Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Re:Contactslot
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door
Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Anoniem17 augustus 2011 om 11:36
Ik ga een nieuw draadje openen omtrent mijn ruiten.
Hier nog bedankt om mee te denken mannen en misschien ook vrouwen 😀Anoniem16 augustus 2011 om 23:00Zal morgen proberen een foto te maken en te posten.
Nu lijkt het erop dat de ruit te klein is voor de sponning.
Er zijn meerde plaatsen waar de rubber niet mooi aansluit.Dat is niet zo leuk. 🙁
Maar een raam rubber van een 964 en ruit van 3.2 gaat niet samen, en ook niet andersom.
Dus als een nu een rubber van een 964 zonder pees inzit, zit er de ruit ook in, deze is groter dan een 3.2 ruit.
Dit kun je controleren aan het zwarte stripje onderaan de ruit, dat heeft een 3.2 ruit niet.
Ik heb indertijd in mijn cabrio ook een 964 ruit en rubber getrokken, de reden daarvan is dat deze beter afsluiten en soepeler zijn, verder nooit problemen met gehad.
Ik ken zelfs iemand die een 993 ruit in zijn 3.2 cabrio heeft laten lijmen, dat is het voordeel van de oudjes tot en met de 993, er past nl. heeeeeel veeeeeel. 😉
In mijn cabrio kwam er langs de oude ruit ook wat water links binnen, maar dat bleek (buitenkant lak niks te zien) omdat er onder de rubber al een klein gaatje geroest was.
Hoeft bij u niet te zijn, maar zou alles goed controleren voor je een nieuwe ruit trekt.Anoniem16 augustus 2011 om 14:21Ik heb de reden gevonden van de problemen, er zit water in mijn contactslot.
In mijn P zit namelijk een rubber rond de raam van een 964 ipv de juiste met de draad in. Nu blijkt er water via de onderkant van de raam in mijn dashboard te zijn gelopen 🙁
Zal nu maar op zoek gaan naar de juiste rubber.
Ik zal wel eerst moeten uitzoeken of ik de juiste raam heb, of dat dit ook eentje is van een 964. Achteraan is het hetzelfde verhaal, dus best ook maar origineel gaan maken.
Ik zal de nummers die op het glas staan wel eens posten, kan er misschien iemand mij vertellen of ik de juiste ramen heb of niet.heeft er ooit/staat er een apart alarm bij ingebouwd? heb ooit hetzelfde aan de hand gehad, dacht ook contactslot omdat ik als ik de sleutel wat rammelde/bewoog bij het starten, de auto wel aansloeg. Bleek een slecht contact waar het alarmsysteem de bekabeling van het slot vroeger onderbrak maar later weer aan elkaar gezet waren. Door het rammelen/wiebel maakte dit dan soms wel weer contact. Heb toen de bekabeling vanaf slot tot relaiskast nagelopen, en de verbindingen vernieuwd waar de draden aan elkaar verbonden waren en liep daarna weer als een trein.
Is normaal gezien een geheel.
Maar je kan de sloten van de deuren weer aanpassen op je contactsleutel.
Als je de cilinders van de deurklinken eruit hebt, kun je door middel van de schuifjes in het cilinderslot te verplaatsen/versteken deze weer werken krijgen op de nieuwe sleutel contactslot.Klink ingewikkeld, maar valt mee.
Anoniem16 augustus 2011 om 09:28Wim ik heb er gisteren nog een tijdje mee bezig geweest.
Het is het contact.
Wanneer ik niet kan starten met de sleutel gaat het na wat duwen en trekken met de sleutel wel. Dit is een probleem dat ik snel wil gaan oplossen.
Nu krijg ik de P nog in gang maar ik wil bij de volgende rondrit niet staan prullen op 100 km van huis.
Dus nu opnieuw mijn eerste vraag.
Is het mechanische deel apart van het elektrische of is dit 1 geheel?
Wil immers graag met 1 sleutel blijven rijden.Anoniem15 augustus 2011 om 21:13Absoluut geen probleem met de batterij want na mijn post startte hij zonder probleem.
Heb er een rit mee gereden en stilgelegd om te tanken, weer geen probleem om te starten. Bij het thuiskomen stilgevallen met in de garage rijden en toen deed ie weer niets met de starter. De rest is allemaal normaal, de lampjes branden allemaal en de benzine pompen maken het nodige lawaai 🙂 enkel de starter gaat niet rond.
Ook is er geen verschil ik sterkte van de verlichting in het dashboard te zien bij het proberen starten dus ik denk dat de starter niet word aangestuurd.
Zal van de week maar eens een en ander gaan uitmeten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.