Rembekrachtiging

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Rembekrachtiging

  • Maker
    Discussie
  • Hey,

    Ik zit met een probleem heb ik het gevoel… vooral bij het remmen heb ik dat gevoel 🙂

    Tijdens een ritje vanavond merkte ik ineens dat de remmen niet meer werken zoals het moet. Probleem is dat het pedaal induwen nogal wat kracht vergt en de remkracht minder is.

    Ik heb het gevoel.dat het met de bekrachtiging te maken heeft, ook aangezien na starten motor pedaal niet dieper gaat dan bij stilstand.

    Iemand tips over wat het probleem kan zijn en waar je de nodige (welke?) onderdelen kan vinden?

    Groetjes,

    Raf

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • 123

      de servo’s zijn goed, de servo pompen durven nog wel eens kapot gaan.. maar niet echt zo frequent.

      Ben blij te horen dat je nu de echte 944 performantie hebt.

      Op zich waren die dingen allemaal oplosbaar, losse slangen en zo zijn relatief eenvoudig op te lossen.
      Die chauffage kan al al eens ambetanter zijn omdat het op ambetante plekken kan kapot gaan en je dan gewoon kleine handjes moet hebben.

        Yes, ik ben geen trendsetter! 🙂

        Ze is gemaakt en alles is nu zoals het hoort! Groot verschil op alle vlak, heb de indruk dat hij nooit echt goed gedraaid heeft eigenlijk…

        Alle problemen hadden dus zijn oorsprong bij vacuüm zoals door jullie aangegeven en het fout aansluiten van alles… blij dat ik hier geholpen ben geweest door een echte specialist!

          Bij Caluwaerts langs geweest, wordt momenteel verder uitgezocht…

          Om te beginnen was er al 1 darm los gekomen, maar daar stopt het probleem niet. Bij nazicht bleek dat er zaken niet juist aangesloten zijn, dit wordt nu allemaal bekeken en recht gezet.

          Laatste weken was de auto ook een echte sauna, blijkbaar is het kraantje stuk van de verwarming, wordt ineens ook vervangen dus binnenkort terug kleren aandoen als er mee gereden wordt 😉

          Rembekrachtiging is hopelijk opgelost als het vacuüm in orde is en alle slangen correct zijn aangesloten. Als dit niet geval is moet de servo vervangen worden maar dit zou de eerste in 34 jaar zijn die hij weet stuk gaan. Mogelijk wordt ik een trendsetter… maar hoop toch van niet eigenlijk :engeltje:

            Deepee zijn voorstel is beter denk ik.

              Ik was aan het denken om is bij Van Beurden te informeren

                [quote=”the stig” post=263455]… Zijn er in België garages die gespecialiseerd zijn in 944?[/quote]
                [quote=”the stig” post=263455]… in Westerlo[/quote]

                Caluwaerts in Tremelo is niet zo ver weg.

                123

                  Als hij geen boost maakt zit je dus effectief met een groot intake lek..
                  Op lage toeren moet hij vacuum maken, en dat lekt
                  zodra je toeren maakt moet hij druk maken, en dat lekt dan identiek in de omgekeerde richting.

                  Een turbo, dus op zich moet je het ergens kunnen horen of voelen blazen..

                  Paar keer laten draaien door hem in de motorruimte op de gasklep te doen opspinnen..

                  Of de eerder gemelde techniek met brake cleaner (of camping gaz) te horen of hij meer toeren maakt als je ergens op spuit bij stationair en hji daar dus inzuigt.

                  Als je geen turbo boost maakt zal het vermoedelijk een grotere slang of connectie zijn die kapot is, wat het op zich makkelijker maakt om te vinden.

                  Aangezien het zowel turbo als vacuum lek is.. Zou het in principe iets moeten zijn dat voorbij de gasklep is.
                  Dus tussen de motor en de gasklep en bv niet de intercooler.

                    Das inderdaad al een heel eind 🙂

                    Maar toch al bedankt 🙂

                    123

                      nja, das te ver voor mij om eens vanuit Ieper eens te passeren.

                      Turbo is wel iets lastiger dan een niet turbo, omdat ze blazen ipv vacuum maken.
                      maar Ik blijf er bij, als je het systematisch allemaal nakijkt zal er ongetwijfeld wel ergens iets naar boven komen.

                        In Westerlo 🙂

                        123

                          hoeft niet echt iets anders te zijn
                          vacuum lek kan dat al veroorzaken.

                          geen idee wie er in 944’s specialiseert, ik heb al mijn Porsches zelf gefixt.

                          Waar zit je ergens?

                            Ok, vergeet mijne vorige post maar… 🙂

                            Net nog eens klein toerke gedaan en stationeer schommelt hij ondertussen tussen 600 en 1200 toeren. Turbodruk staat ook constant op 0,6 à 0,8…

                            Als je er mee rijdt puft hij precies ook soms

                            Ik vrees dat er meer aan de hand is 🙁

                              Heb niet direct de indruk dat hij slecht draait… bokt een beetje in het begin met dat koude weer maar eens wat op temperatuur niks abnormaal denk ik. De rallentie staat wel wa laag op de moment heb ik de indruk (+-800 toeren).

                              Heb de indruk dat het een werkje is waar ik als leek niet zelf aan ga beginnen. Zijn er in België garages die gespecialiseerd zijn in 944?

                              123

                                alle slangen en aansluitingen op je motor inlaat bekijken en zoeken naar een vacuum lek.

                                Je kan dat eventueel met draaiende motor doen
                                En een planten spuit met water.

                                Je kan gewoon op divers plekken water spuiten, en als je motor eventjes anders loopt
                                dan vermoedelijk zuigt hij daar water binnen.

                                Alternatief is met brake cleaner ipv water, maar je moet uiteraard een beetje opletten want das brandbaar.
                                als de motor iets vlugger loopt na ergens op te spuiten zuigt hij dus brake cleaner in en daardoor loopt hij rapper.

                                wel goed kijken, er zitten ook aansluitingen ONDER je intake manifold..
                                En zeker voor je rem bekrachtiger zitten de meeste aanslutiingen dus daar, niet in volle zicht.

                                Het zou bv ook een slang kunnen zijn die geklemd of dubbel geplooid is.
                                of een slang die na jaren lang vervuild is geraakt en nu gewoon verstopt is.

                                Dus de slang van de inlaat naar de rem bekrachtiger.. Want dan heb je geen vacuum op de rem bekrachtriger, maar wel op de rest van je inlaat.

                                Wat op zich logisch is in dit geval, omdat je motor anderzijds wel prima loopt (of ‘t moet zijn dat je die problemen niet heb vermeld)
                                Met echt groot vacuum lek zou je motor ook niet goed lopen.

                                Het is op zich niet te lastig uit te zoeken, maar je moet wel eens systematisch de boel overlopen en nazien.
                                mooi winter projectje.. goed moment om eea beetje netjes te maken in de motor ruimte.

                                  Net eens getest: hij zuigt niet…

                                  Iemand suggesties? 🙁

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.