Rechtsbijstand DAS, andere oplossingen?

Home Forum Zeverhoekje Rechtsbijstand DAS, andere oplossingen?

• Maker
    Discussie

• Jim Verbist
    Deelnemer

Vroeger had men zijn verzekering en daar zat standaard de rechtsbijstand in. Sinds enkele jaren hebben ze die er uit gehaald en bieden makelaars een aparte rechtsbijstand aan. Meestal is dat DAS. Eigenlijk is dat een verhoging van de premies omdat de aparte rechtsbijstand een vrij dure zaak is. Nu omdat onze makelaar er op hamerde hebben we dit dan maar ook genomen op alle verzekeringen. Waarschijnlijk omdat ze daar een vrij hoge commissie op vangen. Echter heb ik toch wat rare dingen gehoord over DAS. Zij zouden soms niet objectief handelen. Ook zegt mijn makelaar nu dat als ik niet op elk verzekeringsproduct de DAS rechtsbijstand neem zij mij niet meer als klant kunnen houden. Ik zit daar dus met ons gezin met alles van bank en verzekeringen. Dit wil zeggen vijf (5!) rekeningen en eveneens vijf (5!) soorten verzekeringen die ik er zou weg halen. Maar ik wil niet meer met DAS werken. Een keer gebruik van moeten maken en ik voelde mij direct als een misdadiger als ik die hun briefwisseling las. En ondanks ik 100% in mijn recht was toch verloren. Tegenpartij was wel een hele grote klant bij hun. Hun advocaat was gewoon aanwezig maar heeft geen woord gezegd. Ik zou dan veel liever met een eigen advocaat werken. Of met een maatschappij die hun eigen juristen hebben.

Nu is mijn vraag : zijn er nog degelijke maatschappijen waar de rechtsbijstand standaard in de polis zit? Want ik heb DAS dus opgezegd en als mijn makelaar zo blijft pushen en dreigen dan haal ik er zo snel mogelijk alles nog weg. En wat denken jullie van een volledige online polis? Is toch een beetje zoals een bank. Ze rekenen driemaandelijks een pak beheerkosten aan maar je zet er nooit nog een voet binnen. Alles gebeurt online. Zelfs rekeninguittreksels moet je maar zelf af printen. In het geval van de verzekeringen: heb je een ongeval dan ga je naar een erkend carrosseriebedrijf en zij handelen het ganse dossier af. De makelaar komt zelfs niet meer ter sprake (of wou in het geval van de skoda er geen tijd in steken). Zelfs de uitbetaling werd door het carrosseriebedrijf geregeld.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
      • Hier van DAS naar ARAG gegaan …

Ik denk dat ARAG in Belgie toch ook wel verzekerd.

Idem Euromex. Vroeger had elk van mijn verzekeringen een eigen rechtsbijstan. Is voordeliger gebleken voor mij om alles te nemen bij een lokale verzekeringsagent, dit zonder rechtsbijstand. En dan 1 polis rechtsbijstand af te sluiten. Zou zeggen, naar een andere verzekering gaan met al je papieren en eens laten uitrekenen.

S2

Ikzelf heb rechtsbijstand bij Euromex , gelukkig nog nooit nodig gehad.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.