- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 december 2022 om 14:34
Ik heb enkele kapotte relais gevonden in mijn 928 zekeringenbordje en ben op zoek naar nieuwe exemplaren.
Nu zie ik even door het bos de bomen niet meer. De originelen zijn niet meer leverbaar, of worden aan woekerprijzen gebruikt aangeboden (en gaan dan op korte termijn waarschijnlijk ook kapot).Nu is het mij niet geheel duidelijk welke de juiste vervangende exemplaren zijn, en wat voor merken te verkiezen zijn (hella, bosch, wehrle, mahle).
Daarnaast komen de schakelschema’s vaak overeen, maar bestaan er binnen elk merk verschillende onderdeelnummers die schijnbaar dezelfde schema’s en wattages hebben.Ik zie met andere woorden door het bos de bomen niet meer en heb geen idee wat en waar ik best inkoop.
Mijn paneeltje hieronder. Ik heb al zeker een kapotte ’24’, en die met rode stip.
Onderdeelnummers:
’24’: 171 937 503
’53’: 141 951 253B
‘rode stip’: 928 615 116 00Als ik gewoon replacements google voor die onderdeelnummers, dan vind ik soms dezelfde vervangende relais voor zowel ’24’ als ’53’. Goed, die doen ongeveer dezelfde functie, buiten dat er op ’53’ nog een weerstandje over de polen 85/86 zit. Maar het feit dat ze beiden in de auto zitten zal wel betekenen dat ze weldegelijk verschillend bedoeld zijn en niet onderling uitwisselbaar zijn. Ik ben met andere woorden niet helemaal overtuigd door de voorgestelde replacements.
Hebben de carwizards hier meer inzicht in de materie?
+ voorkeuren voor vervangende merken?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.