REFLECT NR- PLAAT VOORAAN AFGEKEURD OP TC + BANDEN

Home Forum Zeverhoekje REFLECT NR- PLAAT VOORAAN AFGEKEURD OP TC + BANDEN

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Vandaag met de P naar de keuring geweest en met rode kaart buiten gekomen 👿 omdat er een reflecterende nr-plaat op hangt zonder merkteken van erkende leverancier van reproductie nr-platen.
    De nr-plaat is van het zelfde formaat als de originele en is gemaakt door een bedrijf dat stickers maakt.(van 3M)

    Waar de P ook nog voor afgekeurd is omdat de snelheidsindex van de banden ‘V’ is en dit “maar tot 240km/uur is”.
    Volgens de mensen van het keuringsstation moet er banden opliggen met snelheidsindex ‘W’ tot 270 km/uur :wtf:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
    • Alsook de nummerplaathouders: alleen nog bij ons opperhoofd… 8)
      McKlusky is the way to go dus.

        Bij meneer paddestoel zelve: Mushroom. 😉
        Daar heb ik ze toch via besteld en is beide keren heel leuk verlopen. :up:

        Ik denk dat je bij andere mods ook wel kunt bestellen…? :think:
        Dit durf ik wel niet met zekerheid zeggen aangezien de lanyards ook exclusief te verkrijgen zijn bij McKlusky.

          Bij wie kan ik hier een plaathouder bestellen van het forum?

          Costa

            Heb voor mijn Cayman ook een perso plaat genomen :engeltje:
            Ik maak een foto eens ze op de wagen staat 😀

            PB

              Neen, enkel de 9 halen ze eraf.

                Er staan er paar rare tussen hoor, HIHIHI en HAHAHA,

                Klopt het als je al een 9-xxx-xxx plaat hebt dat je deze kan veranderen mits 30€ opleg
                naar eventueel PORSCHE ofzo?

                Costa

                  voor zij die inspiratie zoeken voor een originele nummerplaat :

                  http://www.clint.be/auto/dit-zijn-de-lolligste-belgische-nummerplaten-fotospecial-gallery?galleryview=full

                  Trop is teveel ?

                  Luc

                    [quote=”patrickvb” post=168330][quote=”koenc” post=168322]Anders eens naar Dendermonde gaan…[/quote]
                    Ik ben er ook al eens geweest. Minder lang wachten dan in Aalst en inderdaad veel vriendelijker.[/quote]

                    Ik ben in Erembodegem geweest, dit is 2 min van mijn werk,
                    De volgende keer zal ik Dendermonde kiezen denk ik.

                    Costa

                      [quote=”koenc” post=168322]Anders eens naar Dendermonde gaan…[/quote]
                      Ik ben er ook al eens geweest. Minder lang wachten dan in Aalst en inderdaad veel vriendelijker.

                        G-man heeft gelijk :respect2:
                        Ben maar is wat gaan opzoeken en voor de freaks Meer info
                        Voor de niet freaks: de reproductieplaat dient een “goedgekeurde” plaat te zijn.

                          Anders eens naar Dendermonde gaan…
                          Supervriendelijke gasten!
                          Mocht Moest zelf met de GT3 in de remmentestbank rijden (“zo laag meneer, dat risico neem ik niet”) om daarna niet op de brug te geraken. “die is toch vreed laag hé … :geek: rij hem hier opzij dan maar naar buiten, dat soort wagens wordt toch maniakaal onderhouden, die moet onderaan niet bekeken worden, trouwens die is toch volledig toegewerkt” … duidelijk een kenner! :respekt:
                          Oh, en die iets kleinere sticker ter vervanging van de standaard nummerplaat … no problemo. :happydance:

                          J

                            [quote=”Costa” post=168192][quote=”Harley G” post=167968]Costa, ik kan mis zijn maar ik heb mij onlangs laten vertellen dat de nrplaten in reliëf moeten zijn omwille van de leesbaarheid door camerasystemen ofzo…..[/quote]


                            @Harley

                            Ik denk dat je gelijk hebt hoor.
                            Ik heb zopas bij Carrera motors een plaathouder voor vooraan
                            de bumper te monteren besteld dit kost iets van een 20€ hebben ze mij verteld, om een nr-plaat te kunnen monteren in reliëf.

                            Costa[/quote]

                            Dit klopt niet, reproductie platen moeten geen reliëf hebben.
                            Mijn plaat om naar de keuring te gaan heeft geen relief.
                            Het is een plastic plaat (glad) waar de rode letters en witte achterkant langs de achterzijde aangebracht zijn.
                            De voorkant (zichtbare kant) is dus glad. Geen opmerking op de keuring terwijl ze wel degelijk de plaat nagekeken hebben aangezien ik een opmerking had vanwege mijn stickerplaat tijdens de vorige keuring.
                            Relief is volgens mij niet verplicht.

                            Meer info hier

                            http://www.autoforum.be/showthread.php?50346-Nieuwe-nummerplaat-in-stickervorm

                              Tja , de keuring !! :bounce:
                              Ik had opmerking voor slijtage achterbanden : profieldiepte 4mm en gelijkmatig afgesleten!!Begrijpen wie begrijpen kan.

                              :driver: *porsche

                                Vandaag plaathouder vooraan gemonteerd en ander set banden.
                                Naar de TC keuring geweest en groenekaart gekregen :relaxman:

                                We zijn weer wat wijzer geworden qua reglementering reflecterende nr-platen en snelheidsindex van de banden.

                                Mvg
                                Costa

                                  De W-banden zijn daarnaast ook qua wegligging op lagere snelheid een veel betere keuze dan de V-band.
                                  De wangen van de banden zijn steviger en dus stuurt het fijner.
                                  Het verschil is nog veel groter met H-banden, lagen onder de Scenic van mijn vrouw, was echt een comfortabele dweil maar nu na montage andere banden met hogere snelheidsindex stuurt hij veel strakker.

                                  Kortom: je hoeft niet boven de 240km/h te komen om de voordelen van een W-band te ervaren

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.