Re: Eindlijk na 9 maanden.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re: Eindlijk na 9 maanden.

• Maker
    Discussie
  • de beruchte relais, die ken ik intussen ook al 🙂

BTW voor de andere forummers, kent iemand het VW serienummer van dat onderdeel? Dan kan ik er een paar stockeren, just in case.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Anoniem

Ik leer nog elke dag bij 😀

Op dit moment ben ik bezig met een volledige revisie van de remmen, ze blijven immers soms hangen 🙁

bij stevig doorremmen durven de voorwielen al eens blokkeren.

Kan gebeuren als de voorste schokbrekers niet goed genoeg meer zijn. Denk eraan: een 911 is CONTRA-INTUITIEF, dwz: vooraleer in te sturen, sta op de remmen en het gewicht transfer van achter naar voor maakt dat je minder kans hebt op oversturen. Apex, gas, gewicht transfer naar achteren, tractie. Op de villars-ollons hillclimb heb ik genoeg geoefent in de haarspeldbochten: de 911 centreert zijn stuur vanaf het moment dat je accelereert uit de bocht.

Tweedens: de remmen van de turbo zijn van de 917. Remmen bij porsche zijn altijd beter dan de acceleratie…. dus, weet er mee om te gaan. Bij uwen BMW drukt ge door en de wagen calculeert zelf min of meer de juiste remdruk. Bij de 930 is het “met de nase gegen de voorruit! 😉 ”

Oefening baart kunst: de juiste druk maakt dat je snel afremt zonder te blokkeren.

Succes!

Bert

Anoniem

Vandaag alweer wat km gereden 😀 prachtig weer hier.
          De lol kan niet op. Enkel ABS had er wel op mogen zitten, bij stevig doorremmen durven de voorwielen al eens blokkeren.
          Enkel spijtig dat er overal snelheidsbeperkingen zijn 🙁
          Volgende week samen met een kennis naar Duitsland, kunnen we de power eens echt loslaten 😀

sweeeeeeeet!!! 😀

Ik heb mij vandaag ook niet kunnen houden met het zonnetje in het vooruitzicht, en heb ook maar de ‘weekendwagen’ genomen… 😉

Geniet ervan 😉

Anoniem

Deze middag kwam de postbode met de nummerplaat 1-APP-***
                Dus deze namiddag 😀 EINDELIJK genieten 😀 met dit mooie weer.
                Morgen word opnieuw mooi dus zal er nog wel wat worden rondgereden 😀

Nu weet je het voor een volgende keer 😉

Anoniem

Had ik kunnen doen als ik het had geweten.

Was even hier voorbij gekomen .
                      Ik woon in het dorp naast Alken en geen 5km van de keuring

Anoniem

Vandaag even naar Alken gereden voor de inschrijving van mijn Porsche.
                        Nu nog een dagje wachten op mijn plaat.

darn, nooit te oud om te leren hé wim 🙂 btw ik ga je mailtjes nog is nalezen, misschien ineens toch nog een paar extra dingen doen dan eerst gepland.

Wim

Maar dat is weer een ander relais Jorg. 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.