Re:Brede velgen voor 930 turbo 1986

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Re:Brede velgen voor 930 turbo 1986

• Maker
    Discussie

• Wim

William, waarom wil je bredere banden als af fabriek.
      Ik weet uit ervaring dat als je op een oudere turbo bredere velgen legt als standaard, de auto zeer nerveus en gaat zoeken in de spoorvorming.
      Tevens zal op een nat of glad wegdek met de Porsche niet meer te rijden zijn.
      En zeker niet als bij jou abrupt de turbo erbij komt, met dat turbo gat. 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Toyo R888 8) , aangezien ik lees dat deze wagen toch niet in de regen zal gebruikt worden. Al zijn dit zeker geen banden die te onderschatten zijn in de regen.

Anoniem

Jack
          De maten zijn inderdaad degene die jij noemt.
          Bridgestone met N codering.

Wat ligt nu op uw wagen?
            205/55 vooraan (16 inch 7J)?
            245/45 achteraan (16 inch 9J)?

Als ik U probleem lees zou ik net als CabrioWim het plaatsen van brede velgen / banden afraden. Ik zou eerder zoeken in de richting van een sportievere (lees: plakkerige = zacht rubber) band.

Anoniem

Wim
              De 3 delige set die ik nu weet liggen heeft 275 banden voor vooraan en 335 achteraan.
              De 275 past achteraan netjes op mijn Turbo zonder de standaard spacer.
              Dat de 335 dan te breed is voor vooraan is denk ik dan normaal 😀
              Deze velg heeft echter een zeer brede boord aan de buitenkant.
              Als ik hier een zelfde boord kan voor vinden als die van de andere velgen zal daar een 215 band op passen.
              Zou dat dan ook al te breed zijn Wim ❓

Anoniem

Ik kom tractie te kort bij het opkomen van de turbo 😕
                Zelfs bij rechtuit rijden gaan de wielen spinnen 😀
                Ik weet ook dat het dan bij regen moeilijker zal worden,
                maar normaal zal de auto niet gebruikt worden in de regen.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.