Regeringsdiscussie rond het generatiepact

Home Forum Zeverhoekje Regeringsdiscussie rond het generatiepact

• Maker
    Discussie
  • In verband met de discussie rond het generatiepact ligt volgens mij de oplossing voor het rapen.

Schaf gewoon het arbeiders- en bediendenstatuut af en maak van elke Belg een zelfstandige!
    Dan hoeven de zogenaamde brugdagen niet meer, wordt de opgelopen werkachterstand opgehaald op feestdagen, en worden stakingen overbodig.

In plaats van 13 maanden betaald te worden voor 11 maanden werk, wordt er dan 13 maanden gewerkt waarvan er 12 worden betaald.
    Het vakantiegeld verdwijnt. Het ziekteverzuim loopt sterk terug want het wordt pas vanaf de 31ste dag vergoed. Dat zou een forse besparing zijn voor de sociale zekerheid. Er is dan geen zwangerschapsverlof meer of tijdskrediet, geen extralegale voordelen, minder kindergeld, lagere pensioenen.

En toch zal iedereen dan gelukkig zijn.

Want in de ogen van de gemiddelde Belg is iedere zelfstandige immers welvarend, werkt hij als het hem uitkomt, is hij zijn eigen baas en is hij nooit of zelden ziek.

Wie droomt daar niet van ? :lekker:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Wim

Zullen we deze dan ook maar op slot gooien, want klagen heeft inderdaad geen zin, helpt toch niet.

kijk iedereen kan blijven klagen zoveel hij wil het zal nooit genoeg zijn als je met zo’n instelling door het leven gaat, ik ben ‘maar’ arbeider en heb ook een auto nodig voor mijn werk en die moet ik volledig zelf betalen en mijn porsche betaalde ik ook met eigen geld, en als ik hem kapot rij klaag ik ook niet dat ik geen geld heb om hem te herstellen maar dan doe ik er zelf alles aan omdat ik niet opgeef en de schuld van mijn miserie niet op een ander afschuif

ik heb tot hiertoe mijn mond gehouden over jullie politiek geklaag maar je moet niet overdrijven hé, ik denk dat het nu wel welletjes geweest is ok ?

Gelukkig staat dit in het zeverhoekske. Nog zo’n paar en het is Pasen.

Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar de beslissingen van DiRupo en consoorten doet IEDEREEN pijn en NIET enkel de zelfstandigen.

jaja, als ge t zo leest moet ge toch wel ne complete dommerik zijn om zelfstandige te worden. Niet ?

:mrgreen:

Goeien bal ! :applaus:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Het onderwerp ‘Regeringsdiscussie rond het generatiepact’ is gesloten voor nieuwe reacties.