Re:GT3 haalbaar dagelijks gebruik

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re:GT3 haalbaar dagelijks gebruik

  • Maker
    Discussie
  • Hey William
    Een GT3 is best bruikbaar als daily
    Het is best een comfortabele auto waar eigenlijk het lawaai en de harde vering best meevalt.
    Er is wel een verschil tussen de MK1 en de MK2 want voor dagelijks gebruik is de splitter vooraan veel beter op de MK1 want die is veel soepeler
    Het verbruik op de autosnelweg aan 140 is ong een 12 liter en als je legale snelheden doet op de gewone weg ook ong dat
    Het zijn zeer uitdagende auto’s die zeer veel rijplezier geven.
    Als je er Pirelli corsa banden op legt is de levensduur ook ok en beter rijbaar in de regen wat met de cupbanden toch minder is.
    Kuipstoelen zijn ook ok en er zijn er ook verkrijgbaar met gewone sportstoelen
    Ik heb nu 23000km in iets meer dan een jaar en ik weet er nog een rijden die meer dan 30000km heeft op een jaar en iemand die 10000km gereden heeft in ongeveer 4 maanden en we zijn er allemaal zeer tevreden over
    De nieuwste GT3 moet na 20000km nieuw olie hebben en dat is mobil1 en dat is duur
    Andere slijtages zijn afhankelijk hoe je rijdt
    Voor mij is het de beste auto dat ik ooit gehad heb en denk nog altijd om die te houden en nooit te verkopen
    Bruno

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • toen ik vorig jaar een driftcursus deed, besefte ik pas weer hoe verwend wij geworden zijn met onze auto’s, toen ik in een BMW E30 320i van midden de jaren 80 moest rijden, zonder electrische ruiten, zonder stuurbekrachtiging enz enz… Het zijn het soort wagen waar velen onder ons mee leren rijden hebben of gereden hebben, en toen vonden we dat sleuren aan dat stuur bij parkeren en dergelijke doodnormaal… en nu kijken we er al raar van op… 😉

        Ook met een 996 GT3 is goed te leven hoor. Veer-comfort (gebrek aan) is mischien wat meer old-school à la 964RS, maar dat heeft ook zijn charme. En de perfecte kuipjes vangen veel op.

        Qua weggedrag nooit echt een probleem mee gehad. De chassis set-up moet uiteraard verzorgd zijn, en je moet natuurlijk wel een beetje je hoofd bij gas/rem/stuur houden. Want behalve ABS heb je in een 996 geen hulp.

        Doenbaar en zeker leuk als daily driver, maar naar mijn gevoel komt een GT3 pas op een circuit écht tot zijn recht. Maw als je er alleen maar mee op de weg rijdt, mis je een flink stuk van de fun.

        Maar als je ook maar een beetje benzine in je bloed hebt, wordt je van zo’n auto alleen maar gelukkiger, maakt niet uit of het dan een 997 of een 996 is…

          Denk wel dat qua comfort (vooral demping) een 996 GT3 een stuk minder aangenaam is dan een 997 GT3 Mk1, dus daar zou ik toch mee opletten.

          De 996 GT3 RS heeft de reputatie zéér gevoelig te zijn aan een correcte afstelling van de ophanging. Ik herinner me een artikel hierover in RS Magazine (of was het Flat 6?) en zal eens zien of ik het kan terugvinden. Als de wagen niet juist afgegeregeld staat, is ie blijkbaar echt verschrikkelijk om mee te rijden (onderstuur) en potentieel gevaarlijk (plots overstuur).

          Een 997 GT3 Mk1 zonder Clubsport pakket en met PCM Navi lijkt me perfect in te zetten als daily. Met het Clubsport pakket zit die rolkooi toch stevig in de weg als je wat dingen uit handen wil leggen.

          Maar GT3 als daily lijkt me wel 😛 x 1000!

            Ik vind het ook zeker en vast haalbaar! al is op een hete zomerdag lang in de filestaan niet echt ideaal, motor loopt iets warmer en voor de kuiten is het ook niet echt aangenaam…

            maar als je kilometers meevallen en je een andere auto hebt om boodschappen te doen etc, go for it zou ik zeggen 8)

            Anoniem

              Ben de 930 zeker niet beu 😀
              Maar ik denk meer plezier te hebben aan 1 auto die de huidige 2 combineert.

                Uw 930 beu 😯 (snap dat wel, destijds reed ik met de mijne ook heel graag maar stapte na een langere rit ook heel graag uit).

                Verellen in Geel vind ik nog best meevallen van prijs (groot en klein onderhoud, remschijven en remblokken vervangen , van die zaken dus). Toen ik alle radiators heb laten vervangen ben ik ook wel elders geweest. Officieel bij porsche onbetaalbaar! Maar ook in België zijn de tweedehandswagens pokkeduur 🙄 Eens op http://www.porsche.de rondkijken ❓

                Anoniem

                  Ik ga volgende week een proefrit maken met een GT3 RS van 2003.
                  Zal dan zeker eens letten op de koppeling.
                  Ik weet dat ik de volgende jaren heel wat file zal moeten trotseren op weg naar mijn werk. Hier zijn immers grote werken gestart 🙁
                  Al is dat ook nog wel te doen met de fiets die 12 km 😀

                  Anoniem

                    Gewoon DOEN! als de geldbeugel en ‘t lichaam er tegen kan natuurlijk 😉
                    Naar Bruno luisteren en voor een 997 MK II gaan, de vorige modellekes zijn gewoon te hard. En het koppelingspedaal niet vergeten, maar dat zal je na een kilometerke file wel weten.

                      we hebben het er natuurlijk al veel vaker over gehad, maar als de gebruikskost een zeer beslissende factor wordt, stelt zich de vraag of de onderhoudsprijs bij een OPC vragen de beste zet is? 😉 Dat is gegarandeerd genoeg om de goesting al te laten varen… 😆 Een goede specialist à la Van Beurden en noem ze maar op, die tevens heel wat race-ervaring in huis hebben met de GT3’s, kan al een ferme hap schelen.

                      En wat het dagelijkse comfort betreft, als je een GT3 met comfortpakket neemt, ipv de meer hardcoreversie met rolkooi en toestanden, valt dat inderdaad zeer behoorlijk mee. als ik mij niet vergis mag de GT3 ook met 95 Ron rijden ipv 98 zoals bij de turbo verplicht is? Kan alweer een heeeeel klein slokje op de borrel schelen… 😉

                      Anoniem

                        Bedankt voor de snelle reactie Bruno.
                        Als ik het zou gaan doen zal het wel een 2de hands worden.
                        Nieuw is te duur voor mij 😀
                        Ik zie dat er mooie 996 GT3 RS te koop zijn voor 50d euro met slecht 40 dkm.
                        De gewone GT3 is iets goedkoper.
                        Zoiets zal het voor mij moeten zijn.
                        Ik denk eraan eens Bij Porsche Verellen binnen te stappen om de onderhoudskosten eens na te vragen.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.