Re: Motor problemen 911 turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Re: Motor problemen 911 turbo

• Maker
    Discussie
  • Ik heb vorig jaar ook serieuse problemen gehad met de distributie. Opgetrokken en op 160 km/h opeens een enorm geklop achter mij….
    Onmiddellijk gestopt en mij naar huis laten slepen.
    Bleek toen 2 tuimelaars te zijn die losgekomen waren en kettingspanner in stukken van elkaar.
    Gelukkig was de timing niet ontregeld en zijn het oersterke motorblokken die zoiets blijkbaar kunnen verwerken 😯

Zou dus niet onmiddellijk van het ergste uit gaan…

Geert.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • William, succes met de zoektocht en de verkoop
      Ik ben benieuwd

Anoniem

Toch wel.
        De jongere Porsche geven “iets” meer luxe 😀
        Met een GT3 blijf ik dan toch het strakke stuurgedrag houden
        en zal de vriendin liever meerijden dan nu 🙄
        Beetje beste van 2 werelden voor mij.
        Maar ik zal de luchtkoeltjesclub zeker blijven bekijken hoor 😀 :drink:

William, ge gaat de luchtgekoeltjesclub toch niet verlaten 😯 😯

Je had moeten mee gaan naar Best-Eindhoven, daar hebben we nog een forumlid kunnen overtuigen om zijn 3.2 Targa te houden. :engeltje: :engeltje:

Anoniem

Ja een Porsche verkopen vraag sowieso wat meer tijd dan bvb een Golf 😀

Dat is gesproken . :applaus:
              Neem rustig je tijd William .

Anoniem

P is terug thuis. Zal nu terug te koop worden gesteld.
                Ik ben er nu zeker van dat ik een recentere wil.
                Waarschijnlijk 996 GT3, eerst de mijne verkopen natuurlijk.

Anoniem

Staat nog bij De Bock voor afstellen.
                  Distributie kettingen zijn reeds vervangen, nu is er terug een 5 mmm speling tussen spanner en behuizing. Hoop dat het niet te lang meer gaat duren. Ik heb nu 2 weken verlof, dus ook tijd om :driver: te doen.

Hoe staat het ondertussen met de motorproblemen?
                    Kan er al terug zorgeloos :driver: worden.

De distributie ketting is te lang geworden

Door de vele pk’s?

Hoort er veelbelovend uit … Succes en hou ons op de hoogte hé 😉

Anoniem

Dubbele post 😳

Anoniem

Vanmiddag goed nieuws gekregen van De Bock.
                            De distributie ketting is te lang geworden.
                            Dus kan de auto snel gerepareerd worden :sleep:
                            Ik heb intussen ook een aanbod gekregen van iemand die een 1999 GT3 in de aanbieding heeft en zelf graag een 930 wil hebben.
                            Ik ga die auto zeker een keertje bekijken, je weet maar nooit 😀
                            Nieuwe start kan de liefde voor de P misschien terug wat aanwakkeren.

William zo zou ik ook handelen ,op een gegeven ogenblik toch alles terug naar Mh anders geen poot meer om op te staan .

Anoniem

Ik hoop dat ik morgen meer te weten kom van de toestand van de motor, denk eraan zaterdag eens te gaan kijken hoe het gesteld. Zo kan ik zelf ook inschatten wat er kapot is.

Wat zeggen ze bij MH? Blok was toch net vers compleet gereviseerd?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.