Home › Forum › Zeverhoekje › Re:Help laptop, welke?
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
10 september 2011 om 16:10
Mijn opinie als IT’er :
Je hebt de specs die je wil, je kijkt daarmee eens rond en je koopt de goedkoopste die je kan vinden want uiteindelijk is’t allemaal dezelfde Chinesen brol.
Belangrijker dan het merk is de winkel waar je ‘m koopt, als ze er daar een beetje verstand van hebben zit je gebeiteld bij eventuele problemen.
Dit gezegd zijnde : hier is’t nen Asus, en op ‘t werk hebben we Lifebooks van Fujitsu. Van beiden heel tevreden. -
MakerDiscussie
-
Anoniem12 september 2011 om 02:31
Plumber, bedankt voor alle info!
Bij ons is service ook prioriteit n°1!Soms een beetje door de klant misbruikt zelfs, maarja dat is voer voor een andere topic.
Toch nog even: die kleine winstmarges zorgen er dan ook weer voor dat sommigen die gemiste EURO’s op een andere manier in hun zakken willen zien komen. Heb je natuurlijk in iedere branche, en zal er altijd zijn. Blijft altijd moeilijk om de eerlijken eruit te halen zeker bij zaken die men niet echt kent zoals nu, nen laptop!Jammer van de afstand Brussel-Brugge. Alhoewel, een taske koffie een een ferme Porschebabbel zal er wel bijkunnen zeker?
Dat is nu de “ziekte” in de computer branche.
De marges welke dealers en winkels hebben op materiaal is zo belachelijk klein dat je heel makkelijk failliet kan draaien. Je verkoopt op den duur goedkoper dan wat het je kost.Wij leven al lang niet meer van de marges op het materiaal maar op de diensten die we aanbieden.
Een winkel hebben we trouwens ook al niet, dat kost alleen maar en brengt niets op.
Trouwens, als je materiaal aankoopt om in de winkel te zetten is het vaak al goedkoper aan te kopen op het Internet dan wat jij het betaald hebt aan je leverancier.Daarom hebben wij besloten enkel nog voor KMOs te werken en enkel materiaal te bestellen als het verkocht is…
Ik denk dat de GSM wereld in hetzelfde bedje ziek is…
Voor Vincent928: je hebt hoe dan ook de constructeurgarantie maar je zal in dat geval zelf je plan moeten trekken om je garantie op te eisen vrees ik…
de winkel waar ik de mijne kocht is nu 3 maand na aankoop gesloten 🙁
ben vorige week geweest en alles is weg
ik hoop dat ik geen garantie meer nodig heb.Hier nogmaals de link:
http://h41225.www4.hp.com/e-book/be/nl/indexg4s.htm?catalog_name=0911&jumpid=ex_r300_be/nl/smb/psg/main-mu_chev/great4smallt’Is met computers net zoals met Porsches: het begin product is meestal (zeer) goed maar het is de service die uiteindelijk telt.
Koop een Porsche en ga er mee naar een mechanieker die er niets van kent en hij helpt je wagen om zeep.
Ga naar een goede garage en je hebt een droomwagen.Bij ons moeten de klanten nooit zelf met de constructeur bellen, dat doen wij voor hen en wij doen de opvolging ervan. Dat noemen wij dienst na verkoop…
Stel dat, mocht je een probleem hebben met je P, je zelf naar de fabriek in Duitsland zou moeten bellen, je zou ook niet ver geraken…Maar ja, de meesten willen de allerbeste prijs voor hun computer, kopen die dan in de Carrefour of MediaMarkt en zijn nadien niet tevreden over de service… je zou voor minder…
Moraal van het verhaal: de winkel waar je hem koopt is zeer belangrijk 8)
Jp, ik en mijn pa hebben net dezelfde als Wim.
Deze zijn verkrijgbaar bij de u wel gekende winkel in waardamme.Aanrader!
zoek inderdaad een goeie winkel waar ze er iets van kennen ipv een supermarkt.
van de dienst na verkoop van HP ben ik ook niet tevreden. ik had mijn laptop 1 maand en de harde schijf was kapot, ik heb 3 weken op een nieuwe moeten wachten. mijn transfo maakt een zoemend geluid tijdens het laden en wordt gloeiend heet, die werd ook mee opgestuurd, maar bij HP vinden ze dat blijkbaar normaal en hebben ze hem gewoon teruggestuurd.Anoniem10 september 2011 om 23:00Ik ben een leek in computers ,maar mijn vader heeft ooit eens een laptop bij dell gekocht .Toen er een probleem was moest hij contact opnemen met dell Nederland ,was niet heel eenvoudig iemand daar te pakken te krijgen .Daarna moest dit opgestuurd worden enz een heel gedoe .
Vreemd dat je niet tevreden bent over HP, wij verkopen haast niets anders en zeer weinig klachten van klanten.
Link naar website werkt bij mij wel maar wel getest op iPad. Zal de link morgen eens nakijken op een PC.Indien je geen HP wil kijk dan eens bij Dell. Voordeel van Dell is dat je “à la carte” je PC kan samenstellen. PCs bij Dell worden slechts samengesteld na bestelling.
Specs voor een goede PC:
Intel core i3, i5 of i7. Alhoewel ik persoonlijk vindt dat een i7 “overkill” is, je gebruikt nooit de kracht dat die processor aankan.
4Gbyte geheugen is voor een gewone gebruiker meestal genoeg (of je zou veel met video’s en foto’s willen werken opdat je meer geheugen nodig hebt).
Harde schijf: 500gbyte is over het algemeen genoeg. Snelheid is wel belangrijk, kies voor een 7200rpm (ipv een 5400 rpm). Hoe sneller de rpm hoe sneller de data zal gelezen worden.Groeten,
Plumber
Anoniem10 september 2011 om 19:35Mooi voorstel Wim! ga die nader bekijken, dank.
Mushroom, idd het probleem is eerlijke service. Was tot op heden redelijk tevreden over de huidige comp-man maar alles begint nu plots te mankeren, camera’s die om de haverklap niet meer werken (1j oud), enz…??? ‘ha ‘t is aan vervanging toe ‘??? Leeftijd huidige 1.5 tot 3 j oud (4 stuks!)
Plumber, heb een beetje schrik van HP, op de zaak, met uitzondering van een printer/fax, alle HP toestellen buitengezet…niets anders dan problemen. Updates zorgden altijd voor problemen. Of was ik verkeerd bezig?
Zal wel toeval zijn maar de link werkt niet…‘t Spel moet vlug reageren en nogal wat geheugen hebben, welk is een goede processor?
Hallo JP,
Hier nog een ITer:
Persoonlijk verkopen wij materiaal van HP (voor hun goede dienst na verkoop) – heb er zelf ooit 3 jaar gewerkt dus weet hoe er het intern aan toe gaat..
Elke maand zijn er HP PCs in promotie die elke winkel je aan die prijs moet verkopen.
Bij deze de link met de september promo’s :
http://h41225.www4.hp.com/e-book/be/nl/0911/html5/ipadappli.htm#page=2Mocht je geen winkel vinden kan ik je wel verder helpen maar we zijn wel gevestigd ten zuiden van Brussel (in de BHV streek, meer bepaald Halle…)
Greets,
Plumber
Ik heb deze, Toshiba Satellite Pro L670, en ben daar zeer tevreden over, ook met het werken zonder stroom, kun je ongeveer 2uur vooruit.
– Intel® Core™ i5-480M Processor
– Mainboard met Intel® HM55 chipset
– Intel HD sound / Dloby Advanced audio
– 8 Gb DDR3-RAM.
– DVD Super Multi drive.
– 640 Gb harde schijf.
– ATI Mobility Radeon™ HD 5650 VGA met 1024 Mb
– 17,3” LED beeldscherm (1600 x 900). non -glare
– 3x USB 2.0 connector, 1x HDMI
– Li-iON Accu, 110-220 V Adaptor
– ingebouwde touchpad pointing device.
– ingebouwde Webcam.
– toetsenbord met numeriek gedeelte.
– Broadcom wireless LAN (802.11b/g/n)
– Fast Ethernet LAN
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.