Home › Forum › Porsche Talk › Rekeningrijden… interessant of toch niet ?
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 9 maanden geleden door patrickvb.
-
MakerDiscussie
-
10 februari 2014 om 15:22
Wat denken jullie over het rekeningrijden met een Porsche… interessant of toch maar niet ? Als ze de BIV en de jaarlijkse taks afschaffen kan dit mss een interessant gegeven worden of zie ik dit verkeerd ? Zal uiteraard verschillen van persoon tot persoon, al naargelang de kilometers die je aflegt per jaar en het type Porsche… volgens mij wordt het dan toch interessanter om de Cayman te ruilen voor bv een 997s als ik jaarlijks zo’n 15.000 km afmaal :driver:
Attachments: -
MakerDiscussie
-
Die 600 km leg ik bijna 3 dagelijks af :happy:
Ik weet het ook niet, maar druk ga ik mij er niet om maken, geld moeten ze toch herbben, dus zullen elke keer wel wat anders verzinnen.
En daar kun je nu elk topic met gaan vullen, net als met de andere auto belastingen, maar volgens mij maak je er alleen het jezelf maar moeilijk mee. 😉Ik denk dat wij er verder allemaal weinig om moeten laten, en dat we het allemaal redelijk goed hebben.
Anders reden we allen wel een gesubsidieerd merk auto. :think:zoals gesteld in andere topick : fuck groen en alle andere onderkruipers die de auto viseren : dus my answer is this, political punk :
Hoe lang gaan wij brave pummels dit leegmelken nog blijven slikken? Ik weet begot niet hoe t berekend wordt of zal worden, maar ik vermoed dat, als je wekelijks een kleine 600km aflegt, er geen glimlach op uw gelaat zal verschijnen.
Het aantal voertuigen op onze wegen is in een kleine 40 jaar tijd meer dan verdubbeld (nu ongeveer 5.000.000) dus als je ook maar denkt met belastingen het verkeer te verminderen dan ben je n naieve geitewollen sok. Leg me dan maar eens uit hoe je al die bestuurders op bestemming krijgt?Als ze het rekeningrijden gaan toepassen op de gemaakte km met de bedrijfswagen ruzie
Dan vrees ik dat er wel iets anders gaat gebeuren…. Dan gaat het voor de baas te duur worden en voor de werknemer! De staat gaat in het begin wel meer belasting heffen maar voor hoe lang?… volgens mij gaat deze nieuwe onzekerheid van “wat het nu precies gaat worden” er voor zorgen dat bepaalde mensen de aankoop van bv een Porsche nog wat gaan uitstellen… stilletjes hopend dat de BIV en jaarlijkse rijtaks mss gaan verdwijnen… waardoor de prijzen van onze occasie wagens gedurende deze periode van onzekerheid gaan blijven dalen… maar BIV en jaarlijkse rijtaks volledig afschaffen en alle wagens – ongeacht hun vermogen – gelijk taxeren op de afgelegde km. zal wel een utopie zijn zeker… ‘k vrees dat het ons ook weer alleen maar geld gaat kosten :ass:
… volgens mij gaat deze nieuwe onzekerheid van “wat het nu precies gaat worden” er voor zorgen dat bepaalde mensen de aankoop van bv een Porsche nog wat gaan uitstellen… stilletjes hopend dat de BIV en jaarlijkse rijtaks mss gaan verdwijnen… waardoor de prijzen van onze occasie wagens gedurende deze periode van onzekerheid gaan blijven dalen… maar BIV en jaarlijkse rijtaks volledig afschaffen en alle wagens – ongeacht hun vermogen – gelijk taxeren op de afgelegde km. zal wel een utopie zijn zeker… ‘k vrees dat het ons ook weer alleen maar geld gaat kosten :ass:
Ik heb zo’n flauw vermoeden dat niemand ooit van een fiscale maatregel / wijziging beter zal worden. Iedere ingreep zal de Vlaming meer kosten….. :think:
Zowel ikzelf als mijn madam wonen op amper 5 km van ons werk. Maar dat is ooit anders geweest. Je hebt dat vaak in het begin van een loopbaan niet voor ‘t kiezen.
Voor ons zou rekeningrijden nu positief uitvallen, maar had het systeem 30 à 25 jaar geleden bestaan, ik had me blauw betaald. Iedereen kan op het web opzoeken wat het gemiddelde inkomen van een werknemer is.
Als daar rekeningrijden wordt op toegepast, kan de verplaatsing van en naar het werk een zure appel worden.Voor de velen met een bedrijfswagen zal er weinig veranderen: baasje betaalt.
Wel grappig dat veel mensen blijkbaar pleiten voor het recht op stilstaan 🙂
Mensen willen blijkbaar niet graag dat er iets veranderd.Als dat rekeningrijden zorgt voor minder verkeer en minder files, dan ben ik er voor. Dat het dan wat extra kost om op mijn bestemming te geraken neem ik er graag bij. Ik HAAT files! Puur tijdverlies!
Het zou ook al helpen als mensen wat dichter bij hun werk gingen wonen. Iedereen wil een goeie job in de stad, maar een rustig huis op het platteland. Dat is een systeem dat vroeg of laat op zijn eigen grenzen botst.
KDC en steri hebben een punt. Voor Porscherijders die, zoals velen, een beperkt aantal kilometer afleggen buiten de spits kan dit de fiscale pil verzachten.
:applaus:Wat mij het meest zorgen baart – ben gelukkig zelf niet in deze situatie: wordt de man/vrouw die enkel met eigen auto op werk geraakt door factoren als woonplaats, plaats van tewerkstelling, uurrooster, enz. niet gestraft door dit systeem. Openbaar vervoer is niet altijd een alternatief, bv. voor wie om 6 uur moet starten, of werkt tot 22 uur is het aanbod vaak onvoldoende. Voor sommigen kan de weg van en naar het werk met rekeningrijden een dure zaak worden.
Ik was onlangs in Oostenrijk, daar kwam de verhoging van de inschrijvingstaks aan bod in het nieuws.
We hoeven dus niet te denken dat we enkel in België belastingen hebben.Waar ik wel voorstander van ben, waarom geen snelwegenvignet voor buitenlanders? Al wie naar Zwitserland of Oostenrijk gaat kent dit systeem. Moet deze landen toch een aardige stuiver opleveren.
Als ik hier in België rondrij (ik bedoel sta aan te schuiven) denk ik toch soms dat er iets gaat moeten veranderen, misschien dat dat rekeningrijden de mensen die kunnen (regelmatige job op 1 plaats) kan aanzetten tot thuiswerken, carpoolen en/of openbaar vervoer. En de manier van belasten op gebruik is ook een stuk eerlijker. Dat geld kunnen ze misschien in betere wegen steken?
Hangt gewoon af van hoe ze het systeem gaan toepassen. Ik ben wel voorstander dat je betaald voor het gebruik en niet voor het bezit van een auto, dus biv en wegentaks zouden dan moeten verdwijnen. Natuurlijk voor wie veel kilometers rijd kan het wel eens veel duurder uitvallen. Nu de grootste boosdoener volgens mij zijn de firma wagens met tankkaart, iemand met zo’n auto gaat veel minder naar het gebruik kijken dan iemand met zijn eigen auto. Ik moet maar bij mij in de familie kijken waar ik mij al eens organiseer om alles in één rit te doen, gaan er die een firma wagen hebben dat traject 3 keer doen op verschillende tijdstippen.
De mens gaat enkel bewuster worden als men aan zijn geld gaat, zal eeuwig zo blijven.Kan op het eerste zicht wel interessant zijn voor de mensen onder ons (zoals velen hier denk ik) die een (of meerdere) wagen(s) voor het plezier hebben en er niet veel mee rijden. Worden we niet meer zwaar belast voor een auto met grote cilinderinhoud die maar af en toe eens buitenkomt… :think:
Als we ons daarentegen dan blauw betalen om de dagelijkse kilometers mee af te leggen… 😕… ‘t is hier altijd maar dokken, dokken, dokken en idd, addertjes zullen d’er ook wel zijn :bounce:
IMO : Meer dokken gaan we toch.
Op ‘t eerste zicht ziet het er interessant uit: je kan auto’s kopen zoveel je wil (alhoewel ik niet geloof dat ze de BIV zullen afschaffen), maar uiteindelijk zal ‘t er toch weer op neerkomen dat je afgerekend wordt op je CO2.
ALS ze iets veranderen gaan ze niet in eigen vel snijden, uiteindelijk ga je toch meer betalen hoor.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.