reinigen / onderhoud injectoren 3.2: spacer en gerelateerde vraag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 reinigen / onderhoud injectoren 3.2: spacer en gerelateerde vraag

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

na een moeizame demontage van de linker fuel rail (die achterste retourkoppeling is héél moeilijk bereikbaar), hebben we de rail eruit kunnen ‘poppen’. Nu merk ik echter dat de aangekochte injector-revisie-set niet overeenkomt met wat er op die ‘oude’ injector zit. Zo is de nieuwe (grijze) spacer zowel dikker als wijder (zie blauwe rechthoeken op de foto), waardoor ie:

1) niet zo mooi in het midden gecentreerd blijft zitten als die oude oranje
    2) ervoor zorgt dat de gele kop niet zo diep over het sproeiertje gaat zitten (zie blauwe pijlen in de foto).

Is dit normaal ? behoud ik de oude spacer of toch de nieuwe ?
    gaat dit iets uitmaken voor het sproeipatroon (ik moet de injectoren nog eens ‘aanzetten’ om door te sproeien/spoelen…bezit geen ultrasone reiniging)

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • 0

Ok, ondertussen de nodige feedback verzameld…

eventjes ter info ‘for future reference’…

De gele hoedjes zijn even goed als de oranje (originele ?), het probleem zit em enkel in de spacer. Die nieuw meegeleverde spacers zijn dikker en groter, en mogen daarom niet gebruikt wordt.

De O-ringen zijn OK in de replacement set, alsook de gele hoedjes. Bij revisie moet (enkel) de bestaande plastic spacer hergebruikt worden (en da’s geen slijtage onderdeel). Heb die opstelling eens geprobeerd en inderdaad, de metalen tip komt mooi op dezelfde plaats te zitten, alsook is de totale lengte van de injector exact dezelfde…

Dus ik geraak er uit !

Met dank aan deepee (forum) en Nicolas (911 Rescue) voor hun correcte analyse en raadgevingen…

0

ik vrees dat het hiervoor te laat is…in de gedachte dat die gele nieuwe kopjes ‘gewoon’ perfect zouden passen (want dat was wat ik besteld had) heb ik die er redelijk hardhandig verwijderd – waardoor die niet meer bruikbaar zijn.

Gemonteerd met die nieuwe gele kop is de ganse opstelling 1 mm langer, waardoor je bij montage heel miniem kan zien dat de injector niet perfect aansluit aan het blok…maar misschien is dat niet zo erg omdat die O-ring voor de afdichting zorgt ?

En met die nieuwe gele kop had ik ook verneveling wanneer ik die carb cleaner erdoor jaagde, dus misschien werkt dit even goed nu zo ? of zou niemand zich dit riskeren ?

Blijft de voor mij toch belangrijke vraag: waar geraak ik aan dezelfde (originele) onderdelen voor het reviseren van de injectoren. Kan toch niet dat alles ‘aftermarket’ ook een ander formaat is ?

0
          123

gewoon rubber over die kop trekken, niks demonteren.

En standaard set, heb jij wel standaard injectoren?
            misschien heeft iemand ooit iets anders gemonteerd, gelijkaardige injector maar niet die van Porsche?

0

ok bedankt voor de tip…blijf het wel raar vinden dat – via rosepassion – ik een standaard injector revisie set koop voor specifiek dat model wagen, maar er dan onderdeeltjes verschillend zijn…
              Enig idee wat de beste manier is om het reeds gemonteerde gele hoedje ongeschonden gedemonteerd te krijgen ? zit muurvast (wat je eigenlijk wel wil na montage)

of koop ik best een extra revisie setje zodat dit er ‘manu force’ af mag ?

0

het lijkt mij beter om de oude spacer te gebruiken icm de nieuwe rubber. anders gaat de gele kop het sproeipatroon beinvloeden.

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.