Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Reconditioneren velgen
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
26 september 2010 om 11:32
Heeft iemand ervaring met het reconditioneren of terug in nieuwstaat stellen van velgen? Aangezien de vorige eigenaar graag de stoeprand opzocht, zijn de velgen op verschillende plaatsen beschadigd. Ik zou ze graag terug mooi krijgen zonder er nieuwe te moeten bestellen.
Porsche Drogenbos biedt dit aan, maar ze vragen uiteraard goed door. Weet iemand of dit elders kan gedaan worden?
Grtz,
Johan
-
MakerDiscussie
-
Jammer dat je zo ver woont .
De door mij opgegeven personen nemen het werk wel steeds in alle dankbaarheid aan .FG Porsche doet geen poederlakken meer (dat zijn dan ook de enige waar ik een antwoord gekregen heb)
Ze waren zelfs zo vriendelijk een firma door te geven die het wél deed (hier ook reeds vernoemd), maar daar had ik al 2 mailtjes naar gestuurd en 2x naar gebeld zonder resultaat.Dus als ‘t zo druk is in de poederlakkerij blijf ik wel lekker met mijn BBS lookalikes bollen 😉 Ik ga nu ook niet gaan smeken …
El Teufel, in elk geval nog eens bedankt voor jouw moeite 😉
[i]”Poeder lakken gaat gepaard met hitte behandeling van de velgen. Er zijn er die beweren dat sommige velgen daarbij kunnen vervormen, kromtrekken.
Spuiten van grond- en toplaag met erboven velgen vernis is de originele bewerking af fabriek.
In overweging te nemen.
Onlangs hier in JABBEKE 200.00 € betaald voor 4 telefoon velgen, 2de methode, met onberispelijk resultaat.
Ook 4 cup velgen laten poeder lakken in ZAFFELARE voor 250.00 € met visueel succes.”
[/i][b]Hadden U coörd. gegeven voor iemand die poederlakt: FG Porsche te LOCHRISTI!
Voor restauratie door spuitwerk, ook in oranje: AUTOMECA, Vlamingveld 2 / bus D te 8490 JABBEKE – Frederik CAERS 050 / 39 58 06, 0478 / 33 22 38.
[/b]Doe de groeten van “Der Teufel”.
🙂 😈 🙂
Voila,
Projectje is voor mijn part afgeblazen : bellen en er neemt niemand op of je krijgt antwoordapparaat, mailen daar komt geen antwoord op of ze doen het niet meer.Anyway, als er iemand 4 velgen kan ontdoen van borduurschade en ze kan poederlakken in ‘t oranje mag je me een pm sturen.
Johan,
volgende kan ik je wel aanbevelen: voor zandstralen en poedercoating
– heb zelf mijn originele 964 velgen laten doen
– heb de 17″ alessio velgen voor de Golf cabrio van de zoon laten coaten (wel zelf borduurschade weggewerkt)“Anibel-coating”, Bloemsehoeve 25, Aarschot – 016/56.80.63
– telkens 40 Euro per velg
– zeer tevreden van het resultaat
– meerdere kleuren mogelijk
– soms moet je wel een klein beetje geduld hebbengrtn Erwin
Mushroom schrijft:
Weet iemand een adresje (liefst in de buurt van Dendermonde) waar ik m’n velgen kan laten poederlakken ?
Niemand ? ‘t Begint te kietelen … 🙂
Ik heb voor de garage al een paar keer met aluvelgrepair gewerkt, soms kan het lakwerk wel beter ( velgranden niet altijd perfect gedekt met lak, en de binnen kanten niet zuiver ).
Dit is mijn ervaring met deze firma, misschien hebben andere betere ervaringen met deze!
Groeten Bert
Aluvelgrepair heeft niet veel zin om te antwoorden op mail blijkbaar 🙁
Weet iemand een adresje (liefst in de buurt van Dendermonde) waar ik m’n velgen kan laten poederlakken ?
Poederlak kan idd glimmend zijn .
Hangt ervan af welke kleur je vraagt .
Ze kunnen zelfs een grijze lak met chroomlook effect poederlakken.
De witte velgen op mijn 968CS heb ik ook laten renoveren en poederlakken .
Van kromtrekken heb ik nog nooit gehoord of gemerkt .
Heb toch al wel ettelijke stellen (10tal) op deze manier laten doenZal binnenkort eens contact opnemen met deze bedrijven. Merci voor de vele tips! 😀
aha wist ik niet, merci voor de verbetering! 😉
Wat is dan het interessantst? spuiten of poederlakken?
qua prijs, verdeling (zodat je niet teveel lood moet gebruiken), kwaliteit (vermoed lakken), mogelijkheden…
Ik heb reeds andere velgen overwogen, maar de kans bestaat er ook in dat ik ze gewoon in een ander kleur steek eens de banden versleten zijn (wss zwart?) daarmee dat dit me wel interesseert…
grtz
Renéik heb een gepoederlakte V8 blok in men living staan en die blinkt ja. als ik me niet vergis heb je wel geen metalique kleuren bij poederlak, wat je bij spuiten wel hebt dan.
René
een kennis heeft in Herentals bij ALCO een setje laten poederlakken in sparkling grey met bovenop een vernislaag. dus metallic kan wel degelijk bij powdercoating.
dit bedrijf is een industriele lakkerij en doet geen herstel of plamuurwerk enkel stralen en lakken.Mushroom schrijft:
[quote]Waar precies heb je die 4 cup velgen laten poederlakken ?
Mijn Cup velgen (996) hadden redelijk veel borduren gezien, er zitten ondertussen BBS-achtige velgen met gepolierde rand op, maar met de winter in ‘t vooruitzicht had ik graag m’n 4 originele Cup velgen laten herstellen en poederlakken in ‘t oranje 8)Noob vraagje : poederlakken kan toch ook glanzend zijn hé ?? 😳
Ik zou ‘t kleurtje willen zoals op deze :ik heb een gepoederlakte V8 blok in men living staan en die blinkt ja. als ik me niet vergis heb je wel geen metalique kleuren bij poederlak, wat je bij spuiten wel hebt dan.
maar als je voor dit oranje gaat lijkt me dat geen probleem te zijn. weet wel niet of ze in hun kleurengamma een oranje hebben dat dit benadert, veel kans van wel maar niet zeker.
René
Waar precies heb je die 4 cup velgen laten poederlakken ?
Mijn Cup velgen (996) hadden redelijk veel borduren gezien, er zitten ondertussen BBS-achtige velgen met gepolierde rand op, maar met de winter in ‘t vooruitzicht had ik graag m’n 4 originele Cup velgen laten herstellen en poederlakken in ‘t oranje 8)Noob vraagje : poederlakken kan toch ook glanzend zijn hé ?? 😳
Ik zou ‘t kleurtje willen zoals op deze :
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.