Rechtse achter wiellager

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Rechtse achter wiellager

• Maker
    Discussie
  • Gisteren de rechtse wiellager willen loshalen JA WADDE 🙁

Trok hem volledig kapot, hij was dan ook slecht. 😳

Nu zit de buitenste ring nog in het huis en er is geen kraag meer aan. Iemand voorstellen hoe dit toch op een deftige manier te verwijderen is

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • [quote=”turbo”:zd8lxbd7]Luc

Het is me gelukt.
      De wonderen van een paar nachtjes WD 40 😀 wink:

Ik moet wel zeggen dat die dingen behoorlijk vast zitten amaai[/quote]

Ja zoveel tijd hebben wij hier niet voor zo een herstelling dus wij verwarmen hier en dan trek er uit. 😉

Luc

Luc

Het is me gelukt.
        De wonderen van een paar nachtjes WD 40 😀 wink:

Ik moet wel zeggen dat die dingen behoorlijk vast zitten amaai

[quote=”turbo”:38qu1lxq]Luc

Die arm is toch van Alu, is dat dan wel gezond om daar met de brander op te zitten. 😕

Had de lager eens bekeken en d’er zat daar praktisch niks vet meer in. 😯
          Ik denk dat ik de andere zijde ook nog ga vervangen maar eerst maar eens kijken om deze los te krijgen.

Die manier om hem los te “kloppen” is hopeloos, ring geeft geen mm 👿 [/quote]

Je moet dit maar zachtjes warmen hé, als je daar vollen bak op zit met die brander ja dan gaat het niet goed komen vrees ik. Maar bel me anders eens en ik zal het je wel uitleggen met veel plezier en het is nog gratis ook 😆

Luc

Luc

Die arm is toch van Alu, is dat dan wel gezond om daar met de brander op te zitten. 😕

Had de lager eens bekeken en d’er zat daar praktisch niks vet meer in. 😯
            Ik denk dat ik de andere zijde ook nog ga vervangen maar eerst maar eens kijken om deze los te krijgen.

Die manier om hem los te “kloppen” is hopeloos, ring geeft geen mm 👿

Ik krijg het er warm en koud van 😉

Maar idd, goede tip van Luc !

Om dit los te krijgen verwarm je juist de arm waar het stuk nog in zit en dan trek je dat er simpel uit. Let wel op dat het echt niet te warm word anders is alles stuk. Voor de nieuwe er in te steken, leg je gewoon de nieuwe lager in de diepvries en je verwarmd die arm weer en dan val de nieuwe rollager er zo in. Als je toch iets niet snapt mag je me gerust eens bellen op 052202117 😉

Luc

Onder een pers en met een juiste stempel uitpersen ofwel neem je een stukje draadstang van acht of tien mm ,plooi dit volledig rond als een beugel en las de twee uiteinden in het resterende lagerschaal.Nu heb je een ‘oog’ waar je een ferme mep in kan geven en alzo komt hij er zeker uit.Grtn en succes,Yvan..

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.