Rembekrachtiging

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Rembekrachtiging

  • Maker
    Discussie
  • Hey,

    Ik zit met een probleem heb ik het gevoel… vooral bij het remmen heb ik dat gevoel 🙂

    Tijdens een ritje vanavond merkte ik ineens dat de remmen niet meer werken zoals het moet. Probleem is dat het pedaal induwen nogal wat kracht vergt en de remkracht minder is.

    Ik heb het gevoel.dat het met de bekrachtiging te maken heeft, ook aangezien na starten motor pedaal niet dieper gaat dan bij stilstand.

    Iemand tips over wat het probleem kan zijn en waar je de nodige (welke?) onderdelen kan vinden?

    Groetjes,

    Raf

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • 123

      zelf vervangen denk ik niet,

      Maar kijk eerst eens het vacuum naar de bekrachtiger na, das de meest voorkomende oorzaak
      Geen Vacuum, niks bekrachtiging

      Eenvoudig te testen, haal de dikke slang van de bekrachtiger af, en met draaiende motor hou je je hand er eens op.. moet goed zuigen..

      Het moet niet noodzakelijk die bepaalde slang zijn die kapot is
      Het kan bv een andere slang voor iets helemaal anders zijn waar het vacuum verloren gaat.

      Zoals een huis #15 in de straat geen water zal krijgen als de hoofdleiding lekt bij #4 en #6.

      Ander punt is de check valve.. Die zorgt dat het vacuum in de booster opbouwt en blijft nadat de motor stopt.
      Als die niet werkt kun je ook een probleem hebben.. maar dan zou je in principe wel nog “iets” van bekrachtiging hebben bij hogere toeren.

        Bedankt alvast voor de reacties 🙂

        Zaterdag wordt alles grondig bekeken.

        Ondertussen in facturen al,volgende zaken gevonden:

        In 2011 werd de brakebooster vervangen door occasie onderdeel
        Eind 2013 werd er heel wat van de remmen vervangen
        Eind 2013 had de auto,blijkbaar ook last van backfire door lek in injector eerste cilinder waardoor een slang van de stuurbekrachtiging is gesprongen. In 2015 is motor volledig gereviseerd.

        Afwachten dus, als ik,tijd heb al eens kijken naar de slang.

        Kan zo’n membraan apart vervangen worden Koen of direct gans het onderdeel?

          volg de vacuumleiding tussen rembekrachtiger en inlaat en controleer op lekken…
          Anders is het membraan gescheurd in de rembekrachtiger

            Kan ook een probleem zijn door de jaren dat je remcilinders vast komen te zitten , krik hem eens op en draai eens met de wielen om te zien dat ze niet slijpen .

          4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.