REFLECT NR- PLAAT VOORAAN AFGEKEURD OP TC + BANDEN

Home Forum Zeverhoekje REFLECT NR- PLAAT VOORAAN AFGEKEURD OP TC + BANDEN

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Vandaag met de P naar de keuring geweest en met rode kaart buiten gekomen 👿 omdat er een reflecterende nr-plaat op hangt zonder merkteken van erkende leverancier van reproductie nr-platen.
    De nr-plaat is van het zelfde formaat als de originele en is gemaakt door een bedrijf dat stickers maakt.(van 3M)

    Waar de P ook nog voor afgekeurd is omdat de snelheidsindex van de banden ‘V’ is en dit “maar tot 240km/uur is”.
    Volgens de mensen van het keuringsstation moet er banden opliggen met snelheidsindex ‘W’ tot 270 km/uur :wtf:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
    • [quote=”Costa” post=168072]Vrijdag eens tot bij FG Porsche rijden om achter een plaathouder vooraan te gaan.[/quote]

      Waarom zo ver rijden als je ze hier ook kan krijgen…? :engeltje:

        Vrijdag eens tot bij FG Porsche rijden om achter een plaathouder vooraan te gaan.
        Kwestie van in orde te zijn met reflecterende nr-platen.
        Zo kan ik er een metalen versie tegen hangen.
        Costa

        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          [quote=”993″ post=168048]Waarschijnlijk net zoals jij gedaan hebt zeker????[/quote]
          Correctie; ik heb nog altijd mijn 997 ook, anders gaat Mushroom nog zeggen dat ik geen Porsche meer heb 😆
          Ben ik trouwens mee naar de controle geweest 1 maand geleden en geen enkel probleem gehad 😆

          Nu, de 997 ga ik waarschijnlijk weg doen en een oudje kopen (964, 993 ???). Dus als er mensen zijn die iets moois weten staan (zonder werk aan) let me know…

          Sorry voor het off-topic bericht :engeltje:

            De keuring aaaaaah een bende gefrustreerde garagisten.
            moet naar de keuring met 964 had vorig jaar al problemen met de wielen maar er toch door met extra Tuning keuring.
            Dit jaar: ruzie ruzie
            Keurder: ha mijnheer heeft zijn 964 verlaagd.
            ik: nee heb hem zo gekocht
            Keurder: heb je papieren van die verlaging en veren.
            Ik: eeh nee
            Keurder: het is een import uit Duitsland dus moet je papieren hebben van plaatsing veringen en attest van veringen.
            dus ik kreeg een beperkte groene kaart voor 3 maanden. :bounce: :bounce:
            Ik ga daarmee naar mijn garagist en vraag voor meer uitleg. Jah en nu was zijn antwoord , we gaan eens kijken welke veren er onder zitten.
            Na wat kijken en zoeken naar een merk blijkt het dat het de originele veren zijn vanuit de fabriek. Deze kan je ook verlagen.
            Dus Dirk terug naar de keuring met de wagen en een 1/2 uur later een groen kaart voor een Jaar met de vermelding dat de veren en banden origineel van de fabriek zijn.

            Man man man al die tijd verspilling

              Waarschijnlijk net zoals jij gedaan hebt zeker????

                [quote=”G-man” post=168010]Ik zie regelmatig moderne sportwagens met een stickerplaat tegen hun voorbumper omdat die gasten de glooiende lijn van hun wagen niet willen onderbreken met zo’n plakaat vanvoor.
                Hoe geraken die elk jaar door de keuring??[/quote]

                Die verkopen hun wagen alvorens ze er naar de keuring mee moeten gaan 😀

                J

                  Ik heb ook een stickerplaat vooraan. Europees formaat met een ééntje vooraan en reflecterend.
                  Op de keuring krijg ik soms een opmerking, soms niet.
                  Ik heb een ‘officiële’ reproductie plaat om naar de keuring te gaan. Dan plak ik de stickerplaat gewoon af en hang de andere met dubbelzijdige tape knal van voor op mijn bumper. Het trekt op niks en ze zou er geen half uur op blijven hangen als ik rondrij. Als ik niet oppas valt ze er zelfs al af voor ik de keuring uitrij…
                  Drie keer raden,… Geen opmerking meer.
                  Ik rij buiten, trek die plaat eraf, de tape van de stickerplaat en ik ben weg…
                  Probleem opgelost….

                  Ik zie regelmatig moderne sportwagens met een stickerplaat tegen hun voorbumper omdat die gasten de glooiende lijn van hun wagen niet willen onderbreken met zo’n plakaat vanvoor.
                  Hoe geraken die elk jaar door de keuring??

                  PB

                    [quote=”Costa” post=167947]Volgens de mensen van het keuringsstation moet er banden opliggen met snelheidsindex ‘W’ tot 270 km/uur :wtf:[/quote]

                    Op mijn Seat Leon Cupra lagen ook banden met snelheidsindex ‘W’ op, stond ook vermeld op de papieren v/d auto.
                    Dan ben je dus idd wettelijk verplicht deze snelheidsindex te steken. 😉

                    S2

                      Herinschrijving van hetzelfde voertuig op dezelfde eigenaar, kan niet via web-DIV, dus waarschijnlijk heeft hij alles per post opgestuurd 🙂

                      Ik ben er zelf mee langs de DIV gegaan (wat ook wel enkele uren in beslag neemt!), maar ik had de plaat de dag erna.

                        Oei, dan moet ik daar op letten, want ik verwachtte de nummerplaat vandaag in de bus….niet dus. 😈
                        verleden maand bij de verzekering geweest voor de herinschrijving na 1 mei.
                        Deze beloofde de plaat voor de feestdagen op te sturen….als het nu nog een halve maand duurt voor ik de plaat thuis heb had ik beter zelf naar de DIV geweest. 🙄

                        Anoniem

                          S2

                            Nummerplaten vooraan in sticker vorm zijn niet meer toegelaten sinds de invoering van de Europese nummerplaten (die met een 1- vooraan dus 😉 )

                            Elke nummerplaat verkoper zou je daar ook voor moeten waarschuwen (bij mij hebben ze het in elk geval wel steeds gedaan).

                            Vindt het ook heel raar dat een bandenboer banden legt die niet conform zijn aan de fabrikanten gegevens. Normaal doen ze dat nooit, tenzij je ze online besteld op eigen risico of ze op jouw uitdrukkelijke vraag gemonteerd moeten worden. (Zijn dan waarschijnlijk geen banden met N-codering veronderstel ik?)

                              Lijkt me inderdaad ook wel het meest veilig. Had je nu een 924, dan was een V voldoende. :mrgreen:

                                @steri2311 :up:
                                Als je een wagen koopt die 240 kan, banden opleggen die 240 aankunnen. Koop je er een die 280 kan, 280. Leve de Autobahn en de Duitse aanpak.

                                  Costa, ik kan mis zijn maar ik heb mij onlangs laten vertellen dat de nrplaten in reliëf moeten zijn omwille van de leesbaarheid door camerasystemen ofzo…..

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.