RE-restauratie van een Concu-colega.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s RE-restauratie van een Concu-colega.

• Maker
    Discussie

• Wim

Ik start hier even een draadje op van een Porsche (dit is van te voren met Sam besproken) die z.g gerestaureerd is voor een forumlid die hier vertoeft en gerestaureerd is door een Belgische collega van ons.

Ben dan vandaag de auto gaan ophalen, en ben werkelijk geschrokken, ik dacht dat het mee zou vallen, maar is erger dan dat wij dachten, wij zouden nimmer een auto zo durven afleveren.

Hier is dus ook aan gelast (vitale dragende delen) zonder dat deze op de richtbank geweest is om te checken of alles oké was.
      Heb daar indertijd wel eens opmerkingen over gemaakt hier op het forum dat die mannen echte cracks zijn als ze dat op het oog kunnen doen.

Wij hadden ook voor deze Porsche een prijs gemaakt, maar ging indertijd aan onze neus voorbij omdat onze collega goedkoper was, en natuurlijk mag de klant beslissen in zijn keuze met wie in zee te gaan.

Deze Porsche staat uiteindelijk nu bij ons, en wij gaan zorgen dat we voor een redelijk bedrag Sam weer heel gelukkig kunnen maken, en hij straks met veel plezier in zijn Porsche mag rijden en genieten.

Hieronder de foto’s, kijk en laat het op jullie inwerken.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 113)
      • Wim is er bij dergelijke ingrepen gevaar voor het lakwerk door spanningen of moet dat zowiezo herdaan worden.
        Ik begrijp wel dat je op het chassis aan het trekken bent en misschien heeft dat toch invloed op de carrosserie, of ben ik mis.

Wim

Hier zijn we begonnen met trekken, dit gaat in fasen, en moeten eerst de grondplaten op zijn plaats komen om de bevestigingen voor de vaste punten vast te kunnen schroeven.

Schrik niet als je op het filmpje kijkt, maar zo werkt het nu eenmaal, en dit is nog maar het begin.

Let op deur en vloerplaat, Timo heeft deze met zwarte stift afgetekend waar die moet komen.

https://www.facebook.com/photo.php?v=732549083425929

[quote=”Mart” post=146629]Auto is 2 cm te kort en scheef, en dat krijgen jullie weer netjes in model, Petje af! :respect2:[/quote]Ik heb hele kromme porsches gezien die op de porsche-fabrieks-mallen en een trekbank en/of richtbank weer volledig rechtgetrokken werden. 😉

XXX

2cm, da’s een metsershaar, dat krijgen ze bij CCR wel in orde :respekt:

Lijkt mij net iets meer dan een gewone uitdaging!

Auto is 2 cm te kort en scheef, en dat krijgen jullie weer netjes in model, Petje af! :respect2:

😯

Ik kan er inkomen dat Sam al menig nagel heeft stuk gebeten 😥
                      Sterkte gast ,straks heb je’r een waar menig jaloers op is 😉 :up:

PB

Duidelijk een wagen die speciaal opgezet is voor het betere Oval Track Racing gebeuren. :mrgreen:

[quote=”patrickvb” post=146548]Deze 911 is voor ‘t ogenblik duidelijk een ‘pièce unique‘. 😉
                          Wie een auto zo aflevert verdient duidelijk de roe van de man die naar verluidt binnenkort over de daken gaat lopen om de kindertjes (groot en klein!) een geschenk te brengen.[/quote]

En in NL is het dan nog de vraag of zwarte piet erbij mag zijn he

Deze 911 is voor ‘t ogenblik duidelijk een ‘pièce unique‘. 😉
                            Wie een auto zo aflevert verdient duidelijk de roe van de man die naar verluidt binnenkort over de daken gaat lopen om de kindertjes (groot en klein!) een geschenk te brengen.

ik zie geen schokbrekers op de onderste foto 🙂

ik zie wel de plaats waar de schokbrekers zouden moeten zitten 😈 😈 😈

:respect2: %aar alles komt snor met deze ELF en eind goed, al goed, hopen we.

Wim

Mallen zijn geleverd, dus opbouw voor het richten begonnen.

En zoals jullie zullen zien komen we op bepaalde plaatsen wat te kort.

Op de plaats waar de bevestiging punten zouden moeten passen, komen we zo’n 2 cm te kort, en loopt een en ander scheef.

Hier moet hij bijna 2 cm omhoog.

Op de onderste foto even naar de punten kijken waar de schokbrekers vast zitten, en de rest spreekt voor zich zelf.

[quote=”Igordiver” post=145831]

“E bekke verlies edde altijd”[/quote]
                                  😆 zo kunde het wel stellen ja :think:

Wordt leuk om het werk van Timo en Chris hier verder op te volgen, want ik zou mijn grasmachien zelf nog beter “gerestaureerd” hebben.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 113)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.