Home › Forum › Zeverhoekje › Re: Leverancier fait
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 11 maanden geleden door etieke.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
inderdaad alles wat mondeling overeengekomen is heeft na een faillisement geen enkele waarde waarde meer als het niet op papier staat .
dus : alles aangetekend op papier om de mondelinge afspraken te bevestigen.
daarna op twee oren slapenzet zeker alles goed op papier, en misschien toch goed om ook een deurwaarder te laten komen.
Dan heb je een officiele vaststelling van de schade.
Want je weet nooit wat er nog kan gebeuren.
Boeken zijn snel neergelegd hoor …Anoniem20 december 2011 om 11:14Daarnet een telefoontje gekregen van de verkoper.
Hij was gisteren hier bij mij geweest om de vochtschade te bekijken.
Ik kreeg gelijk van hem :applaus: en beloofde mij zo snel mogelijk iemand te sturen om de vochtige pakketten terug op te halen.
Hij vraagt mij nu of het ok is dat er vandaag al iemand van zijn zaak met een container tot bij mij komt. Hij wil de vochtige houtbriketten laten uit sorteren en de natte afvoeren.
Verder heeft hij mij gisteren een goed voorstel gedaan omtrent de betaling van wat wel ok is voor mij. Mijn advocaat heeft mij wel gevraagd de werknemer alles goed te laten opschrijven wat er blijft en wat weggaat, om discussies te vermijden achteraf.
Ik denk dat dit goed geregeld is. Maar weet wel zeker dat het de laatste keer was dat ik er iets heb besteld, ook al zou hij niet failliet gaan.Anoniem18 december 2011 om 20:25Inderdaad ,factuur protesteren ,leverancier ingebreke stellen .Liefst alles aangetekend .
Laat het maar vaststellen door een deurwaarder .
Je zal een prettige maandag hebben 😡 😡 😥 😥 .Anoniem17 december 2011 om 22:16Ik heb deze middag een telefoontje gehad van de leverancier zelf.
Hij beweert dat hij nog niet failliet is maar wel kortbij.
Hij komt maandag voormiddag hier bij mij de goederen bekijken en een oplossing voorstellen.
Ik wacht af wat die gaat vertellen.
Als zijn voorstel mij niet bevalt ga ik etieke zijn raad opvolgen.
Waarvoor dank etieke.Doen zoals Etieke hierboven schrijft ! ❗ 💡
en je gaat je veel zorgen besparen.Dit is mijne winkel ;
maandagmorgen voor jou => eerste werk
VAN DE GOEDEREN AFBLIJVEN !!!!!!
deurwaarder bellen en onmiddelijk vaststelling laten doen van verkeerde/slechte levering .
die zet dan dan op papier => een curator die de factuur zal komen innen heeft hier dan geen verhaal tegen . als je “gewoon je factuur protesteerd ” zal de discussie gaan over het feit dat jij verkeerd gestockeerd hebt en dat de boel zo vocht of enig welke andere schade heeft opgelopen.als je de factuur ontvangt uiteraard ook onmiddelijk aangetekend protesteren met de melding dat de schade is opgenomen bij deurwaardersverslag.
daarna de rest zn gangetje laten gaan .
krijg je briefwisseling => ALTIJD aangetekend reageren , de eerste keer dat je het niet doet heb je het vlaggen.
de deurwaarder zal je een paar euro kosten maar wellecht minder dan een levering waar je niks aan hebtsucces
voor de curator is dit een verkoop, en die moet betaald worden…
Hij zal dus het geld komen halen, om de schulden van het failliete bedrijf terug te betalen, het is die man zijn job zo veel mogelijk te recuperen.Ik zou alles goed op papier zetten en zeker mijn advocaat dit laten opvolgen.
Want wat ben je met een partij slechte goederen die je toch moet betalen 🙁Een voorbeeld, om een hotel te schilderen hadden wij een onderaannemer aangesteld, tijdens de werf ging die failliet, om de werf af te werken schakelde ik een andere schilder in.
Maar de eerste had al facturen gestuurd, en ik in mijn onwetendheid had die niet geprotesteerd… 😕
Een leverancier die niks met mij te maken had moest ook nog geld van het failliet bedrijf, via via kwam die leverancier te weten dat ik nog geld moest.
Die leverancier heeft bij mij via de rechtbank derden beslag laten leggen.
Met als gevolg IK heb die leverancier moet betalen
Dus twee keer kosten 👿
De enige raad die ik kan geven, dek u in, wees voorzichtig en zet ZO VEEL mogelijk op papier[quote=”jol178″ post=86561]direct uw advocaat bellen en de partij goederen weigeren.
[/quote]Zo te lezen heeft hij de goederen al in ontvangst genomen en zal het failliete bedrijf de boel echt niet meer komen halen.
Maar ik zou rustig na het weekend contact opnemen met je advocaat. Men kan nu alleen de spullen komen halen……wat ze niet zullen doen. Dus maandag actie ondernemen is vroeg genoeg. Terug sturen wordt namelijk ook een duur grapje 🙁direct uw advocaat bellen en de partij goederen weigeren.
En als factuur komt onmidelijk protesteren.bij een faillessement komt de Curator alle openstaande facturen innen, dus ook die van u als die al gemaakt is.
Die man moet zo veel mogelijk zien te recuperen.Als je wil, mijn advocaat is ook curator, stuur me een PM dan geef ik je zijn gegevens, kan je altijd te rade
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.