Re: software aanpassing

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Re: software aanpassing

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Anoniem

      Bedankt!

        sonar schrijft:

        Ik heb zeer goede ervaringen met Heinz..
        Heb wel vernomen dat de programmeur daar nu weg is en een nieuw bedrijf heeft opgericht, dit zou nog beter zijn.
        Kan me de naam wel niet herinneren, misschien iemand anders hier…

        Dat is Bruno en die is nu zelfstandig begonnen in Willebroek,zeker één van de betere tuners van Belgie,schrijft zijn software ook zelf…
        http://www.br-performance.be/nl-be/over-ons/bedrijf/

        Anoniem

          Heinz is een oude bekende (circuit verleden), ben er een aantal maanden eens langs geweest en had toen blijkbaar niet de middelen te helpen. Kortelings nog een telefonische babbel gedaan en ook toen was hij niet echt een voorstander…Reden dus nu bekend.

            Ik heb zeer goede ervaringen met Heinz..
            Heb wel vernomen dat de programmeur daar nu weg is en een nieuw bedrijf heeft opgericht, dit zou nog beter zijn.
            Kan me de naam wel niet herinneren, misschien iemand anders hier…

            Anoniem

              Zoals verwacht, ook Manthey verkoopt enkel pakketten, ttz ECU aanpassing, uitlaat met gewichtsbesparing van 6.7 kg, ed ook zotte prijzen:
              +25pk/25Nm à 9400 of +30pk/30Nm à 10470 + install +/- 685 EUR (btw in) 😕
              Zal daar wel eens langs gaan maar dan als toerist 😉

                enkel de software is aangepast en KN luchtfilter gestoken,sportuitlaat zit erop bij carrera s,heb ook sport chronopakket 😉

                Anoniem

                  Bedank voor de info!
                  Heb je de uitlaat dan ook laten steken of enkel de software aanpassing?
                  Mail is onder weg!
                  Met vragen zoals: welke garantie geven die mannen? Schrijven die zelf hun software of kopen die die gewoon in? enz…

                    hoi Reys
                    Een goed adres en dat is Powerplus engineering ,www.power-plus.be,
                    de mijne is daar trouwens gedaan, heeft zelf een vermogenbank,eerst worden de originele pk,s gemeten,daarna de computerdoos eruit genomen en geherprogrammeerd,heb ook KN luchtfilter gestoken,daarna gaat hij terug op de vermogenbank
                    het resultaat is dat de mijne even snel is als een GTS,gemeten met een vriend van ons die met GTS rijd,bij het optrekken aan de lichten,niet één maal,maar telkens opnieuw is hij 2auto’s achter,pas bij 200km per uur begint hij te naderen en rijdt dan voorbij,heb ook 420 nm zoals hij,bij het naderen zijn het de pk’s van de GTS
                    spijtig reys dat we geen praatje gemaakt hebben bij Timo,Wim 🙄

                      voor het schuinsmarcheren hebt ge trouwens helemaal de verkeerde auto, want iedereen zou weten waar je weer gezeten hebt met die mooie maar opvallende auto 😆 😆

                        zo lang ge maar enkel schuin loopt is het nog niks, ‘t is maar van nen keer dat ge ook een schuinsmarcheerder wordt, dat het echte gezaag begint… en vaak ook de kosten! 😆

                        Anoniem

                          😆 Hoor ik hier precies mijn Madam spreken 😆

                          Maar je hebt gelijk Bruno, en toch!
                          Het kan niet stoppen, de reden heb je net al aangehaald 🙁 en je moest eens weten waar ik nog mee bezig ben 8)
                          Ik zou idd een autootje op maat kunnen laten maken, maar daar heb ik niet de vereiste fondsen voor 🙁 , is wel de oplossing voor al mijn “gezaag” 😉
                          ‘t Is voordurend schommelen tussen gevoel en budget, is het dat allemaal wel waard???
                          Nee, en dan lees ik en zie (andere fora) ik jullie bezig 👿
                          Het gaat zo op en af, afhankelijk als ik recht- of schuin loop 😉

                            Miljaar JP
                            Waarom pas jij niet in een GT3
                            Wanneer stopt dit?
                            Het is mijn gedacht he en hopelijk trap ik niet op zere tenen
                            Ik weet dat je zot bent van GT3,964rs enz
                            Maar ik denk dat het moeilijk wordt om het karakter van die motoren te kunnen imiteren
                            sorry JP
                            Volgens mij heb je bij Manthey de grootste kans maar het prijskaartje?

                              Zip tuning heeft geen testbank en ik zou ook een tuner kiezen die zijn software zelf kan schrijven en volgens mij koopt zip zijn software gewoon bij een andere tuner.

                              Anoniem

                                Dank voor mijn geheugen wat op te frissen Porschky! Nu je het zo verduidelijkt komt ik tot besef dat ook ooit ergens eens te hebben geweten 😕
                                Ik zoek (zie TERUGGEVONDEN ) geen toptoestanden enkel een betere vermogensverdeling.
                                Trouwens ben je totaal verkeerd bezig met 450 pk in de motor te proppen als de rest niet is aangepast! Maar daar hebben wij allen weet van 😉
                                (dus geen compressor + te duur)

                                Ondertussen antwoord gekregen van BR Performance en ZIP tuning.
                                Nu nog eens terug met Manthey contact opnemen.

                                  dat fameuze ‘gat’ in de vermogenscurve dat we vaak voelen (en hoe meer PK’s, hoe meer men zo’n vermogensgat gaat aanvoelen natuurlijk!!) is dus te danken aan de geluidshomologatieprocedure! Dat is nog altijd een zeer simpel gedoe: op een stukje weg bij de homologatiecommissie moet het voertuig vanaf een streep op de weg voluit accelereren, en bij de tweede streep wordt het geluidsniveau gemeten! Die producenten van auto’s/moto’s weten dus ook perfect hoe die afstanden liggen, en wat ze doen is: een vermogensgat voorzien, zodat je tegen die tweede streep plots wat minder gaat gaan produceren aan decibels, om er terug door te zijn!

                                  Bij mijn Honda Blackbird inderdtijd vertoonde mijn vermogenscurve op de rollentest tussen 5 en 7000 toeren een duidelijke inzinking, die ook echt wel te voelen was, en waardoor je minder schakellui kon voorbijsteken, zeer ergerlijk, en vaak ook gevaarlijk in het uitaccelereren op een vochtige ondergrond als dan plots het vermogen er weer duidelijker inkwam, een soort van mini-turbo-effect bijna. Na een stage 1 tuning met andere sproeiers, open luchtfilter van K&N en een open uitlaat vertoonde ik op piekvermogen amper winst (3 pk!) , maar tussen 5 en 7000 een winst van 27 pk!! En geen inzinking meer op de curve, maar bijna een bultje naar boven toe…

                                  En geef toe, vermogenswinst in het middengebied is in real life situaties veel meer waard dan topvermogen, gezien de reserves die we daar toch al hebben! Dus… doen! 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.