als het PV in de bus valt.
Onze Belgische wetgeving is kennelijk wel duidelijk m.b.t. de reproductie van de officiële (achterste) kentekenplaat.
Op de webiste van de “Federale Overheidsdienst mobiliteit en vervoer”, staat er te lezen op de
volgende URL: http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fdivnl%2FDIV07.htm[i]Citaat:
“…….Enkel de achterste kentekenplaat zal een officiële kentekenplaat zijn. De voorste kentekenplaat en andere reproducties worden afgeleverd door de detailhandel maar dienen te voldoen aan de door de DIV bepaalde kwaliteitskenmerken die gelijkaardig zijn aan de officiële achterste kentekenplaat.Deze reproductie dient vervaardigd te zijn uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42 en met een dikte tussen 0,95 mm en 1,25 mm of uit een acrylaatplaat van minimum 3 mm. …..”
Einde Citaat:[/i]Dus…. een sticker mag niet meer bij het voeren van een Europese kentekenplaat in België !!
Ik heb deze informatie ook pas ontdekt en daarom deel ik dit met jullie allen. (Eigenlijk bespaar ik mss velen een boete ?!?) 😉
Dus mijn sticker die vliegt eraf. Het was toch al geen geslaagd experiment.
Bij Porsche heb ik de kentekenhouder (=goed scrabble-woord), die in één v/d bovenstaande posts vermeld was, besteld en gaan afhalen. Die gaat nu, samen met mijn mooie reproductie, de voorkant van de P sieren. 🙂Mag inderdaad bij ons ook niet, en daarom de originele plaat erop voor de jaarlijkse keuring.
Maar bij controle in Nederland krijg je gegarandeerd een prent als je een geplakte plaat erop hebt.
Anoniem9 juli 2011 om 01:02Wim een ontheffing hier kennen wij niet (of nog niet) .
De voorplaat is een copie van de origenle achterplaat .Zodus is de voorplaat geen officiele geleverde plaat met een keurmerk van div .Ken de wetgeving niet van buiten maar volgens mij staat er niet in dat de voorplaat een plaat in harde vorm moet zijn .
Enkel de voorplaat moet de europese afmetingen hebben en reflecterend zijn .
Probleem bij ons is; dat de wetgeving zo vaag is dat een keuringssation geen beslissing durft te nemen .Alhoewel met een kennis in het keuringsstation lukt het wel .
Het probleem kan zijn bij een politie-controle ,de ene zegt zo een ander zus .
Dacht ooit te lezen op het Nederlandse forum ,in het jaar rijden met een sticker op ,en op de keuring zich aanbieden met een vaste nummerplaat .deepee schrijft:
wat is het probleem indien sticker reflecterend is en verder volledig identiek aan het origineel op de kont van de P ❓
Dit omdat voor en achterkant voorzien moeten zijn van origineel keurmerk in de plaat.
Volgens de Europese raad zo vast gelegd, en daar moet België met de nieuwe oplaten nu ook aan voldoen.In België heeft de witte kentekenplaat een rode letter-cijfercombinatie, bestaande uit ofwel: 1 letter en 4 cijfers, 2 letters en 3 cijfers, 3 letters en 3 cijfers of 3 letters en 4 cijfers. Het kenteken hoort in België niet bij het voertuig maar bij de eigenaar. Bij verkoop wordt de kentekenplaat verwijderd van het voertuig.
Als een auto met Belgische niet-Europese nummerplaten de grens wil overschrijden, is een nationaliteitskenteken onder de vorm van een zwarte B op een witte achtergrond verplicht, anders is deze in overtreding.
Als een auto Europese nummerplaten heeft, dan hoeft een extra B-kenteken niet, aangezien die al op de nummerplaat gedrukt staat.Van 1951-1961 hadden kentekenplaten 1 letter en 4 cijfers in willekeurige volgorde; van 1962 tot 1971 was het een groepje van twee aaneengeschakelde letters en 3 cijfers in willekeurige volgorde; tussen 1971 en 1973 werden de 3 cijfers tussen de twee letters geplaatst en vanaf 1973 tot 2008 werden het drie letters gevolgd door 3 cijfers. In 2008 werd de combinatie omgedraaid, 3 cijfers gevolgd door 3 letters, omdat de vorige combinaties uitgeput waren. Met dit nieuwe systeem konden er opnieuw 17,5 miljoen (10 * 10 * 10 * 26 * 26 * 26) combinaties gevormd worden
Bij ons zitten die er al in gestanst vanaf de nieuwe platen, maar we zijn dat gewent dat België wat later is. 😆 😉
In feit is het inderdaad grote onzin, zeker met die ronde vormen voorop is een geplakte plaat veel mooier.
Maar kunnen jullie geen ontheffing aanvragen voor een kleinere plaat voor, dat mag bij bepaalde auto types bij ons wel.
Dus jullie krijgen er zo allemaal 2 stuks. 😉
Anoniem8 juli 2011 om 22:57Heb het ook ergens op de radio gehoord, mag idd niet meer!
Zien wat ze straks op de keuring over weten te zeggen.Wat het probleem juist is weet ik niet maar heb dit nagevraagd in Oostende en hebben mij gezegd dat dit niet toegelaten wordt. 😥 😥 😥
wat is het probleem indien sticker reflecterend is en verder volledig identiek aan het origineel op de kont van de P ❓
daar bestaat gewoon een originele “Kennzeichenhalter vorne” voor. partn° 993 701 105 00. het ziet er dan zo uit:
of je kan werken met 2 kleine concave tussenstukjes (met daarop een universele plaathouder) die er dan zo uitzien:
Attachments:‘k Zal hier binnenkort wel eens een fotoke posten….
Momenteel heb ik er nog gene die de visuele behoeften van het manvolk, in bovenstaande postings, kan sussen.Ik ben van plan om er eerst nog eens met mijn Meguiars productjes over te gaan!
‘t Kleurke is wel bijzonder. Code 38A voor de puristen.
‘t Is eens iets anders dan al die grijze en zwarte. En in het zonneke heeft dat wel iets.Ik zit wel nog met een vraag.
Ik heb een poging gedaan om mijn voorste nummerplaat via een sticker op de bumper te kleven.
(Allez, ik heb dat laten doen want ik ben daarin geen handige Harry)
Vermits de sticker de grootte en de looks heeft van de nummerplaat nieuw model, is dat eigenlijk een serieus groot geval.
En ik ben niet content van het resultaat, vermits het niet zonder vouwen gekleefd is. ‘t Is eigenlijk niet te doen om dat zonder vouwen te kleven, zeggen ze…..
Daarom zou ik willen overstappen naar de oude vertrouwde metalen plaat.Hoe hebben de 993-eigenaars van dit forum hun nr.plaatje “mooi” bevestigd op de bumper?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.