Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Re:Gezocht, adres voor onderhoud.
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door
marc-marleen.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
KRONOS bedoeld voor de reactie/vraag van EGRA natuurlijk.
Porsche Center KRONOS te Gembloux ; niet zo ver van Brussel.
Perfecte SERVICE , correct en eerlijk.Mvg,
Marc
Anoniem8 februari 2011 om 20:30Vandaag mijn turbo terug opgehaald.
Motor loopt nu goed.
Nu kan het aftellen echt beginnen voor de inschrijving op 1 Maart.Anoniem18 januari 2011 om 20:03Vandaag bij Walter Verellen geweest in Geel.
Vriendelijke man, werkt inderdaad nog voor de officiële porsche garages.
Gaat mijn auto nakijken begin Februari.hey erga,
ik ben er zelf nooit geweest voor onderhoud, wel eens onderdelen gekocht:
Voormalig dealership in Evere welk nu nog alleen mekaniek, onderhoud en tweedehands doet. De man heet Laurent.
het adres: Georges de Lombaerde, 50 – 1140 Evere. Gsm 0476 790 569
misschien eens wat zoekwerk verrichten of referenties opvragen hier op het forum?Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik ken geen goede en betrouwbare porsche specialist in de streek van Brussel – Ternat.
Vroeger was er een in Ninove maar ik vind hierover niets meer terug.
Misschien heeft hier toch iemand een betrouwbaar adres voor mij hier in de buurt, het probleem is niet zozeer van een beetje afstand te doen voor een garage maar als het te ver is ben je steeds met twee wagens en twee personen voor uren onderweg om de wagen te brengen en daarna nog eens om op te halen.
Ik kan me inbeelden dat er wel wat uren werk is aan het onderhoud van een porsche en dus kan je moeilijk een ganse dag ter plaatse wachten.Anoniem15 januari 2011 om 19:47Bertroex
Ik weet dat het zeer belangrijk is dat de afstelling perfect is en dat er best iemand met ervaring ervoor zorgt dat het goed gebeurt.
De motor is een 300 km geleden gereviseerd.
Nu met een 9 maanden maar zelden te draaien heb ik het gevoel dat er iets mis is.
Vandaar dat ik er iemand wil naar laten kijken die er iets van kent om verdere problemen te vermijden.Iedereen kan een luchtfilter of de olie vervangen
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1002.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1000.jpg[/IMG]maar als het laadstroomlampje betekent dat de riem van de fan te los is. Let erop dat de pulley 6 op elkander inleggende washers of moertjes heeft. Als je nog met de airpump erop rijdt, laat die dan eraf nemen en de slang dichtpluggen: meteen een 5 pk extra! De getande riem is wellicht al in honderd jaar meer varvangen: potentieel problematisch.
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1019.jpg[/IMG]- dat was 8,7 kg en hier de bracket….
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1022.jpg[/IMG]Je moet liefst naar een garage gaan die een
930 onder handen weet te nemen want het is GEEN CARRERA 3.2 en ook geen 996 GT3!Kijk wanneer de kleppen zijn gesteld, naar de Air- to- Fuel ratio’s en ook de boost die de turbo itself maakt per toerental. Indien de AFR te rijk staan, verbrand je potentieel op een paar tripjes naar Das Vaterland een cylinder door.
Rollenbank dus! [IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0989.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0987.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0988.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0983.jpg[/IMG]Een turbomotor in de frut draaien is geen pretje.
Je moet niet vergeten dat jij considerabel meer dan de standaard 300pk hebt met je custom motor, dus het is ECHT belangrijk dat je niet ne goeie jong die wel dagelijks aan porsches werkt zenne de wagen laat afstellen.
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_0995.jpg[/IMG]
Groetjes,
Bert
Anoniem13 januari 2011 om 12:30Ik denk eens een keertje te gaan kijken bij enkele van de genoemde specialisten.
Voor het nakijken van de probleempje dat ik nu heb wil k graag kort bij huis gaan.
De auto is nog niet ingeschreven en dat maakt de verplaatsing niet makkelijker natuurlijk.Johan Dekens (ook hier op het forum) in Hasselt.
Zeer tevreden van , behulpzaam , bekwaam en correct .
Heeft de laatste jaren mijn wagen voor onderhoud .
Heeft zelfs de kemels gevonden die mijn vorige “specialist” had gedaan waardoor de wagen niet meer reed zoals voorheen .Van Beurden in Retie,eerlijk,niet duur en zeer vriendelijk en vooral zéér bekwame gast.
Anoniem12 januari 2011 om 12:34Dat is beter dan ik had verwacht 😀
Ik ga deze namiddag eens tot daar zien, is maar 5 km van bij mij vandaan.
Naar Verellen ga ik liever niet, de dealers zijn aan de dure kant he.rjf schrijft:
Verellen ? Kunt ge hem zelfs duwen wss 😉
jawel maar dan niet de staeler; wel de gelijknamige Walter Verellen (geen familie, wel ex-werknemer)
adres: WV-Cars BVBA – C6 Winkelom 83 – Geel (in de buurt van de harley davidson showroom)
zijn gsm-nr heb ik ook nog ergens, mocht je dit ook nog willen
hij is nu zelfstandig en wordt voor de probleemgevallen nog ingehuurd door het dealership 8)… en uiteraard van beurden in retie. hij is trouwens ook nog één van de BPF sponsoren 😉
Ik kan je Jurgen Bulen aanbevelen – Porsche Bulen bvba – Industrieweg 37 , 3720 Kortessem – 0478/266 473. Heeft ook een website : http://www.porschebulen.be. Zit op enkele kilometers van de afrit Hassels-Oost (E313). Goede mechanieker en betaalbaar.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.