remblokken vervangen 987

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster remblokken vervangen 987

• Maker
    Discussie
  • dinsdag een ontspannend ritje gemaakt …plots melding dat de remblokken aan vervanging toe waren.

Deju, heb nog maar 3400 km gereden sinds de aankoop vorig jaar.

Enfin, de woensdag nieuwe blokken en rembloksensoren besteld bij design911.com, vanmiddag netjes geleverd en vanavond eronder gezwierd.
    Eigenlijk een makkelijk klusje.

Daarstraks even gaan testrijden.
    Ik weet dat je de blokken even moet inrijden, maar toch een keer of 3 blok toe gesmeten. Remt mooi, ABS werkt blijkbaar ook goed gezien hij in snakken verder gaat zonder te slippen.
    Trekt enkel nog wat naar rechts bij BLOK toe, bij normaal remmen stuur los en mooi rechtdoor gaan….

Job well done denk ik dan….

2015-05-2623.01.48.jpg

2015-05-2916.13.24.jpg

2015-05-2919.52.45.jpg

2015-05-2919.52.50.jpg

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • de foutmelding gaat van zelf weg.
      De sensoren zitten IN de remblokken. Van zodra de materie te weinig is kunnen deze contact maken met de remschijf, waardoor ze de melding activeren.

Na installatie nieuwe remblokken maken ze geen contact meer.
      Indien je vlug na de melding vervangt, kan je de sensoren recupereren. Indien je er nog een eind mee rondrijdt, zijn ze kapot.
      Echter kosten ze niet veel, dus beste mee vervangen.

Al bij al 1h-1,5h mee bezig geweest.

0
      Ive

Het is inderdaad niet zo’n héél grote karwei.
        Vroeger deed ik het vaak op mijn vorige auto’s.

Maar nu heb ik toch een klein vraagje. De foutmelding die je kreeg toen de blokken op waren, ging die vanzelf weg na vervanging of moest je dit ergens in de boordcomputer resetten???

Greetz

0

Goed om te weten waar ik terecht kan voor raad als ik de mijn ooit zelf wil vervangen…

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.