Re:Links of rechts gestuurd?

Home Forum Zeverhoekje Re:Links of rechts gestuurd?

• Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door Anoniem.
  • Maker
    Discussie
  • Zeker weet ik het niet , maar logisch gezien zouden het linksgestuurde moeten zijn .
    Rechtsgestuurde enkel in de UK en hun (ex) kolonies .
    Australië , Nieuw Zeeland , Hongkong , natuurlijk het grote China , en nog enkele andere .
    Maar niets gezien volgens mij ivm de rest van de wereld .

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Anoniem

Nog niets gevonden 🙁

Anoniem

vawilliam2003 schrijft:

De 2 internet links die fdeville heeft gevonden handelen over het aantal landen en personen.
        Echter niet over het aantal voertuigen.

Ik weet het maar ik heb niet echt iets gevonden. Heb jij al iets gevonden ?

en de middenvak rijders…. 🙄

porschky schrijft:

en dan hebben we natuurlijk nog de extreemrechtsrijders, en de extreemlinksrijders… 😉

Om de constant linksrijders niet te vergeten 😥

Anoniem

De 2 internet links die fdeville heeft gevonden handelen over het aantal landen en personen.
              Echter niet over het aantal voertuigen.
              In bvb China zijn zeer veel mensen, maar weinig auto’s tov de bevolking.
              dat is in Europa heel anders.
              Ga ook nog eens wat googelen straks.

en dan hebben we natuurlijk nog de extreemrechtsrijders, en de extreemlinksrijders… 😉

Om even geen misverstanden te hebben naar aanleiding van de post van fdeville

Linksrijders ➡ zijn rechtsgestuurde wagens
                  Rechtsrijders ➡ zijn linksgestuurde wagens

Dus de vraag was meeste links of rechtsgestuurde ➡ oftewel meeste rechts of linksrijders

🙄 😈 😉

Anoniem

Eventjes gezocht op internet: zie eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Links_rijden : wat een massa landen waar men links rijdt ! Er staan er veel kleintjes tussen, maar ook enkele grote zoals UK, India, Japan, Australie, Honkong (maar dus niet China !), Ierland, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland, Thailand, … alles bij elkaar een dikke 70.
                    Ik heb de som niet gemaakt 🙄 maar op basis van het feit dat de grote kleppers (Duitsland, La France, China, ex-USSR, gans Noord & Zuid Amerika met o.a. de VS, …) rechts rijden (zowel de auto’s als de vrachtwagens 😆 😆 😆 ) zou ik durven gokken op rechts. Hier en daar op internet vindt men cijfers, oa op http://users.telenet.be/worldstandards/driving%20on%20the%20left.htm#history waar men stelt dat er 3,8 miljard rechtsrijders zijn tegenover 1,9 miljard linksrijders.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.