Re: wegwerken loodjesresten op velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re: wegwerken loodjesresten op velgen

• Maker
    Discussie
  • Met aceton of white spirit zul je deze wel wegkrijgen. Eventueel ook thinner maar moet je oppassen voor eventuele lakschade aangezien dit vrij agressief spul is.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Anoniem

Yep (1°x) nooit de baan op met vuile velgen! Die lijmresten zorgen telkens voor wat ergernis… nu, ‘t is weeral opgelost!
      Yep (2°x) het ambetante niet op te sporen geluid is weg 😛 |

Blingblingvelgen weer.En is het probleem van vorige zomer-het ambetante niet op te sporen geluid bij regenweer ondertussen ook opgelost ❓

Anoniem

Opgelost!
          Beetje stom eigenlijk 😳 maar beroepsmatig heb ik nu en dan eens een goede ontvetter nodig…inderdaad werkt ook voor het oplossen van lijmresten 😀
          is van zeer goede kwaliteit en tast geen lak ed aan hoe stom kan een mens zijn, allé ikke toch
          Enkele foto’s ter illustratie, en metteen ‘t autootje klaar gezet voor het nieuwe seizoen 😀
          VOOR

NA

[quote=”polowonder”:15o1i3ag][quote=”flitser01″:15o1i3ag]is het niet te proberen met nagellak verwijderaar , daar haal ik ook steeds stiker resten mee weg[/quote]
            Is ook aceton, op glas ok, maar op gelakte of geverniste oppervlakken? Niet doen[/quote]

ach ok , dat wist ik dus niet 😳

[quote=”flitser01″:1ygt7mcv]is het niet te proberen met nagellak verwijderaar , daar haal ik ook steeds stiker resten mee weg[/quote]
              Is ook aceton, op glas ok, maar op gelakte of geverniste oppervlakken? Niet doen

is het niet te proberen met nagellak verwijderaar , daar haal ik ook steeds stiker resten mee weg

Anoniem

ok bedankt!!!!

Je hoeft inderdaad van de caramelschijf geen schrik te hebben, gewoon zijn ding laten doen en niet te veel druk op uit oefenen.
                    Wou je er gewoon attent op maken dat je zoals bij alles voorzichtig te werk moet gaan.

Gr Bert

Wim

Begrijp Bert zijn bericht niet verkeerd, werken perfect en gebruiken ze al langere tijd enkel voor velgen.
                      Wij gebruiken ze ook niet op autolak.
                      Daarom ook gebruiken op accu boormachine (lage toeren) komt er echt niks aan en is zo gepiept. 💡

Anoniem

ok, morgen dus naar jaarlijkse gewoonte nagelkrabben dus 😐 dus…

Caramelschijf aanschaffen en op accu boormachine plaatsen.
                          Iets beter is er niet.

Deze werken inderdaad schitterend, MAAR wel voorzichtig zijn met deze schijven, te lang op de zelfde plaats laten draaien kan ook lakschade veroorzaken!!!!

Gr Bert

Wim

Goede autohandel, en als je het niet kan vinden geef je maar even een brul, stuur ik je er wel eentje op.

Anoniem

idd aceton ed zeker niet gebruiken, remvloeistof heb ik in het verleden ook gebruikt, gaat idd iets rapper.
                              Wim; waar is dat te vinden, doe-het-zelf zaken?

[quote=”cvvracing”:1b7zb6cj]Met aceton of white spirit zul je deze wel wegkrijgen. Eventueel ook thinner maar moet je oppassen voor eventuele lakschade aangezien dit vrij agressief spul is.[/quote]

WOW, Aceton??? niet doen hoor, dat verwijdert je lak- (of vernislaag).

White spirit zal nog het beste zijn, maar ook WD40 verwijdert lijmresten, en is totaal niet agressief

Wim

Caramelschijf aanschaffen en op accu boormachine plaatsen. 💡
                                  Iets beter is er niet.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.