Reacties en vragen op Carrera to China – algemeen

Home Forum Carrera to China Reacties en vragen op Carrera to China – algemeen

  • Maker
    Discussie

  • wreckah
    Deelnemer

      hallo beste mensen!

      dave, merci voor het plaatsen van de link!

      Ja, we zien het compleet zitten! Ik heb begin dit jaar een avontuur gedaan met de moto, en ik kon het niet laten om een nog ambitieuzer projectje te doen! 😀

      hier is de link van mijn africa-avontuur:
      http://users.pandora.be/amber/tanzania/

      Mijne maat wou naar China in een Jeep, en ik wou naar China op de moto, en enkel pinten later hadden we een prachtig ‘compromis’ 😉 We houden allebei ontzettend veel van de klassieke 911, en de beslissing was rap gemaakt…

      Ondertussen hebben we al veel geleerd ivm de restauratie van een oldtimer (ik heb wat sleutelervaring met moto’s, maar dit is toch nog andere koek), en in september gaan we 2 weken fulltime aan de wagen werken.

      We hopen dat ie eind september klaar is, en dan gaan we de media contacteren (beginnend met AVS, want we zijn genteneirs 😉 ) , en hopen via de media aan een paar serieuze sponsors te raken.

      De wagen zelf is in vrij deftige staat, en ook redelijk origineel. Enkel vooraan hebben we serieus wat roest door het batterijzuur. Hopelijk kan dit opgelapt worden, en hebben we geen voledig nieuwe suspensiepan nodig…

      ik houd jullie zeker en vast op de hoogte van de progressie!

      groeten,
      jan

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 103)
      • 912?? klonk nochtans niet als een 4 potter

        of ‘t moet zijn dat het luider klonk omdat het een smal straatje was

          [quote=”wreckah”:nimjnue3]yo stijn,

          vandaag niet, laatste keer dat we buiten gekomen zijn was vorige zondag denk ik.

          Er rijden trouwens 2 gele early’s in en rond gent. Ik heb ’em al gezien, en enkele van mijn maten ook (ze beginnen foto’s te trekken, en ze zien dan dat het een oudere man is die ermee rondrijdt 😆 , die is trouwens ingeschreven als dagelijks voertuig, de onze is voorlopig nog oldtimer)

          groeten!
          jan

          edit misschien is erwin er wel mee aan het rondkarren 😉 hij zal verantwoording moeten afleggen aan mij! 😆 [/quote]

          Ik ken die oudere man. Prachtige 912 waarmee ie rondrijdt.

            tzal wel dien anderen geweest zijn, kon ‘t nie goed zien ,maar denk dat het een oudere mens was…

            anyway, bij deze wel nog es zeggen, wat eigentlijk geen geheim is:
            Gent is een toffe stad, stoofvlees frit op de vrijdags markt rond de noen, en ‘s avond weer naar olland gesjeesd met de 44S, ‘t was een goeie dag ,nu maar hopen dat de polies me niet heeft zien sjezen, damn geestig dien oprit met lange bocht om van centrum naar Antwerpen te gaan… zeker alst masjien breed geschoend is 😀

              yo stijn,

              vandaag niet, laatste keer dat we buiten gekomen zijn was vorige zondag denk ik.

              Er rijden trouwens 2 gele early’s in en rond gent. Ik heb ’em al gezien, en enkele van mijn maten ook (ze beginnen foto’s te trekken, en ze zien dan dat het een oudere man is die ermee rondrijdt 😆 , die is trouwens ingeschreven als dagelijks voertuig, de onze is voorlopig nog oldtimer)

              groeten!
              jan

              edit misschien is erwin er wel mee aan het rondkarren 😉 hij zal verantwoording moeten afleggen aan mij! 😆

                zeg, kan dat zijn dat ulle ant rond rijden waart in Gent met ulder masjien??

                kwas daar op tjool, maar khad et te laat gezien en kwas te voet, kvermoed dat er maar 1 gelen early rond rijd? ‘t zag er in ieder geval een schoon maschien uit, en ‘t klonk al even goed !

                  Hier zijn enkel video’s van tijdens onze ‘porsche to palermo trip’!

                  Franchavilla Di Sicilia
                  http://www.youtube.com/v/6PPGWYf-GNA

                  Mount Etna 1
                  http://www.youtube.com/v/wn9g5Y3MItQ

                  Mount Etna 2
                  http://www.youtube.com/v/8vVOiLbTTFs

                  Overtaken by another porsche in Sicilia
                  http://www.youtube.com/v/qfry_ISqGeY

                  Cinque Terre, Italy
                  http://www.youtube.com/v/xgnmvl-wvXs

                  Amalfi Coast, Italy
                  http://www.youtube.com/v/FPQiKCm2C0c

                  Nürburgring take-out 1
                  http://www.youtube.com/v/YKAa6kpoT24

                  Nürburgring take-out 2
                  http://www.youtube.com/v/iwZP_CHgxs0

                  hairpin Valberg, France
                  http://www.youtube.com/v/Kbn5c_kzt6w

                  Geniet ervan!

                  ken

                    [quote=”wreckah”:16abev8b]hey Ken,

                    ik heb geen idee van het aantal werkuren dat er tot nu toe in gekropen is…moest ik moeten gokken, ik zou zeggen 2 a 3 maand full time met 1 persoon. Ik heb ook de factuur nog niet gekregen van het spuitwerk, dus ik heb niet echt een idee hoe lang de spuiters nog hebben zitten schuren en voorbereiden. 😉

                    volgend projectje? 😆 ik heb alleszins veel goesting om nog een porscheke te doen, maar dan eentje waar nog veel meer werk aan is, zodat ik kan leren lassen, metaalbewerken, etc…ik zou me graag een circuit-porscheke bouwen: een oudje met een 3.2 erin of zo. Een 914’tje zou ik ook niet afslaan. 😉 [/quote]

                    daar is dus met veeeeeeel liefde aan gewerkt, tis zo dat het moet 8)

                    mmm ja ja je hebt het goed te pakken, zoveel te beter natuurlijk!!!!
                    hou ons zeker op de hoogte 😉
                    Proficiat hé

                      de ducktail ligt nog bij Tommy (onze spuiter), en is bij mijn weten nog niet gespoten. Ik moet nog eens langsgaan! 🙂

                      damn dat ziet er echt wel goed uit trouwens! 8)

                      de twee klepjes onderaan de voorbumper zijn ook nog zoek 😆

                        Hoe staat het eigenlijk met de DUCKTAIL ?

                        Hier alvast een voorproefje hoe hij er (ongeveer) zou kunnen uitzien

                          hey rufie,

                          we hebben de foto’s getrokken aan de suikerfabriek van moerbeke, nabij wachtebeke. 😉

                            Chapeau mannen !
                            Zat net nog te denken hoever jullie stonden. Prachtige foto’s en een sublieme locatie. In het Gentse ??

                            Gr,
                            Rufie.

                              hey Ken,

                              ik heb geen idee van het aantal werkuren dat er tot nu toe in gekropen is…moest ik moeten gokken, ik zou zeggen 2 a 3 maand full time met 1 persoon. Ik heb ook de factuur nog niet gekregen van het spuitwerk, dus ik heb niet echt een idee hoe lang de spuiters nog hebben zitten schuren en voorbereiden. 😉

                              volgend projectje? 😆 ik heb alleszins veel goesting om nog een porscheke te doen, maar dan eentje waar nog veel meer werk aan is, zodat ik kan leren lassen, metaalbewerken, etc…ik zou me graag een circuit-porscheke bouwen: een oudje met een 3.2 erin of zo. Een 914’tje zou ik ook niet afslaan. 😉

                              ken

                                mooie foto’s 8)
                                ziet er heeel mooi uit!!!!
                                Hoeveel werkuren hebben jullie er tot nu aan aan gespendeerd?

                                En komt er nog een andere project na dit en na de rit? 😀 wink:

                                  danku nogmaals 🙂

                                  ja, hij rijdt echt wel goed, de T is misschien het trage beestje uit de familie, maar hij is wel heel koppelrijk! Vanaf 1500 toeren trekt hij echt ferm op, tot ca. 4000 toeren, waar het een beetje minder sterk wordt, maar ik denk dat dat eigen aan de T is.

                                  We hebben geprobeerd om met de 180pk sterke 3.0CSI de porsche los te rijden, maar dat is ons niet gelukt.

                                  Morgen ga ik met een goede vriend (mecano) de carburateurs nog eens proberen afstellen, tot nu toe is het ons nog niet gelukt om ze netjes afgeregeld te krijgen (draait wel lekker maar veel poppen in de uitlaat). 6 cylinders synchroniseren is nog nét dat tikkeltje moeilijker dan 2 (van mijn moto) 😉

                                    Heel duidelijk is waar jullie wel tijd voor hadden… HEEL KNAP WERK!
                                    Zo te zien op het filmke heeft hij ook zijn pit nog steeds!

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 103)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.